|
Wifi med ekstra Access Point og AirPlay |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-December-2013 kl. 13:41 |
Hej
Jeg har fået mig en Libratone højtaler med AirPlay der skal stå i mit badeværelse, i den anden ende af min lejlighed. Desværre er mit wifi signal derude ikke særligt prangende. Kan jeg bruge en gammel wifi router jeg har liggende som access point. Men de forskellige guides jeg har læst giver mig forskellige forslag. Jeg ville jo gerne have det således at uanset hvor i lejligheden jeg befinder mig, så er det sammen netværksnavn/SSID således at telefoner, tablets osv ikke skal skifte netværk når man går frem og tilbage i lejligheden. Lader det sig gøre? Jeg tænkte jeg ville trække et kabel fra min primære router, over til min gamle og så sætte den op som access point i den anden ende af lejligehden. Problemet er at flere af de walk-througs jeg har læst siger at man skal opsætte en alternativt SSID navn på accesspointet/den gamler router. Men så mener jeg jo der bliver en masse overlap når telefonerne er "lige midt imellem" mit primære og sekundære netværk. Kan man sætte det op således at der er flere access points men de alle er på samme netværk med samme SSID og password så jeg kan connecte til min AirPlay enhed uden problemer, uanset om jeg er connected med min primære router eller min sekundære/access point? Har prøvet med en billig Wifi extender hvor jeg gav dens SSID det samme som den primære. Det virker fint med internetopkobling, men det kan ikke finde AirPlay enhederne. Andre alternativer modtages med kyshånd :) MVH Claus
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I bund og grund skal du slå DHCP fra på den router som du vil bruge som AP. Så skal den have samme SSID og PW som din router, men den skal køre på en anden kanal.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cool, mange tak for bekræftigelsen på at det kan lade sig gøre med med samme SSID :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |