Der er ikke noget selvfølgelig. Dine diske optræder som én stor når de er added til WHS storage pool, ligegyldig om du har én eller ti diske sat til.....Også selvom om det er en blanding af firewire, usb sata, ata diske...Men nu du skal i gang med WHS og ikke ved noget om det, er det da ejendommeligt at du fortæller mig hvordan det fungererClap
FIY, skriver jeg i denne tråd fordi jeg er bruger af WHS og har været det siden den udkom.
Der er ikke noget selvfølgelig. Dine diske optræder som én stor når de er added til WHS storage pool, ligegyldig om du har én eller ti diske sat til.....Også selvom om det er en blanding af firewire, usb sata, ata diske...Men nu du skal i gang med WHS og ikke ved noget om det, er det da ejendommeligt at du fortæller mig hvordan det fungererClap
FIY, skriver jeg i denne tråd fordi jeg er bruger af WHS og har været det siden den udkom.
|
Nej det er det åbenbart ikke, men gik bare ud fra at raid var et must for at få flere diske sammenlagt til en disk, hvad hvis vi f.eks. har 3 diske sat til at blive vist som en stor disk, og der ik er mere plads på diskene, sætter man så bare en disk mere i computeren og så tilføjer den i WHS Storage pool ? eller sletter den så alt data på den "store" disk?
Det er ret fedt at det både er firewire, SATA, ATA, USB osv man kan tilføje...
skal ikke forklare nogen hvordan det fungere, gik stærkt ud fra at det fungerede på den måde...
Jeg må nok give Patriarken ret i at det er en lidt hård melding at komme med uden at have sat sig ind i tingene.
Som Patriarken allerede har skrevet giver RAID ikke mening for en WHS da denne har sin egen "Drive Extender" teknologi. Du kan læse mere om "Drive Extender" via dette link http://www.microsoft.com/DownLoads/details.aspx?familyid=40C6C9CC-B85F-45FE-8C5C-F103C894A5E2&displaylang=en
Det eneste tidspunk jeg ser RAID give mening på en WHS er hvis "oppetiden" er kritisk, f.eks. hvis man har valgt at hoste sit firmas hjemmeside eller lignende på den. I så fald kunne RAID1 på systemdisken være aktuelt, men så er vi vidst også lidt ude over normal WHS brug. |
muligvis, men det er det jeg prøver på her...
Tak for linket, skal der kikkes nærmere på senere. :)
men det lyder da som om at man skulle prøve at give sig i kast med WHS.... :)