|
Wifi Range Extenders... Er det smart? |
Besvar |
Forfatter | |
ZkiiFreak
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 08:25 |
Hej med jer
Spørgsmål: er en wifi range extender indsatsen værd? Eller giver det reelt bare flere problemer i praksis? Her tænker jeg: 1. Man får jo to signaler, der vel interfererer med hverandre?! 2. Hvordan finder enhederne ud af, hvilket wifi device (extender eller originalet access point) den skal forbinde til? 3. Bliver forbindelsen, når et device kobler på extenderen, ikke langsommere, da der bliver et ekstra hop? I praksis, hvor meget betyder dette? Håber, nogen har praktiske erfaringer, de vil dele. Takker |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
1) De kører vel på forskellige kanaler (frekvenser)
2) Enten kører de med forskellige SSID'er, eller også kobler enheden sig på den router, der har det stærkeste signal med det pågældende (samme) SSID 3) Ja, der bliver lidt større latency. Til normalt internet brug (browsing osv.) er det ikke noget du vil bemærke... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Drop extenderne og træk et kabel til et ekstra AP. Min erfaring siger mig at det oftere giver samme eller flere problemer med extendere i netværket.
Mvh BS
|
|
ZkiiFreak
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hejsa
Tak for svar. Jeg dropper ideen - det er ikke dét, jeg har brug for, kan jeg se. Hoder mig til PowerLine. Tak |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |