recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wifi i hele lejligheden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wifi i hele lejligheden

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 10:34
Nu er det jo en 2-vejs kommunikation, så det hjælper jo ikke noget at øge effekten i kun den ene ende. Den skal også øges på PC'en hvis det skal have nogen effekt. Eller har jeg misforstået noget?
/Peter
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 12:46
Nu er der jo regler for hvor meget man må sende med på 2,4 og 5 GHz. En spade der har boostet sit netværk for sin egen skyld kan sagtens ødelægge 10-20 nabonetværk.

Mvh BS
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Jeg har en Asus RT-AC68 router, den har jeg boostet, så nu har jeg FULD udslag på alle trådløse items i hele huset. Den er nu sat til at sende 500 mWatt, og ikke de alm. 80 mWatt som det ser ud til at routere sender ud. Kunne det være en mulighed ?

Det beviser bare at du intet forstår omkring netværk. Wacko

Når du så tilmed overtræder lovgivningen og opfordre andre til det samme, så burde du få en stor bøde og forbud imod opsætning af udstyr til udsendelse af radiobølger. Angry

Det kan godt være at du får et kraftigt signal fra AP, men dine enheder sender ikke kraftigere tilbage end før.

Trådløst netværk virker ved at alle holder kæft imens der er én som sender. Hvis dit AP ikke kan høre at en enhed vil sende, fordi den er for svag. Så vil AP bare sende og give transmit fejl på netværket, men ser dog ikke disse fejl, da enheden bare lave re-transmit.

Så det er ikke sikkert at du har fået nogen som helst fordele ved at skrue op for sendestyrken på AP.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu