|
Wifi Remote spørgsmål |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, EventPhone som er "den fede makker" til EventGhost ligner "lort" i forhold til eksempelvis RedEye softwaren...
Edit: Kom lige til at kige lidt på TouchControl, det er måske mere det du søger? Den kan også arbejde tovejs med eventghost: http://www.touch-ir.com/eventghost.htm Klaus Redigeret af KlausDM - 02-Juli-2013 kl. 00:15 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du kan prøve at kigge lidt på de to apps her. De understøtter rigtig meget af det du ønsker.
Roomie iRule KlausDM - Jeg har selv leget meget med tanken om Lintronics, men jeg har bare det problem, at jeg har satset min musikafspilning i Sonos. Findes der overhovedet en løsning til det gennem Lintronics? Undskyld jeg gik off topic.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Skal tjekkes ud:
Touchcontrol - iRule - homeintouch Tak for input ind til videre, fortsæt gerne :-) BS
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Problemet med det er at Sonos kun styres via netværk og Lintronic "kun" er IR eller seriel port (nå ja og digitale outputs). Det vil sige at du skal have en eller anden form for interface der kan oversætte til netværk og ikke mindst uPnP protokollen. Jeg har lige "rodet" lidt med google, bege dele kan lade sig gøre med Raspberry Pi, eller en Arduino med et ethernet shield. Men jeg har ikke lige fundet det "færdige projekt". Her er dog en beygndelse http://jpmens.net/2010/03/16/sonos-pause-switch/ Spørgsmålet er jo også, hvor meget du vil kontrollere, det er lidt svært at bladre i albumcovers på en Beo4 remote, der skal en ekstern skærm til :-) Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Er temmelig sørgeligt som vores "verden" er fokuseret på sindsyge smarte (og i mange tilfælde ubrugelige og ikke fungerende funktioner), men det mest basale, som at få ting til at snakke og kommunikere sammen, den del forbliver et kæmpe mysterium, hvor hver enkelt producent sidder og opfinder deres lille tåbelige dybe tallerken, med hver deres begrænsning.
Der er snart ikke den dims man kan få, som IKKE indeholder WiFi eller Bluetooth. Disse to kommunikationsformer (netværks protokoller) har decideret til formål, at få noget til at kommunikere sammen med andet. Alligevel formår producenterne ikke at se lyset/meningen med dem, udover et helt selv-produceret formål, som oftest ender ud med at virke nogenlunde. Samsung er et meget godt eksempel på et stort kaos i forsøg på at få Samsung produkter til at snakke sammen. Apple med deres Airplay, som eftersigende skulle virke bedre, med Apple produkterne. Man skal bare ikke bevæge sig udover Apple produkterne. Min opfattelse er, at vi kæmper med mange af disse ting, der burde være ekstremt simple i dag, og så ender vi ud i en oldnordisk teknologik som hedder IR, fordi den virker mere stabilt, men er røv besværlig at have med at gøre, da man pinedød er nødtil at stå nærmest klods op ad det man forsøger at fjernstyre, og gud hjælpe mig pege nærmest direkte på det (eller på andet der kræver det). Anno 2013 er dette komplet idioti! Eller det burde det være! Jeg har ikke en løsning der funger i dag. Men jeg har dælme nogle øretæver jeg godt kunne tænke mig at dele ud til producenterne, for at være så ekstremt inkompetente.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
En meget god beskrivelse af hvordan jeg ser situationen. BS
|
|
![]() |
|
Faktisk synte jeg iRule ligner noget jeg kan arbejde videre med.
BS
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Helt enig Kandersen. Det er en dybt frustrerende situation vi står i. Og der irriterer mig grænseløst, at alle producenter har så skide travlt med at sagsøge hinanden i påstanden om at de kopierer deres teknologi, i stedet for at arbejde sammen om en teknologi, der gavner alle forbrugere.
Dog vil jeg lige sige, at IR behøver ikke være så besværligt, som du beskriver det. B&O har jo vist i mange år, at man absolut ikke behøver et pege med fjernbetjeningen, for at få signalet frem. Plus at deres Masterlink kan tale sammen mellem enhederne, så du med remoten til køkkenhøjttaleren, kan skifte kanal i stuen etc. Og det er faktisk det, det føromtalte Lintronic gør også. Og den kan netop bruge en B&O fjernbetjening, så man ikke behøver at pege efter noget. Men dermed ikke sagt, at IR ikke er en forældet teknologi. Den nyeste Harmony Ultimate er næsten nået frem til målet. De har fattet at proppe RF og BT i den, så den faktisk kan fjernstyre en PS3 uden konverter, men af uransagelige årsager, er der ikke WIFI-direct i den, og det er fandeme et selvmål uden lige. Det ville ellers have muliggjort fjernkontrol af PC (XBMC og andre HTPC frontends) samt fx Sonos. Men næh nej :( Jeg fatter simpelthen ikke, at det skal være så svært!?!?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvis du bemærker hvad jeg skrev i parentesen, så er det faktisk det som jeg netop skriver: "og gud hjælpe mig pege nærmest direkte på det (eller på andet der kræver det)." Problemet er bare, at uanset hvor mange modtagere eller andet du sætter op, så skal du pine død pege i den retning der er en IR modtager. Du kan i nogle tilfælde have en RF, hvor selve din fjernbetjening er RF sender, og du har en RF modtager et eller andet sted, som du så ikke behøver at pege på. Men fra den RF modtager, omsættes RF til IR, som SÅ enten skal trækkes med en repeater, eller så skal DEN pege mod det som du forsøger at fjernstyre. Du kan ikke undgå at skulle pege på een eller anden måde, når vi snakker IR. Det er nærmest et faktum. Men det er en definitions vurdering af begrebet "pege", som man gøres smartere eller mindre smart. Skal du undgå at pege, så skal du klistre hele huset til i modtagere. RF teknologien lider i den grad under manglende standarder. Det er næsten ligesom et tag selv bord, hvor man et eller andet sted skulle tro, at producenterne ligefrem kæmper om, at gøre tingene mest inkompatible. Der er mange andre problemer med IR og RF, som faktisk er meget værre. F.eks er der forskellige frekvenser, hvilket gør at ikke alt virker med alt. Samtidig er der den fysiske afstand/styrke, som i sig selv er rimelig begrænset, ihvertfald i forhold til WiFi. Så jo, IR er besværligt, og det bliver endnu mere besværligt, fordi man ved, at der findes andre tekniske muligheder, som efterhånden er ekstremt udbredt, og som løser en hel del af IR/RF´s problemer. Det handler ikke længere om, at vi er et fåtal (HTPC brugere osv), som har dette behov. For det er vi ikke mere. Tværtimod er tiltag som Allshare, Smartplay, Airplay osv. i den grad teknologier, som netop lægger op til, at tingene skal spille sammen, og har været på banen i nogle år. Producenterne skal bare bryde den forbandede barriere, og se ud over deres egne små verdener, så de kan få det til at virke og få skabt en endeliggyldig standard. WiFi og Bluetooth forsvinder ikke lige de første par år. Så sent som i går røg jeg ind i endnu et grotesk Samsung eksempel. Jeg ville for sjov prøve deres nye såkaldt Smartview funktion. Samsung skriver selv at det er modeller fra 2011, 2012 og 2013 det virker på. Fair nok. Jeg har et smart TV 2012 fra Samsung. Jeg har Galaxy Tab 2, Galaxy S III, ja snart hvad som helst i Samsung, der skulle kunne det. Så installerede da lige deres Smartview på Tabén. Den fandt fint TVét, og kom med en besked om, at for at bruge fjernbetjening til TVét, så skulle jeg lige installere noget andet også (typisk Samsung). Men da dette blot var for at prøve Smartview, så burde det jo bare virke. Så jeg valgte View funktionen, og fik beskeden, at mit TV IKKE understøtter Smartview funktionen. Samsung har tilsyneladende "glemt" at skrive, at det kun er serie 7 modellerne og opefter fra disse årgange, som det virker på. Ikke serie 6 (som min) og nedefter.
Og så er det blot endnu en app, som man kun kan bruge delvist, eller kun som fjernbetjening! Men de har sikkert brugt en masse tid og resourcer på at udvikle den, til deres absolut topmodeller.... ![]() |
|
![]() |
|
Det er dog ikke det eneste problem med Samsung. De er godt nok også dårlig til at skrive software. Både på Android og deres Smart Hub.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
@Kandersen
Det virker hvert fald upåklageligt på 8000 serien fra sidste år, med både en sgs2 og en ipad. AirPlay på en Windows (xbmc) virker også upåklageligt og nemt at sætte op. Irule har jeg hørt godt om, der er også en bruger herinde som har det til at styre alt hans, kan desværre ikke lige huske hvem? |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Den tråd skal jeg lige have støvet op. Var det ham fra Berlin?
BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |