recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - luk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

luk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: luk
    Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 03:29
hey.. jeg stå og skal købe et wifi mesh. Men har kigget i 3 dage nu og kan ikke bestemme mig.  Har kigget på orb rbk50i / TP link deco m9 / amplifi hd / TP link deco p7. Bor i et rækkehus på 103 m2.  Håber i ka. Hjælpe lidt 

Redigeret af 3000 - 18-April-2019 kl. 01:45
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 06:21
103 m2 rækkehus,

Kan en almindelig router ikke dække hele huset?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 06:28
En alm router burde dække 100%. 

Det gør det hos mig i samme størrelse. 
Samt en ude på terrassen 

Men de medfølgende routere fra udbyder er sjældent gode
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 10:02
Jeg har TPlink Deco M5.

bruger kun 2 af "noderne" og det dækker vores hus (110m2) super fint. og langt bedre end med den gamle udbyder router.

Nogle siger man mister hastighed, men det er så lidt så det ikke betyder noget.. i hvert fald når man har 100mbit.. der måler jeg også 100mbit uanset hvor jeg er i huset.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 16:38
Hej.

Jeg ved godt at du ikke efterspørger google wifi.

I starten var jeg negativ over for mesh. Men efterhånden klagede familen så meget over Yousee router at jeg prøvede.

Må sige at jeg aldrig har fortrudt. Jeg har aldrig haft  så stabil og hurtig wifi.

Og familien klager ikke mere
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2018 kl. 20:13
Jeg har også fået google mesh   ,,og må sige alle i hjemmet er tilfredse.Også har jeg jo fred  Wink
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 06:19
Ha ha.

Tænk at google wifi kan forøge livskvaliteten.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 12:56
Blot lige til orientering så vær obs på at 802.11ax kommer i 2019. Det er arvtageren fra ac versionen. Da en god router/mesh ikke er noget man bør skifte hvert år, er det måske værd at vente på. 802.11ac er fra December 2013.
Mvh dan.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2018 kl. 18:34
Du har måske ret i at det er værd at vente på.

For mit vedkommende har jeg ikke noget udstyr der kører på den nye standard. Der kommer nok til at gå en rum tid før du finder det i alle nye apparater.

Jeg har rigeligt med båndbredde til streaming. Med to teenagere i huset bliver streamet en del.

Så hvis behovet er nu ville jeg ikke vente.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu