|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:39 |
Hejsa herinde.
Jeg har nu brugt WHS 2003 i et stykke tid, og er faktisk ikke så begejstret for det igen, så overvejer et alternativ til det istedet, derfor jeg måske håber at der er nogen som kan vejlede mig i den rigtige retning. WHS synes jeg arbejder for meget medfilerne hele tiden,den indexer filer og synes tit den går kold/fryser, virker som en windows xp platform, og ikke nok med det, så konflikter det os med min router. Mit ønske er at jeg måske kan få noget linux system som nem at komme i gang med og som kører godt, da jeg aldrig har prøvet det før. Jeg vil os godt have at nogle programmer kan køre derpå, ved heller ikke om det er muligt at installere alm programmer som man bruger på windows i dag eller om det skal være specielle programmer i det hele taget. Håber der er nogen som er hardcore på det her område som kan guide mig i den rigtige retning
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad er dit hardware? En Linux server som Ubuntu Server har dog lavere systemkrav end WHS, så det bør ikke være noget problem.
Fortæl hvad din home server skal lave.. ("specielle programmer", hvad er det?). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
en af programmerne er FTP med SSL men det formoder jeg ikke er noget problem.
Så vil jeg godt have så jeg kan brænde en cd eller dvd, da jeg laver en del hjemmevideo fra vores ferier osv. ved ikke om det er noget problem at installere f.eks et par freeware programmer som burrrrn og img burn, simple programmer som er nemme at bruge. Så har jeg et program som ikke kræver noget installation, men bare en exe fil som skal åbne programmet, det håber jeg heller ikke skulle være noget problem, men som sagt ved jeg ikke om den kan køre de ting, så vil jo godt være sikker inden jeg starter på det. Det den skal lave er primært masser af lagerplads til både backup dvd samt bluray, som skal streames til medieafspillerne i huset, har en pch a-110 og ungerne har en ac-ryan hver, så den skal kunne håndtere en del må man sige. Os derfor jeg tror WHS måske er for tung til det forbrug. Så bliver der self os brugt FTP server til at sende og modtage filer. her er min server scroll ned til nr 4 post
Redigeret af Treated - 06-Oktober-2010 kl. 07:07 |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Din exe fil er et Windows program, og kan ikke køre under Linux. Men måske findes der en erstatning for det til Linux. Hvad skal det lave?
De øvrige krav skulle kunne opfyldes, idet jeg går ud fra at din "streaming" blot er almindelig fildeling på serveren. Men hvis du ikke har været i gang med Linux før, vil det nok give dig lidt "udfordringer" i starten. Det er på mange måder anderledes end Windows. Dog er Ubuntu en af de distributioner der er nemmest at starte op med.
Redigeret af pfugl - 06-Oktober-2010 kl. 08:16 |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Prøv at se på AMAHI
|
|
![]() |
|
![]() |
nå har lige fundet ud af der findes linux programmer som med det program jeg har som exe fil, så burde ikke være noget problem der alligevel.
Har os læst lidt andre indlæg pfugl, og synes os der er flere som anbefaler ubuntu. men hvordan vil linux give mid en "udfordring" hvad er det som gør det meget anderledes? bare jeg lige kunne få lidt info om det så jeg måske lige kan tage stilling til det. Har os overvejet bare at smide en win 7 på den, men ville nok helst have noget linux på
|
|
![]() |
|
![]() |
kunne os godt være jeg lige skulle skrive at jeg skal nok have 5 eller 6 hdd koblet til
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() |
Jeg kører unRAID på min media server, men den bruges så også KUN til at gemme og hente filer fra
UBUNTU er faktisk ikke så langhåret som man skulle tro, har den på en seperat HD til at rode/lege med |
|
![]() |
|
![]() |
kan ubuntu os tage 5 evt 6 hdd ?? lyder som det mest foretrukne valg pt
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Ja. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Ubuntu Server og Webmin, er nok det mest brugervenlige og fleksible gratis setup du kan bruge til en server/NAS.
|
|
![]() |
|
![]() |
okay ja så kan det da godt være jeg skulle give det en chance
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |