recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Widgets til Sony KDL46EX720
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Widgets til Sony KDL46EX720

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
izyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér izyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Widgets til Sony KDL46EX720
    Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 17:27
Hejsa
 
Ny-erhvervet Sony KDL46EX720 - LED fjernsyn med internet og hele pivtøjet:
 
Nu skal det jo kunne ih og åh så meget ift det internet... men kan det så det?
 
Widgets:
Jeg kan kun finde 2!?!?! Twitter og Facebook -  er det virkelig det? jeg troede man kunne hente et hav af programmer og applikationer til fjernsynet og på den måde gøre brug af internettet og hjemmenetværket.
Jeg kunne rigtig godt bruge nogen der lige siger du skal bare gøre sådan og sådan så spiller det max :o) - for lige nu er jeg en anelse skuffet... på trods af at tv'et ellers virker fint!
 
Lyd til surround anlægget: Jeg skal have kørt noget lyd ned over et phillips surround anlæg, men når jeg sætter det til de rød/hvide stik sker der ikke en dyt... er det nødvendigt at købe et optisk kabel mon? På det gamle fjernsyn virkede det da fint på den måde...
 
Undskyld hvis jeg virker lidt usammenhængende... har siddet med snuden i det tv hele dagen :o)
 
på forhånd tak
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af izyr izyr skrev:

Nu skal det jo kunne ih og åh så meget ift det internet... men kan det så det?
 
Glem alt det der smarte internethalløj. Køb en lille PC og slut den til i stedet.


Oprindeligt skrevet af izyr izyr skrev:


Lyd til surround anlægget: Jeg skal have kørt noget lyd ned over et phillips surround anlæg, men når jeg sætter det til de rød/hvide stik sker der ikke en dyt... er det nødvendigt at købe et optisk kabel mon? På det gamle fjernsyn virkede det da fint på den måde...


Hvor sætter du det "rød/hvide stik" i fjernsynet?

Har du læst manualen (i-manual, det skal være så flot).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
izyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér izyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 20:22

hejsa

Jeg har sat dem i de rød/hvide stik oppe bag på fjernsynet... der er nogle der hedder noget med cY og nogle andre bogstaver og forskellige farver hvoraf en også er rød... under dem er der det røde og hvide som jeg går ud fra er stereolydstikkene?
derudover er der kun udgangen til høretelefoner, men så forsvinder lyden vel helt fra fjernsynets egne højtalere?
 
den i-manual er sgu noget hø synes jeg - ret svært at manøvrere i menuer for at lave evt ændringer uden at man skal forlade den imanual!?!
 
Hvad angår widgets og apps synes jeg at kunne se noget omkring nogle yahoo widgets på nettet som andre har skrevet om, men dem kan jeg ikke finde nogen steder på mit tv - ringer til sony imorgen og så kan de vel forklare om der ikke er noget videre indhold i det internet-halløj
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af izyr izyr skrev:

Jeg har sat dem i de rød/hvide stik oppe bag på fjernsynet... der er nogle der hedder noget med cY og nogle andre bogstaver og forskellige farver hvoraf en også er rød... under dem er der det røde og hvide som jeg går ud fra er stereolydstikkene?


Ja, lyd ind, ikke ud.

Oprindeligt skrevet af izyr izyr skrev:

derudover er der kun udgangen til høretelefoner, men så forsvinder lyden vel helt fra fjernsynets egne højtalere?

Ja.

For satan det er besværligt med sådan en manual, når man gerne vil citere fra den......


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
izyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér izyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 21:31
det sidste billede du har linket er såvidt jeg kan se på fjernsynet det til hovedtlf og vil jo så fjerne lyden helt... Jeg må se at finde et optisk kabel... tror det er den eneste mulighed der så er. HDMI er der ikke på forstærkeren.
Men mange tak... du har vel ikk oss forstånd på det med de widgets så? :o)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af izyr izyr skrev:

Men mange tak... du har vel ikk oss forstånd på det med de widgets så? :o)


Desværre. Mit netværk om mit tv er i hver sin ende af huset - på hver sin etage.

Ud fra det jeg har af erfaring, så køber jeg mig en PC til at sætte op ved fjernsynet, hvis jeg har brug for "internethalløj" på mit tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
izyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér izyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 07:56
når jeg nu kigger efter optiske kabler, er det så sådan et toslink optisk kabel jeg skal have, eller er det et mini toslink? skal have fundet et billigt et, da der vel ikke er den store forskel når signalet er digitalt?
 
fx:


Redigeret af izyr - 31-Oktober-2011 kl. 07:57
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 08:13
Billige optiske kabler: http://s.dealextreme.com/search/toslink - der har jeg selv købt mine og jeg kan ikke forestille mig at du skal bruge mini-udgaven - men det afhænger jo af hvilke ind-/udgange du har på hhv. TV og recever - se i manualen eller check specs på nettet.

Du kan også slå et billede op og checke udseendet og sammenligne med dine apparater. Tror primært det er på bærbare computere at mini-toslink benyttes.
Til top
izyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér izyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 09:55
OK, har lige snakket med Sony omkring widgets og applikationer... der er kun de to widgets der ligger på og der kan ikke hentes og installeres flere... hvor skuffende er det lige??? Skulle ha købt et Samsung!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 10:12
Rart at vide for os andre - har Sony flere modeller og er Internet-muligheden en feature man betaler ekstra for i forhold til nogle billigere modeller?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af izyr izyr skrev:

OK, har lige snakket med Sony omkring widgets og applikationer... der er kun de to widgets der ligger på og der kan ikke hentes og installeres flere... hvor skuffende er det lige??? Skulle ha købt et Samsung!

Der ligger en del tjenester, men du er vist inde under den forkerte menu. Prøv at find den der hedder Bravia Internet Video (ja, Sonys menusystem er alt ander end brugervenligt, jeg er enig). Herunder kan du blandt andet tilgå Sputnik.

Sony har dog - som de eneste - ikke en App Store, så du kan ikke selv få nye Tv Apps, med mindre Sony bestemmer det.
Til top
izyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér izyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

[QUOTE=izyr]
Sony har dog - som de eneste - ikke en App Store, så du kan ikke selv få nye Tv Apps, med mindre Sony bestemmer det.
Lige netop!
Jo der ligger da andre apps hvoraf sputnik er den eneste brugbare, såfremt man vil betale det vanvittige abbonnement som TV2 kræver for brugen af sputnik.
Men når det er sagt er der ikke det store brugbare indhold i sony produktet da man netop ikke har den mulighed for at hente yderligere indhold.
 
Jeg er ret sikker på at indholdet ikke er bestemt af de enkelte modeller men af selve Sony Internet TV som i mine øjne er lidt af en "lunken prut"!
 
og i den nævnte bravia model som er "wi-fi ready" er muligheden for trådløst internet halløj kun såfremt man køber en usb dongle (set på nettet til 362kr inkl. fragt)
 
Nu er tv'et købt til mine forældre som ikke kommer til at bruge det internet, og derfor beholder de det jo nok. Havde det været mig der havde købt det til eget brug havde jeg gjort brug af de 14 dages returret!
Men til deres brug er både lyd og billede jo helt udmærket - det er kun mig der synes at muligheden skal foreligge for det andet sjov. Plus at jeg har lidt skidt samvittighed over at de har købt dongle og egentlig ikke får en skid ud af det nu når jeg ikke kan finde noget relevant indhold til dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu