recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi hjælp til popcornhour c-200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWifi hjælp til popcornhour c-200

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
theace9400 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi hjælp til popcornhour c-200
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 09:08
Hej

Jeg har købt mig et Popcorn Hour MN-200 netværks kort og det er monteret og det hele men har kun et mystisk problem jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med.

Jeg har opsat det på følgende måde:

1. isatte netværks kortet, samt monterede de 3 antenner der følger med.

2. gik ind i network dernæst config ip og skrev min ip adresse, gateway, subnet som man skal.

3. derefter gik jeg wireless config og fandt min router, da jeg havde fundet den skrev jeg min 64 bit HEX kode *********

4. herefter efter trykkede jeg save og installationen var slut.

jeg kom ud i network menuen igen og her efter prøvede den at connecte til min router, og ganskes rigtigt den fandt min router, her stod der så følgende connected to wifi og jeg var en lykkelig mand.

MEN nu skulle jeg så til at logge på internet radio F.eks. men her skrev den bare så at COULD NOT PROCEED PLEASE RETURN TO MENU. nå tænke jeg og prøvede det samme ved SAYA TV men den samme meddelse kom igen COULD NOT PROCEED PLEASE RETURN TO MENU.

og nu sidder jeg her tilbage og kan ikke rigtig komme videre.

Det jeg underer mig lidt over, som måske en forklaring på problemet er at mit internet på pc' en forsvinder, lige så snart jeg forbinder wifi på min popcornhour?

Håber der er nogle der kan hjælpe. Confused
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 09:24
Hvilken IP har du skrevet? Det skal jo ikke være en IP der er i brug.
Gateway skal være din routers IP.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:17

Jeg har prøvet følgende:

I config ip er der følgende felter at udfylde:

IP Adress: her har jeg skrevet den ip adresse jeg finder under lan settings for min router som starter med 192.xxx.x.x

Subnet Mask: her har jeg også skrevet den subnet mask der står under min routers setting, hvilket er 255.255.xxx.x

Gateway: er også taget fra router oplysninger den starter med 80.197.xxx.xxxx

Primary DNS: er sat til 208.67.222.222

Sencondary DNS: er sat til 208.67.220.220

Her er efter gik jeg ind i wireles config

Her er følgende felter at udfylde:

SSID List: her kan du select eller scan, og det er har hvor jeg fandt min router dlink43545

SSID: her er et felt du kan skrive et eller andet, gik ud fra at det var dlink43545 man skal skrive som er routerens navn?

Security: her valgte jeg WEP HEX 64-bit som er min routers security oplysning

Key: her skrev jeg så den key der hører under WEP HEX 64-bit securityen på min router opsætning

også som nævnt i indlægget oven over justrace´s indlæg skriver den Connected to wireless, men kan ikke bruge SAYA TV, INTERNET RADIO, og kan heller ikke download latest update?

Har også prøvet skrive ip adressen i gateway?

Hvis jeg ikke må bruge en ip der er i brug hvilken skal jeg så bruge, og vil det sige at men ikke kan bruge internettet på computeren samtidig med at man bruger den på POPCORNHOUR C-200?

Følgende instruktion har jeg brugt, er der noget jeg har misset? Confused

SSID af nettet må ikke være skjult af routeren, skal det registreres.
SSID bør ikke indeholde mellemrum eller usædvanlige skrifttegn, skal være tal eller bogstaver.
Dobbelt tjek sikkerheden din router er sat til, og sørg derefter vælge den rigtige ét i NMT-setup.
Dit password skal ikke være mellemrum eller specialtegn. Hvis du ønsker at bruge stærk adgangskode med specielle tegn, se Korrekt Wireless Security nedenfor.
Seneste firmware changelogs har annoncerede forbedringer til den række af tegn, der er accepteret, og også behovet for at broadcasy din SSID. Men samtidig forsøger at oprette forbindelse første gang følge de ovennævnte kriterier. Derefter kan du læse om de firmware chagelogs hvad der har ændret sig, og gøre en endelig tweaks efter du har tilsluttet.

Setup
1.Plug i WiFi dongle, eller bagside er det ligegyldigt, så længe du ikke bruger USB-slave-stikket. Hvis du bruger den MN-200 så sikre, at det er installeret, de 3 antenner er tilsluttet, og sidder godt fast. Nogle brugere har rapporteret, at antennen er løs når det er monteret, er det fordi du ikke har brugt den spændeskiver på uotside af sagen.
2. Tryk på Setup og vælg netværket menuen.
3.Choose Wireless Auto IP, hvis routeren er sat til at give adresser fra DHCP. Hvis ikke, skal du vælge Manuel Trådløs IP og indtast alle de interne statiske IP-informationer ved at trykke konfigurere IP.
4.Ved din router, skal du tænde Netværksregistrering til at sende din SSID. Sørg for at din SSID har ingen mellemrum eller usædvanlige skrifttegn.
5.Scan for din SSID, når de samles op, skal du vælge det og trykke på Gem, skal du gå til næste afsnit.
6.Enter din sikkerhed type, for at du får det rigtige, da der er mange at vælge imellem - se din router faktiske indstilling som de fleste har 3 eller 4 sikkerhed typer, som brugeren kan vælge fra, du har brug for en nøjagtig WiFi sikkerhed type kamp valgte i Setup.
7.If hjælp af en sikkerhed tilstand, der bruger en adgangskode, så indtast det og sørg for den har ingen mellemrum eller usædvanlige skrifttegn.
Fejlfinding
Sørg for, at du har den nyeste firmware.
Sluk for alt sikkerhed på routeren (herunder filtre til MAC-adresser).
Vælg enten Wireless Auto IP, hvis du bruger DHCP eller trådløs manuel IP, hvis du bruger statiske intern IP og klik på gem.
Om SSID udvælgelse skærmen klik på scan, og sørg for, at SSID er opdaget, og du vælger den rigtige (og ikke dine naboer!).
Efterlad Sikkerhed til Ingen, forlade Key tomt og klik på Gem.
Springe dette trin, hvis du bruger DHCP ellers vælge konfigurere IP-knappen og fuldstændig i undersøgelsesperioden detaljer.
Hvis alt går godt og status, siger scanning og derefter WiFi tilsluttet, kan du derefter forsøger at oprette sikkerhed på routeren (WPA er nok bedst: Husk at vælge f.eks. "WPA TKIP" - svarende til WPA-PSK eller pre-nøgle) for Sikkerhed på SSID skærmen til valg - komme dertil ved at klikke på Wireless config).
Hvis du oplever afbrydelser og er sikker på at du har signalstyrke derefter flytte det til en statisk manuel IP og dobbelttjekke de DNS-adresser.
Du kan bruge Auto DNS-forslag, men du bør vide, hvad dit netværk DNS-adresser, når du bruger et netværk. Du kan blot indtaste din routers IP til DNS IP-indstilling. Men du kan også bruge den holder af OpenDNS adresser (208.67.222.222/208.67.220.220). Hvis du bruger OpenDNS så er det bedst at bruge disse adresser på alle dine netværksenheder
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 10:32
Gateway er som jeg skrev din routers ip der starter me 192.x.x.x.
Den ip din kasse skal have skal være en ledig ip, og ikke en du finder på din router.
Den skal være magen til routerens, men det sidste tal skal være forskelligt. Dvs. at de 3 forste skal være de samme.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 11:06
OK super nu er jeg på nettet mange mange mange tak for det........Clap Tongue

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 12:16

Var så lidt.

Til top
rasmusapt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2009
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 20:56
Hvor kan man købe sådan et netkort :)..

Og hvor effektivt er det at køre over trådløst til streaming?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 22:06
til alm streaming bare dvd syntes jeg wifi er nærmest ubrugeligt.... sæt en ledning i.. det funger hele vejen op til blu ray kvalitet....

Det kræver du har en rigtig god forbindelse,.. da min a-200 stod ca. 4 mtr fra accespoint kørte op til dvd kvalitet fint... da sønnikke fik den over op hans værelse (6-7mtr væk) faldt wifilinket til kvalitet 72% eller sådan.. også kørte dvdkvalitet ikke engang ordentligt.

Trådløst er fint til audio... men til billed kører det ikke hurtigt nok for mig... heller ikke hvis man skal sidde og bladre i højkvalitets digitalfoto.. smæk en ledning i en gang for alle så kører det (100mps!!)

Redigeret af rhsin - 20-Februar-2010 kl. 22:06
Mvh

René
Til top
rasmusapt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2009
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 00:24
problemet er de netværksledninger er pisse besvælige at gemme :P

gider ike invistere i wifi så :D
Til top
Pistolprinsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 18:04
Hvor i alverden køber man sådan et Popcorn Hour MN-200 WIFI kit???
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu