recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - What Hifi Awards 2008 !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWhat Hifi Awards 2008 !!!

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 17:47
He-he ja og så skal den helst kun koste omkring 4000-5000 kr, men vi har vel lov at drømme  Har forøvrigt læst at der i december eller januar udgaven  (Whatshifi) skulle komme en stor test mellem Onkyo 906/Pioneer SC-LX 81, samt en stor Yamaha (kan ikke huske model), så det bliver jo interessant at se sådan en test. Håber selvfølgelig også snart der kommer andre anmeldelser og fra fra ander end WH.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 17:55

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

He-he ja og så skal den helst kun koste omkring 4000-5000 kr, men vi har vel lov at drømme  Har forøvrigt læst at der i december eller januar udgaven  (Whatshifi) skulle komme en stor test mellem Onkyo 906/Pioneer SC-LX 81, samt en stor Yamaha (kan ikke huske model), så det bliver jo interessant at se sådan en test. Håber selvfølgelig også snart der kommer andre anmeldelser og fra fra ander end WH.

Det nummer må jeg hellere få fat i

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Det nummer må jeg hellere få fat i

nej Hans for guds skyld da. hvis onkyo vinder så skal vi høre på dig lang tid efter Det bare kærlig gas

Redigeret af furious jt - 17-November-2008 kl. 18:05
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 18:58
Det bliver spændende med den test, da de rent pris mæssigt ligger nogenlunde lige.
Det er en super fed feature med den ISF menu, som alle kan tilgå, men den skal omgås med stor forsigtighed, da man hurtigt kan gøre mere skade end gavn.

Normalt når der kalibreres er det kun en afspiller der bliver kalibreret op imod en skærm eller projektor, her har man mulighed for at kalibrere outputte imod skærmen, hvis den ikke har den menu, og bagefter så finjustere de enkelte afspillere og komponenter så ALT er kalibreret og ikke kun en afspiller, når det er receiveren der styre billed og lyd.

For mig betyder det ikke så meget om det er den ene eller den anden der vinder kapløbet, for mig er det vigtigere at receiveren lyder bedst på det sæt højtalere den spiller på. Ice power teknologien har nogle helt klare forskelle bl.a. den meget lave varme udvikling, andre ulemper kan være en noget mere digital lyd, der ved de forkerte højtalere før det hele til at falde sammen.

Jeg gad personligt godt at have en 1 units stor 7 x 1000 watts digital forstærker ligesom de store ice power moduler, så bare slutte den på den store Onkyo pre 886 så har man da den perfekte hjemmebiograf, men lydkvaliteten er bare ikke der endnu og prisen sikkert for høj
Men for pokker da en forstærker der ikke bliver varm og lyder hamrende godt det må da være en drøm, men træerne vokser vist ikke ind i himlen.
Men Pioneer har været heldig med deres design, det kan ingen tage fra dem, jeg mener den virkelig er flot, bare ikke min 3 årige søn kunne komme til at sætte sine fedt fingre på den
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 19:02
Så må du lære ham det. Hold snitterne fra fars anlæg  og øl
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 19:24

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Men for pokker da en forstærker der ikke bliver varm og lyder hamrende godt det må da være en drøm, men træerne vokser vist ikke ind i himlen.
Men Pioneer har været heldig med deres design, det kan ingen tage fra dem, jeg mener den virkelig er flot, bare ikke min 3 årige søn kunne komme til at sætte sine fedt fingre på den

jamen det gør træerne åbenbart, for det er jo lykkedes pioneer rimelig godt at lave en receiver der ikke bliver varm og spiller suverænt samtidig

Og mht små børn og fedtede fingre. så kan man med pioneer modsat andre receivere stille den ind i et lukket skab. Fedtede fingre kan man desuden tørre af, men man kan IKKE tørre et grimt design af

Men nok om det. Det kan jo være yamaha går hen og vinder testen. De laver jo også nogle ret gode surround recievere.

Redigeret af furious jt - 17-November-2008 kl. 19:24
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2008
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 19:35

Til orientering skal de (906 og Lx81) testes mod Yamaha RX-V 3900.

Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 20:52
B&W
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

B&W

Hvor fa'en kom den lige fra tænkte jeg først, men så kom jeg i tanke om at det jo ikke kun er receivere og bluray det handler om. Der var jo også højtalere som blev kåret

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

B&W

Hvor fa'en kom den lige fra tænkte jeg først, men så kom jeg i tanke om at det jo ikke kun er receivere og bluray det handler om. Der var jo også højtalere som blev kåret

Har du fådt købet et par nye højtaler, eller skal dine dali`er køre lidt i nu

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 21:46

B&W

De får lov til at stå i stuen lidt endnu. Vil spare flere penge sammen så jeg virkelig kan høre at jeg har fået noget der er bedre 

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 21:57

B&W

De får lov til at stå i stuen lidt endnu. Vil spare flere penge sammen så jeg virkelig kan høre at jeg har fået noget der er bedre 

Ok, har du en ide om hvad det bliver, B&W, ELAC eller en helt tredje

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu