recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wi fi forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wi fi forbindelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wi fi forbindelse
    Sendt: 19-September-2013 kl. 16:10
Et spørgsmål til forumet.:
Jeg har en sr marantz 7007 hvor der står den er dlna certificeret
og jeg vil gerne kunde sende internet signal til den.
Har en trådløs router fra TDC (en firkantet sort boks) forestiller mig en
boks af en eller anden art som jeg kan stille ved receiveren og koble til receiveren med et kabel, og som modtager wi fi signal fra TDC boksen.
håber det giver mening.

Redigeret af karula - 19-September-2013 kl. 16:34
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:20

Så vidt det kan ses på tilslutningerne, så skal den forbindes med et Rj45 kabel til Routeren. Medmindre der findes en form for Dongle til den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:32
Det var for at slippe for at trække 10 m. kabel under div. dørtrin. Til min gamle Onkyo findes der en dongle, men tror ikke til marantzen, har
i hvert fald ikke kunnet finde en.
Har prøvet at cable den og det fungerer fint.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:35

Fint, for der står her  fra Hi Fi Freak hjemmeside.

Har du f.eks. flere enheder i huset, vil du få mulighed for at vælge flere på engang. Apple AirPlay sørger så selv for at sync'e de enkelte enheder så de spiller helt synkront! Alt det kræver er blot at din Marantz er tilsluttet en router via RJ45 kabel. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 16:45
boksen jeg har fra TDC er jo en router, jeg har prøvet om den kunne finde forbindelse - negativ-, så var det jeg tænkte, om der fandtes en
accespoint eller boks, som kunde finde forbindelsen og som jeg cablede til
receiver
Med venlig hilsen

Karula
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Et spørgsmål til forumet.:
Jeg har en sr marantz 7007 hvor der står den er dlna certificeret
og jeg vil gerne kunde sende internet signal til den.
Har en trådløs router fra TDC (en firkantet sort boks) forestiller mig en
boks af en eller anden art som jeg kan stille ved receiveren og koble til receiveren med et kabel, og som modtager wi fi signal fra TDC boksen.
håber det giver mening. 

Hej Karula.

Jeg så sidste år på en Vonets VAP11G WiFi Bridge og tror at den kan.

Så vidt jeg husker forbinder man dens netværkskabel til en PC mens man sætter den op,
og man kan så bagefter forbinde den til en anden enhed.

Den bliver enten strømforsynet fra en USB port eller en 220V adapter.

Hvis du er interesseret kan jeg prøve at Google en manual.

Hilsen Carsten.

Fandt er link til en lille manual:

Redigeret af csell - 19-September-2013 kl. 17:55
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19767
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 17:20
Sidder det på samme strømgruppe?

Så køb sådan et sæt her
http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/netgear-powerline-av-xavb5201-id-6979666.aspx

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 18:11
hej csell
måske det kunne være en løsning,kigger nærmere på det, men det virker lidt uoverskuelig - ser ud som om den skal tilsluttes pc.
Med venlig hilsen

Karula
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

måske det kunne være en løsning,kigger nærmere på det, men det virker lidt uoverskuelig - ser ud som om den skal tilsluttes pc.

Hej.

Jeg har lige set på en YouTube video at det kun er under setup at kablerne skal forbindes til en PC.

På side 11 i ovenstående manual står der også:

'Disconnect the Ethernet cable of VAP11G from the PC.'

osv.

Hilsen Carsten.

Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 19:00
ok, og hvor køber man så den ?
Med venlig hilsen

Karula
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 19:55
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu