recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WHS og rettigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWHS og rettigheder

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

er det ikke /console ?
Det kommer an på hvilken rdc klient man bruger: http://blogs.technet.com/b/askperf/archive/2008/01/04/mstsc-exe-no-more-console-switch-in-rdc-6-1.aspx
/console er fremover ikke supporteret. Der skal bruges /admin
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 11:30

Som PerW siger, så er /console erstattet af /admin.. Det ændrede dog ikke ved mit problem er det samme. Og så længe det er det samme, så kan vi også kalde det for /havelåge LOL

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 11:42
Hmm lader til andre åbenbart ramte ind i samme problem et andet sted. Her er en mulig løsning, som jeg afprøver senere/i aften og vender tilbage med resultatet.

Den der "Unblock" er ny for mig. Synes aldrig jeg er faldet over den før. Jeg vil dog under alle omstændigheder bore lidt i årsagen, da jeg synes det er en ret tåbelig restriktion. Hvad skulle ideen ellers være med admin adgang.

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 13:00
Ups - havde ikke opdaget /consol var depricated - det er også lang tid siden jeg har brugt den... Smile

Men du har selvfølgelig prøvet at højreklik og køre exe fil som administrator (Selvom du er logget ind som administrator....)

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 13:05
Forresten... der er også forskel på, hvor man kører installer fra.
Jeg har dårlige erfaringer med at køre fra fx netværsdrev.
Jeg kopierer altid installer til fx c:\sletmig og installerer herfra. (via run as administrator - selvom jeg er logget ind som medlem af administrators... Confused)

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 13:20
Har du evt. prøvet "change user /install"
Det skulle man nogle gange i Win2000.
Til top
oldboy67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2007
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ja, det er jo samme administrator konto (der er kun een).
Det burde også virke, men det er som om at Remote Desktop åbenbart har nogle begrænsninger i rettighederne af een eller anden årsag. Jeg kan godt hente og gemme programmer på disk, men så snart jeg vil installere dem, så ryger jeg ind i rettighedsbegrænsninger.

Det er osse sådan jeg bruger RDC ifm. min WHS; har bare aldrig haft tilsvarende problemer, så jeg undrer mig... sammen med dig :-)

Er Administrator brugeren stadig osse medlem af Administrator gruppen på WHS'en ?

Citér Men den MediaSmartServer jeg har fra HP, den kommer uden mulighed for tastatur/mus/skærm, så der er man henlagt til at bruge Remote Desktop fra start, ihvertfald indtil jeg kan få en anden løsning installeret.. Og det er så der jeg står fast. 

Har selv en WHS fra HP (dog en X510 Datavault) og er meget glad for den i det daglige, men kan godt se at du nok ikke - i samme grad - er imponeret.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 21:25
oldboy67 - Jo nu er jeg. Problemet er løst, eller omgået om man vil.

Jeg fandt aldrig den såkaldt "unblock" som er beskrevet i forrige indlæg. Istedet var der et svar i tråden jeg linkede til, der pludselig fik mig på andre tanker.
Hvis de filer jeg havde kopieret fra min standard win2003 server til WHS serveren er "låst", så kunne jeg bruge IE til at downloade dem igen og så prøve at installere de ny-downloaded filer.. Og ganske rigtig, bla. VNC server og Mail serveren kan jeg nu installere ganske normalt, når blot jeg henter dem via IE på WHS serveren.

Jeg fatter ikke denne restriktion, og umiddelbart kan jeg ikke finde årsagen, der står nemlig intet i permission på filerne. Hovedsagen lige nu er dog, at jeg kan installere programmer ganske normalt.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu