Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ren0_
Junior bruger
Oprettet: 14-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 47
|
Emne: What (NOT) to do: Efter modtagelse af TV Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:27 |
Hej herinde =)
- Jeg siger på forhånd undskyld hvis tråden ikke passer helt ind, men jeg aner ikke hvor den skal placeres :-S
- Men jeg modtager et nyt tv her i morgen d. 4/3-11. Men så gjorde min far mig opmærksom på at hvis TV'et kommer fra en kold varevogn, skal den minimum stå i 24 timer ved stuetemperatur før jeg sætter strøm til dyret. Det tænker jeg egentlig også er meget sandsynligt grundet evt. kondensvand der kunne samle sig bag panelet.
- Mit spørgsmål til jer helt konkret: "Hvor lang tid skal sådan et 50" tv stå og akklimatisere!?" Er det generelt man bare siger ét døgn for al elektronik, for jeg har helt sikkert hørt det før. Men hvad siger I? Skal man virkelig vente yderlige ét døgn før det kan tages i brug? :-/
Mvh.
Redigeret af Ren0_ - 03-Marts-2011 kl. 20:27
|
- Commitment is the only way to succes.
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:31 |
Det har jeg aldrig hørt om før må jeg indrømme.. :b Jeg havde sq nok bare smidt det i stikket med det samme.
|
 |
Torben Rasmussen
Guld medlem
Flatpanels.dk
Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:36 |
Der er ikke noget elektronik, der tager 1 døgn om at opnå temperaturligrvægt med omgivelserne. Hvis dit TV lige har tilbragt 5 timer i -5 grader, så ville jeg dog vente lidt, men en time skulle nok kunne gøre det når du først har pillet flamingoen af. Det er også oftest beskrevet i manualen, at det kun må betjenes i et givent temperaturområde.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 20:40 |
den gamle fik også en PK950N ind af døren, den stod et par timer... derefter var den igang..
Hvis elektronikken direkte er fugtig, så kan der jo komme skade, selvom den når at tørre.. der står jo netop noget om opbevarings temp på disse kasser.. fordi man skal sikre at de ikke bliver ødelagte.
|
|
 |
Ren0_
Junior bruger
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:07 |
Argh'men tusinde tak gutter. . . Puhaa, så er jeg mere rolig. Jeg havde jo trods alt også inviteret en kammerat over til nogle film og spil, og det havde da været nået skuffende hvis jeg så ikke ville kunne sætte den til.
- Men jeg tjekker lige manuale for en sikkerhedsskyld =)
|
|
 |
Theilo
Guld medlem
Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:15 |
Jeg tror mere at "24 timers reglen" var med billedrørs tv.
Pak den ud af kasse og flamingo, sæt den der hvor den skal stå, og træk alle kabler (uden at der er strøm på noget)
kig på skærm efter kondens og mærk på tv om den har stue temp.
Hvis du derefter er i tvivl, så vent lidt længere
Theilo
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:18 |
Jeg har aldrig ventet længere end en times tid. Om vinteren er der jo godt med varme i stuen, så det bør ikke ta' længere tid at få TV'et varmet op til stuetemperatur.
|
 |
Ren0_
Junior bruger
|
Sendt: 03-Marts-2011 kl. 21:24 |
Tak for alle de hurtige svar, det er bare super! Elsker det forum her =)
- Men det er jeg rigtig glad for at høre, og god aften til jer alle . . .
|
|
 |