recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi kanal scanner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi kanal scanner

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WiFi kanal scanner
    Sendt: 31-August-2024 kl. 14:21
Hej.
Findes der en gratis app til Apple, som Kan scanne mit boligområde, så jeg kan se hvilke kanaler mine naboer bruger? 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 14:49
Jeg bruger Homedale på MacOS, men jeg kender ikke noget til iOS, desværre.

Noget jeg vil råde dig til at passe på med er dog at søge efter en ledig kanal, og så lade routeren stå på den. Inden længe har dine naboers routere, som kører AUTO fordi de ikke nogensinde har pillet ved noget som helst i setup-menuen, fundet samme kanal, og så er din performance dårligere end med AUTO.

De sidste par dage har min kørt på et par forskellige kanaler, begge med kun ét andet nabonetværk på, og med måske 40-50 andre trådløse netværk indenfor rækkevidde er det vist ret godt.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg bruger Homedale på MacOS, men jeg kender ikke noget til iOS, desværre.

Noget jeg vil råde dig til at passe på med er dog at søge efter en ledig kanal, og så lade routeren stå på den. Inden længe har dine naboers routere, som kører AUTO fordi de ikke nogensinde har pillet ved noget som helst i setup-menuen, fundet samme kanal, og så er din performance dårligere end med AUTO.

De sidste par dage har min kørt på et par forskellige kanaler, begge med kun ét andet nabonetværk på, og med måske 40-50 andre trådløse netværk indenfor rækkevidde er det vist ret godt.

Har desværre ikke en Mac.

Ved godt, at der skal passes på, med at stå fast. Men ville så tjekke jævnligt, så jeg kan hoppe på dem hvor der ikke er så mange. 

Jeg bor i rækkehus med 9 huse på række, og kort vej til de næste rækker. Så skal nok til at kigge lidt på kanalerne. Er nok også godt for naboerne, at ikke være på sammen med mig. Jeg har en del ting på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 15:02
Hvis du har en klog router tror jeg dog godt den kan finde ud af det selv. Min har, som nævnt, selv kunnet finde rimeligt let brugte kanaler.

Det bedste ville selvfølgelig nok være, hvis man kunne aftale med naboerne hvilke kanaler man ville bruge

Men dette emne generelt, altså netværk, er ikke noget jeg ved noget videre teknisk om.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis du har en klog router tror jeg dog godt den kan finde ud af det selv. Min har, som nævnt, selv kunnet finde rimeligt let brugte kanaler.

Det bedste ville selvfølgelig nok være, hvis man kunne aftale med naboerne hvilke kanaler man ville bruge

Men dette emne generelt, altså netværk, er ikke noget jeg ved noget videre teknisk om.

Min router er fra Yousee. Så er sikkert ikke så klog.😉

Jeg tvivler på, at der er nogen af mine naboer overhovedet ved at der er flere kanaler at vælge imellem. 😂

Vi kan jo heller ikke vide alt. Men tak for svar. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hej.
Findes der en gratis app til Apple, som Kan scanne mit boligområde, så jeg kan se hvilke kanaler mine naboer bruger? 
Det tillader Apple desvære ikke, så sådan en app findes ikke Angry
På Android findes der masser ad apps der kan det.


Redigeret af Axlon - 31-August-2024 kl. 15:30
Mvh Jesper
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hej.
Findes der en gratis app til Apple, som Kan scanne mit boligområde, så jeg kan se hvilke kanaler mine naboer bruger? 
Har du prøvet at holde option tasten nede og klikke på dit wifi status ikon?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 16:07
Det lyder som noget der kræver en Mac...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det lyder som noget der kræver en Mac...

Det er vist en dyr løsning.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Har desværre ikke en Mac.


Hej.

Jeg ved ikke om du så har en PC?

Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home til at se hvilke WiFi kanaler der er i brug.
Version op til 3.1.2.1 er gratis at downloade og bruge.

Her er et link til ''Top Alternatives to InSSIDer for Windows'


Hilsen Carsten.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Har desværre ikke en Mac.


Hej.

Jeg ved ikke om du så har en PC?

Jeg bruger selv Windows programmet inSSIDer Home til at se hvilke WiFi kanaler der er i brug.
Version op til 3.1.2.1 er gratis at downloade og bruge.

Her er et link til ''Top Alternatives to InSSIDer for Windows'


Hilsen Carsten.

Nope. Er på iPad og iPhone's.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2024 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hej.
Findes der en gratis app til Apple, som Kan scanne mit boligområde, så jeg kan se hvilke kanaler mine naboer bruger? 
Det tillader Apple desvære ikke, så sådan en app findes ikke Angry
På Android findes der masser ad apps der kan det.
Confused
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu