recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - West World season 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

West World season 4

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Filmen fra 1973 er skrevet og instrueret af Michael Chrichton, ham der skrev Jurassic Park
Absolut værd at se
Jurassic Park var rimeligt banebrydende på CGI, og så er billedkvaliteten på BD helt i top, så genser den gerne.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 19:35
Michael Crichton skrev bogen som Jurassic Park var baseret på; så vidt jeg ved havde han intet at gøre med filmens CGI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis man kan leve med HBOs halvprimitive streamingkvalitet ...


Udover at de kører 50Hz på serier er den vel fin nok?

Ved brug af Getflix eller Smart DNS Proxy kan man nemt få adgang til den amerikanske udgave, hvor tingene selvfølgelig kører i den rigtige hastighed.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2022 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvis man kan leve med HBOs halvprimitive streamingkvalitet ...


Udover at de kører 50Hz på serier er den vel fin nok?

Ved brug af Getflix eller Smart DNS Proxy kan man nemt få adgang til den amerikanske udgave, hvor tingene selvfølgelig kører i den rigtige hastighed.

Det ser Ok ud, men der er hverken Dolby Vision/HDR eller korrekt framerate på WW 4, mens de påfaldende, godt kan finde ud af det på The Batman og andre nye film. På det punkt er de virkelig nogle amatører, der aktivt saboterer deres eget indhold.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 00:16
Ja, sådan har det dog været længe.

Af en eller anden årsag holder de fast i gamle vaner. Det kræver jo rent faktisk en indsats at lave indhold om til 50Hz, i stedet for at lade os se det i 24Hz, eller 60Hz med judder. Det er vel ikke engang sådan at de lader tv-kanaler købe deres indhold i dag, så konverteringen til 50Hz giver bare endnu mindre mening.

Manglende 4K og HDR gælder dog ikke kun for vores HBO Max; sådan er det jo også på den amerikanske. Der findes vel ingen steder, udover på UHD Blu-ray, hvor man kan se HBO i 4K.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 08:20
Det kommer an på hvad du mener med HBO. Hvis du mener HBO max platformen så er der en skøn forvirring af serier og film, hvoraf nogle nyere film er lagt op i 4k/Dolby Vision, med korrekt framerate osv. De ser flotte ud. Jeg kan derimod ikke finde en eneste serie der ikke er amputeret ned til HD/50Hz og der bliver også løbende lagt nye(ere) film op i HD/50Hz. Deter reelt kun få titler der bliver lagt op i 4k/DV osv. Der er ingen logik i om de gør det ene eller andet. I hvert fald ikke en jeg kan få øje på.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 10:34
Selvfølgelig mener jeg HBO Max. Der findes jo ikke andet i dag.

Når jeg bare skriver "HBO" til sidst er det jo fordi at de stadig har kanalerne derovre, og indhold derfra er jo stadig sin egen ting.

Redigeret af Naiera - 15-Juli-2022 kl. 10:35
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, de tre første
Mange tak! Den er også som spillefilm. Hvad er bedst, serie eller film, eller begge?

Som film. Det må være den gamle med Yul Brynner. 
Venlig hilsen
KB
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ja, de tre første
Mange tak! Den er også som spillefilm. Hvad er bedst, serie eller film, eller begge?

Som film. Det må være den gamle med Yul Brynner. 

Ja, der er kun den ene film.

Trailer:
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 17:35
Der er sådan set også Futureworld ;)

https://www.imdb.com/title/tt0074559/

Men jeg synes ikke, at der er nogen grund til at se andet end den nye serie. Start med første sæson, er min anbefaling, for den kan godt være lidt indviklet. Det har jeg i hvert fald læst fra mange, som synes den er.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er sådan set også Futureworld ;)

https://www.imdb.com/title/tt0074559/

Men jeg synes ikke, at der er nogen grund til at se andet end den nye serie. Start med første sæson, er min anbefaling, for den kan godt være lidt indviklet. Det har jeg i hvert fald læst fra mange, som synes den er.
Thumbs Up
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2022 kl. 19:06
Jeg ved ikke om synes, at serien er kompleks, men man skal ikke være træt når man ser den. For så misser man noget vigtigt.

Enig i, at bare start med første season.
Det er klart den fedeste. 
Anden season er også god, men lidt langsom da der bliver brugt en del tid på de forskellige karaterer.
Trejede season, der skal man være en lille smugle fan. 

Jeg vil sige, at det ikke er en serie hvor man kan skippe et afsnit, og slet ikke en season. Så er man tabt.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu