recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - what to do
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

what to do

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: what to do
    Sendt: 16-December-2011 kl. 22:12
hej alle sammen

jeg få ny htpc til stuen i julegave en G620t, 8 gb og Intel H67GD/uatx.

så kommer det store spørgsmål

den gamle htpc skal i soveværelse, men skal jeg lave den til en media server og afspiller i soveværelset samt senere udvide det med tv-kort. i i såfald hvilke OS skal jeg vælge eller hvad vil den bedste opsætning være.
Hardware.
Bundkort: Aopen i975xa-ydg
CPU: Mobile t2400
RAM: 3 GB
Harddisk 1 : Sanmsung 1,5 TB
Harddisk 2 : WD blue 1 TB 

eller skal jeg bare bruge den gamle som klient i soveværelset også tage den der står i soveværelset nu og lave til nas eller server med tv kort.
hardwaren
Bundkort : mini itx VIA-EPIA SN1800 med indbygget 1800mhz
Ram: 2 GB
Harddisk : Hitachi 2,5'' 120 GB
Grafikkort: Point of View Nvidia Geforce Gt 320m 1024mb
PSU: PICO PSU (super økonomisk - minimalt tab), 220V til 12V AC strømforsyning (110W).

jeg håber der er nogle der kan give mig en ide om hvilken vej jeg skal gå.

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 22:24
Har lidt svært ved at vurdere hvad det faktiske strømforbrug er på de forskellige. Hvilken cpu får du i dit nye mediacenter?

Tror ikke du skal bruge den der VIA som tv-server da det faktisk er lidt krævende. Men du kan jo altid prøve af om den kan klare det. Grafikkortet kan jo så eventuelt fjernes fra den der ender som server. 

Hvilken software køre du?
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 22:43
den nye cpu er  Pentium G630T/2.3 35w.
af software køre jeg xbmc hvilke jeg nødig vil undværre.

jeg havde også lidt på fornemmelsen at VIA kortet ikke ville kunne klare tv-server delen.

Måske jeg skal lave ViA'en til en Nas også smide tv kortet i en af de andre også få den til at ligge dem på nas'en så jeg kan til går dem fra begge klienter.
angående strømmen på VIA så skulle den med 4 Hdd bruge 34 watt

Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 13:01
slet ingen der har nogle gode ider
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2011 kl. 16:00
Personligt ville jeg lave din low power maskine til NAS, med noget unRAID eller ubuntu, så kan du lade afspillere gå i dvale og spare lidt strøm der.

Ulempen ved dette er dog at du for svært ved at have en always on TV server. Her skal du gøre op med dig selv om du ser nok TV til det er relevant, eller optager nok TV til det kan betale sig. Hos mig har svaret været nej, og det er endda med TV server kørende under ubuntu (TVHeadend), jeg bruger simpelthen ikke TV delen nok, og optager aldrig TV. De få programmer jeg vil se, kan streames fra DR.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu