|
Wifi Remote spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ville egentlig foretrække et design, hvor TV-et/lydsystem ikke blot var en enhed der afspillede en stream, men derimod en enhed der modtog en kommando om hvad den skulle udføre og derefter udførte det...
Det er ligesom det der var ideen i en HTPC løsning, hvor alt var samlet.. Den holder ligesom ikke mere... Mit bud pt. er at derfor at forsøge sig med en løsning, hvor Windows 8 skal være det samlende overordnet interface... Apples airplay er jeg i tvivl om, hvor selve afviklingen finder sted? Er det den enhed som styrer? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Det er netop det jeg har i dag :-) og er godt tilfreds med.
Jeg ønsker bare en betjening af systemet på en måde der signalerer at vi ikke er i 1980 mere. Jeg havde det lidt i min Pronto remote som jeg var vild med. Jeg fik bare den åbenbaring sidste aften at når jeg nu havde HTPC'en til at styre sig selv, TV'et og receiveren. Må der være en bedre løsning til at styre HTPC'en end IR. Derfor WiFi og medfølgende 2 vejs kommunikation. Jeg ser også lysstyring i stuen og multiroom lyd som en fremtidig mulighed. Jeg gider bare ikke 5 forskellige systemer men vil have det samlet i een stabil remote. BS
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Kan du wifi'e til eventghost?
Hvad bruger du af afspillerprogram, som du skal have sendt billeder tilbage til remonten fra? Klaus |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Ja wifi frem og tilbage mellem EG og Android.
Jeg skal ikke have billeder tilbage til remoten. Bare events der kan skifte skærm og oplysninger på remoten. I dag bruger jeg MCE og TMT5 som afspiller men kan godt forestille mig at add'e en Squeezebox i fremtiden. BS
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg har kigget på noget som hedder unified remote, hvor man bruger en mobil som remote over wifi...
Men jeg synes problemstillingen er på den PC-en koblet til TV-et skal afvikles en række programmer, f.eks. htpc/dvbviewer, diverse apps, browser (dr.dk/nu), som har hver deres bruger-interface.. Hvad kan man kan bruge til at betjene det med udover mus/tastatur? Jeg er endt med MCE-remote + trådløs mus, absolut ikke elegant... Jeg har svært ved at se at hvad det skulle være for en remote-klient? Udover at afvikle det hele på en tablet via touch (i stedet for mus og tastatur) og videre-sende til præsentation på TV/anlæg... (ala airplay) Redigeret af avh - 30-Juni-2013 kl. 20:13 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Som redeye kan? Klaus |
|
![]() |
|
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
Kan den her ikke løse det sammen med en tablet/mobil?
http://www.logitech.com/da-dk/product/harmony-ultimate-hub?crid=60 Redigeret af wiesel - 30-Juni-2013 kl. 20:39 |
|
![]() |
|
@avh: Jeg bruger i dag EG til at styre de forskellige applikationer. det kan interagere med stort set alle programmer og man kan selv skrive sine egne plugins hvis man kender til Phyton. Det jeg mangler er en App til en platform Android, IOS eller WP der kan lave selve remote delen på en telefon/tablet device samt selve device'n der opfylder mine krav. Stabiliteten i systemet er naturligvis også vigtig :-)
@Klaus: Er det ikke bare en Wifi/IR bridge? Det har jeg ikke rigtigt brug for da det kun er mit TV der bliver Tændt/slukket med IR og der bruger jeg en USB transmitter. Min Receiver bliver styret med hård hånd over RS232 og sender de dejlige svar tilbage om kommandoen bliver udført. Selv hvis man rent fysisk drejer på vol kontrollen sender den status tilbage over RS232 porten og værdien kan således justeres på remoten. Jeg burde måske havde tjekket mere op på mit TV da jeg købte dette. Så havde jeg garanteret købt et LG i stedet da de fleste LG har en RS232 port. Og ja jeg har undersøgt om mit EX500 da ikke kan kontrolleres over LAN...... Men NEJ :-( det har Sony valgt IKKE at implementere..... BS
|
|
![]() |
|
@Wiesel: Jeg tror desværre den er for lukket til mit NØRD-gen. Men ideen er lidt i den retning jeg ønsker :-) Det er bare ikke HW linket mellem telefon og hardware jeg mangler, mere den platform/app der bedst/mest stabilt imødekommer mine behov.
Mvh BS
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Unified Remote er meget programmer bart og kan måske opfylde dine ønsker til en wifi Remote, fordelen er at den har også indbygget mus og tastatur.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Et + er dog at den kommer til WP BS
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Har dit TV og forstærker ikke CEC? Så burde det kunne styres via f.eks. din forstærker, som du allerede styre med EG via RS232, så er du helt væk fra IR imellem enhederne, så vil en touch remote (android/ios) give mere mening.
Du kan skrive et webinterface som kan snakke med EG, og herved burde du kunne lave 100% custom opsætning. Ret sikker på det også kan gøres som en selvskrevet app med simple knapper. (Jeg har ingen ide om hvordan disse ting skal gøres, men ved at andre har lavet webinterface der snakker med EG)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |