recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WHS indkøbsliste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWHS indkøbsliste

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Emne: WHS indkøbsliste
    Sendt: 24-Juni-2009 kl. 08:50

det ser ud til at at jeg endelig får taget mig sammen til at gå i gang med at få bygget mig en home server. Jeg har fået taget det første skridt og købt et brugt Lian Li PC-A17B der kan monteres op til 9 diske i deres lyddæmpende ophæng, så det burde være nok som start.

Så er der bare resten af komponenterne tilbage. det her er hvad jeg er kommet frem til indtil videre.

Gigabyte Ga-MA74GM-S2H
Athlon X2 5050E 45w TDP
Kingston HyperX 2 x 2GB PC8500
Antec Earthwatts 380 (80+)
WD 1,5TB Caviar GP 32MB x 4
WD 250GB AV GP x 2
Lycom PCI Raid5 SATA IIÍ3Gbps 4Ports
Windows home server

Det hele løber op i ca. 7000,- men så burde der heller ikke være noget at komme efter?

De to 250gp diske havde jeg tænkt mig at sætte sammen i et raid1 array og bruge som system disk. Men synes ikke helt at jeg kan læse mig frem til om det er noget bøvl og om det virkelig er det værd?

Sata controleren ser ud til at være den samme som Tranquil bruger i deres Sqa-5h, så den burde være i orden.

Bundkortet er valgt fordi 740g chipsettet skal være det chipset der bruger mindst strøm uden at mangle gbit net eller sata porto (6 stks.)

green power diskene skulle tale for sig selv. Det er dem alle anbefaler og det lader ikke til der er de store problemer med dem. Ved godt at 1,5Tb diskene er lidt dyrere end 1Tb diskene pr. Gb, men når det ikke er mere end der er kan det næsten ikke betale sig at tage de "små" :)

Ram skulle der vel ikke være så meget at sige til. da prisen ike er højere end den er kan der vel ikke ske noget ved at satse på 4gb frem for 2gb?

Tror det var det hele. Så hvis der er nogle af jer der sidder med nogle erfaringer eller noget viden som ændrer noget i mit setup, så vil det blive taget vel i mod :)

best regards

Redigeret af wanjer - 24-Juni-2009 kl. 08:59
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 10:17
Har du nogen idé om ydelse på dit Lycom RAID-kort? Det kunne umiddelbart være blandt de komponenter jeg ville sætte spørgsmålstegn ved.
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 10:43

Nej har ikke rigtig kunne finde noget på det. Men hvis tranquil bruger det, kan det vel ikke være helt ved siden af???

Efter hvad jeg har kunne læse på forskellige forums har folk en del problemer med promises TX4 kort, så det udelukkede jeg egentlig.

Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 10:46

fandt lige lidt mere info på det her.

http://www.lycom.com.tw/ST124.htm

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 16:26
den contoler du har funet  tild en pris er det så ikke bare SW raid ? kune aldri selv fine på af køre raid så kan ikke udtale mig så meget om det men de bilige plare bare af bruge SW raid og det er der nolge der ikke syns om  lige en anden ting syns elelrs det ser læker nok ud køre selv med en atom løsning med plas til 6sata   når du får dele kune jeg så få dig til af måle hvad den traker af størm når den bare står evt i load det er mest når den abre står jeg går op i
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 20:25

Jeg havde heller ikke tænkt mig at køre raid på den controler. De eneste diske der skal køre i raid skulle være de to 250gb system diske, som så skulle køre raid1 for sikkerhedens skyld. De andre skal bare tilføjes til pool'en.

Det skal jeg nok når jeg engang kommer så langt :)

Hvilket board kører du med og hvilken sata controller???

Har godt kigget lidt på det nye SEJT board, men ved ikke om det er helt nok hvis man gerne vil køre flere apps.

Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af wanjer wanjer skrev:

Jeg havde heller ikke tænkt mig at køre raid på den controler. De eneste diske der skal køre i raid skulle være de to 250gb system diske, som så skulle køre raid1 for sikkerhedens skyld. De andre skal bare tilføjes til pool'en.

Det skal jeg nok når jeg engang kommer så langt :)

Hvilket board kører du med og hvilken sata controller???

Har godt kigget lidt på det nye SEJT board, men ved ikke om det er helt nok hvis man gerne vil køre flere apps.

bunkortet er det alm singel core atom til ca 500 det har kun 100mb lan  har overvøjet af gå over til et spical et der er lavet hvor det kun traker 8 watt uden  HW i  det nuværne  chipset tager  så vidt jeg hukser 20 watt  controler er en  ST Lab A-224  men overvejer  lidt dit bunkort og cpu løsning da jeg kun kan have 6 HDD men den her løsning  og har kig på et lin li kabinet der kan have 12 HDD så vil gerne kune have alle 12 HDD ja det er meget men vil gerne have nok plas til blu ray iso med den komne PCH

Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 20:43

Yeps plads kan man ikke få for meget af. pc-a17b som jeg har bestilt har godt nok kun plads til 9 x 3,5" diske, men så er der til gengæld også en 120mm blæser pr. 3 diske. Ellers mø man jo bare udvide med nogle eSata kort. :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu