|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Som PerW siger, så er /console erstattet af /admin.. Det ændrede dog ikke ved mit problem er det samme. Og så længe det er det samme, så kan vi også kalde det for /havelåge |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hmm lader til andre åbenbart ramte ind i samme problem et andet sted. Her er en mulig løsning, som jeg afprøver senere/i aften og vender tilbage med resultatet.
Den der "Unblock" er ny for mig. Synes aldrig jeg er faldet over den før. Jeg vil dog under alle omstændigheder bore lidt i årsagen, da jeg synes det er en ret tåbelig restriktion. Hvad skulle ideen ellers være med admin adgang.
|
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Ups - havde ikke opdaget /consol var depricated - det er også lang tid siden jeg har brugt den...
![]() Men du har selvfølgelig prøvet at højreklik og køre exe fil som administrator (Selvom du er logget ind som administrator....)
|
||
![]() |
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Forresten... der er også forskel på, hvor man kører installer fra.
Jeg har dårlige erfaringer med at køre fra fx netværsdrev.
Jeg kopierer altid installer til fx c:\sletmig og installerer herfra. (via run as administrator - selvom jeg er logget ind som medlem af administrators...
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
Har du evt. prøvet "change user /install"
Det skulle man nogle gange i Win2000.
|
||
![]() |
||
oldboy67 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
|
Det er osse sådan jeg bruger RDC ifm. min WHS; har bare aldrig haft tilsvarende problemer, så jeg undrer mig... sammen med dig :-) Er Administrator brugeren stadig osse medlem af Administrator gruppen på WHS'en ?
Har selv en WHS fra HP (dog en X510 Datavault) og er meget glad for den i det daglige, men kan godt se at du nok ikke - i samme grad - er imponeret. |
||
![]() |
||
![]() |
|
oldboy67 - Jo nu er jeg. Problemet er løst, eller omgået om man vil.
Jeg fandt aldrig den såkaldt "unblock" som er beskrevet i forrige indlæg. Istedet var der et svar i tråden jeg linkede til, der pludselig fik mig på andre tanker.
Hvis de filer jeg havde kopieret fra min standard win2003 server til WHS serveren er "låst", så kunne jeg bruge IE til at downloade dem igen og så prøve at installere de ny-downloaded filer.. Og ganske rigtig, bla. VNC server og Mail serveren kan jeg nu installere ganske normalt, når blot jeg henter dem via IE på WHS serveren.
Jeg fatter ikke denne restriktion, og umiddelbart kan jeg ikke finde årsagen, der står nemlig intet i permission på filerne. Hovedsagen lige nu er dog, at jeg kan installere programmer ganske normalt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |