recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WHS 2011 spørgsmål inden installation:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWHS 2011 spørgsmål inden installation:

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: WHS 2011 spørgsmål inden installation:
    Sendt: 21-September-2011 kl. 12:20
Jeg skal igang med WHS 2011, men inden jeg går igang, skal jeg lige have afklaring på et par ting.

1. Jeg har 2 x 2 TB Samsung diske, hvor jeg havde planlagt at benytte den ene som dels OS (160 GB) men det resterende plads skulle bruges på sjov.
Men jeg har læst, at den resterende plads på pågældende drev, bliver brugt som D: drev til shared folders, og ved reinstallation, ryger dens data. Jeg har en 2.5" 500 GB, som jeg evt. kan tage i brug som OS drev istedet og bruge de andre 2 x 2 TB til sjov. Vil det være en bedre løsning?

2. Kan man installere microsoft security essentials på WHS 2011, eller hvordan er den ellers beskyttet?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 12:30
1. Det afgører du helt selv. Men som udgangspunkt laver WHS2011 den resterende del af systemdisken til shares. Du kan så efterfølgende vælge at flytte dine share folders til de andre drev.
Men det hele er sådan set ligegyldigt, for når du sætter en ekstra HDD i, så skal du fortælle windows, om den skal bruges som share, backup eller andet. Og på den måde får dine ekstra diske ikke som sådan et drev bogstav, de indgår bare i samme pool som dine shares.

2. Så langt er jeg endnu ikke nået med min WHS2011. Jeg er først lige begyndt at konfigurerer den for nyligt. Men mit umiddelbare svar ville være ja.

Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

1. Det afgører du helt selv. Men som udgangspunkt laver WHS2011 den resterende del af systemdisken til shares. Du kan så efterfølgende vælge at flytte dine share folders til de andre drev.
Men det hele er sådan set ligegyldigt, for når du sætter en ekstra HDD i, så skal du fortælle windows, om den skal bruges som share, backup eller andet. Og på den måde får dine ekstra diske ikke som sådan et drev bogstav, de indgår bare i samme pool som dine shares.

Ovenstående er umiddelbart en beskrivelse af "Drive Extender" teknologien i WHS v1. Denne eksistere ikke i WHS2011. Hvert drev formateres og får sit eget bogstav. Derefter er det muligt at flytte shares mellem de forskellige drev.

Du behøves ikke at miste den data der ligger på "D" partitionen, men det er korrekt at hvis du køre en standard installation op via f.eks. DVD formateres hele disken.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 13:19
Hmm, nu sad jeg med min whs2011 for første gang i sidste uge og installerede den på min HP EX490. Jeg synes bestemt, at den disk jeg satte i efterfølgende, at den gik ind som en del af shares, men at jeg skulle vælge det selv som udgangspunkt. Jeg flyttede under alle omstændigheder alle standard share folders over på denne disk, hvilket måske meget godt stemmer overens med, at den nok alligevel fik drev bogstav som du siger. Men har ikke haft tid til at se på serveren siden, så det er muligt jeg roder det sammen med WHS v1 drive extender, som min EX475 kører med.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 13:41
Tak for svarene. Ja, Drive extender er udgået i WHS 2011, men der findes 3 parts programmer, hvor specielt stablebit drivepool skulle være rigtig godt.

Men hvis vi antager jeg installerer WHS på en 2 TB HDD, hvor den bruger 160 GB som systemdisk, hvorfor opretter det så default shares på D: istedet for blot partitionen, og hvis jeg skal flytte disse shares til et andet drev, hvad skal D-Drevet så bruges til. Går ikke udfra programmer installeres på dette drev?
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 14:15
Standard installationen opretter en c: partition på 160GB til OS, og resten af disken bliver til et d: drev med default shares. Dette giver, for mig, rigtig god mening.
Husk på at WHS2011 er et OEM produkt, og du kan i OPK læse dig til hvordan du kan ændre størrelser og flytte standard shares etc.

Funktionen til at flytte shares er lavet for at du kan udvide med fleres diske, og nemt flytte shares for at fordele data.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 14:51
Jeg er meget spændt på at høre på hvilken måde denne tråd er relevant ifht. mediecentre ? Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 16:59

Jeg kunne da godt forsvarer indlægget, hvis jeg anstrenger mig. Jeg har en meget klar symbiose mellem mit mediecenter og min whs. Mht. selve installationen af whs, der kniber det nok med at finde argumenterne frem Wink

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu