recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Web-design
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWeb-design

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det slår mig umiddelbart som en relativt arrogant webdesigner, som forhåbentlig bliver klogere med årene...

Hvorfor er det at være arrogant ? Hugo Boss ringer da heller ikke til mig og hører om hvordan jeg synes deres tøjkolletion skal se ud næste år, men det kan selvfølgelig være de bliver klogere med årene......LOL
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 01:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ville være så begejstret hvis du kom ud over side 1 for begyndere. Igen intet nyt - og alt hvad du
henviser til er der taget højde for i mine bedømmelser. Men det du beskriver er og var slet ikke det tråden handlede om.
 
Og tro mig, hvis en proffessionel webdesigner ikke mente han havde behov for min mening, så var denne i første instans aldrig sluppet igennem mit forkontorWink

Ok du ved så tilsyneladende efter eget udsagn nu pludselig en del om design, i dit første indlæg vidste du sjovt nok intet, igen efter eget udsagn.

Ærligtalt som tror jeg også de fleste designer helst ville fri for at komme i gemmen dit forkontor hvis de vidste du var typen som skal blande sig og lave om på knapper osv. Lav det dog selv hvis du er så klog, det er da spild af penge at betale andre for det, når du jo tydeligvis ved bedst som fx. at 90´er knapper bliver det nye sort.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1745
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 08:51
Vil virkelig gerne se den side efterhånden.. Har efterhånden nogle ret sjove billeder i hovedet.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Måske er det netop en fordel _ikke_ at ha' forstand på webdesign, men bare være en almindelig forbruger. Du og jeg kan da hurtig finde ud af om en hjemmeside er så spændende, at vi har lyst til at kigge mere. Det behøver vi ikke nogen proffer til at fortælle. 

Ligesom at vi heller ikke behøver nogen proffer til at fortælle os hvordan vores TV skal være indstillet?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kører bare for dig AimTongue 
 
Måske er det netop en fordel _ikke_ at ha' forstand på webdesign, men bare være en almindelig forbruger. Du og jeg kan da hurtig finde ud af om en hjemmeside er så spændende, at vi har lyst til at kigge mere. Det behøver vi ikke nogen proffer til at fortælle. Hvis lortet er kedeligt, er vi hurtigt videre. Og det er så forbandet vigtigt at fange interessen hos forbrugeren, når hjemmesiden er eneste "udstillingsvindue" i virksomheden.
En designer ved højst sandsynligt også, om det du kan lide, er det størstedelen af målgruppen kan lide. Jeg har f.eks. en fornemmelse af, at hvad du synes er interessant og fanger interessen, vil irritere mig grænseløst og få mig til at lukke siden. Når jeg bruger en hjemmeside, er det for at søge informationer - så skal det bare være stillet logisk og overskueligt op og ingen flashy ting som bevæger sig.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:


Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det slår mig umiddelbart som en relativt arrogant webdesigner, som forhåbentlig bliver klogere med årene...

<div id="myWatcherDiv" style="display:none;">

Hvorfor er det at være arrogant ? Hugo Boss ringer da heller ikke til mig og hører om hvordan jeg synes deres tøjkolletion skal se ud næste år, men det kan selvfølgelig være de bliver klogere med årene......LOL
Hvis din analogi skulle holde, ville det svare til at en tøjproducent skulle lave/designe tøj for et andet tøjmærke, men dybest set var ligeglad med hvad de mente om tøjet bare producenten selv var tilfreds med resultatet - og dét ville være arrogant.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:


Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det slår mig umiddelbart som en relativt arrogant webdesigner, som forhåbentlig bliver klogere med årene...

<div id="myWatcherDiv" style="display:none;">

Hvorfor er det at være arrogant ? Hugo Boss ringer da heller ikke til mig og hører om hvordan jeg synes deres tøjkolletion skal se ud næste år, men det kan selvfølgelig være de bliver klogere med årene......LOL
Hvis din analogi skulle holde, ville det svare til at en tøjproducent skulle lave/designe tøj for et andet tøjmærke, men dybest set var ligeglad med hvad de mente om tøjet bare producenten selv var tilfreds med resultatet - og dét ville være arrogant.

 
Jaja byg du bare videre på et ellers ret simpelt eksempel.

Oprindeligt eks.  Webdesigner behøves ikke at spørge fuldstændig tilfældige som Hother og Kampus er i denne sammenhæng. Hother og Kampus er jo kke webdesigner eller i branchen.

Mit eks. Hugo Boss kontakter mig, Jeg er i denne sammenhæng også en fuldstændig tilfældig person efter som jeg ikke er tøjdesigner eller i tøjbranchen.

Er det skåret nok ud i pap for dig.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Er det skåret nok ud i pap for dig.
Jeps, du har på fornem vis demonstreret dine retoriske færdigheder og dit store overblik - tak!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ville være så begejstret hvis du kom ud over side 1 for begyndere. Igen intet nyt - og alt hvad du
henviser til er der taget højde for i mine bedømmelser. Men det du beskriver er og var slet ikke det tråden handlede om.
 
Og tro mig, hvis en proffessionel webdesigner ikke mente han havde behov for min mening, så var denne i første instans aldrig sluppet igennem mit forkontorWink

Ok du ved så tilsyneladende efter eget udsagn nu pludselig en del om design, i dit første indlæg vidste du sjovt nok intet, igen efter eget udsagn.

Ærligtalt som tror jeg også de fleste designer helst ville fri for at komme i gemmen dit forkontor hvis de vidste du var typen som skal blande sig og lave om på knapper osv. Lav det dog selv hvis du er så klog, det er da spild af penge at betale andre for det, når du jo tydeligvis ved bedst som fx. at 90´er knapper bliver det nye sort.
Nix jeg ved intet om webdesign, men jeg ved minsandten noget om processer, måden at udvikle på, samarbejde, forholdet mellem konsulent og opdragsgiver, og erhvervslivet i dag og deres krav.
 
Og ja hvis du er den type af webdesigner som du giver udtryk for, så slap du ikke forbi mit forkontor. Jeg forventernemlig samarbejde, rapportering om fremskridt, og at det jeg har bestilt og forventer, også er det som jeg får.


Redigeret af Hother - 05-August-2011 kl. 10:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Måske er det netop en fordel _ikke_ at ha' forstand på webdesign, men bare være en almindelig forbruger. Du og jeg kan da hurtig finde ud af om en hjemmeside er så spændende, at vi har lyst til at kigge mere. Det behøver vi ikke nogen proffer til at fortælle. 

Ligesom at vi heller ikke behøver nogen proffer til at fortælle os hvordan vores TV skal være indstillet?
Har jo absolut intet at gøre med som tråden handler om.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:56
Da tråden efterhånden er kørt helt af sporet, lukker jeg den hermed!
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu