recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi repeater ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi repeater ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vernerl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vernerl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi repeater ?
    Sendt: 28-Maj-2022 kl. 18:15
Opholder mig ofte i hotellejligheder med fælles dårligt wifi.
Kan man forbedre signalet ved at koble en repeater på det eksisterende wifi signal ?
Er det muligt uden at have fysisk adgang til routeren ?

Verner
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2022 kl. 18:41
er der kablet netværk på hotel værelset ?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2022 kl. 19:06
Kommer helt an på hvordan det er sat op. Og hvor meget sikkerhed der er. Hvis det var mig der skulle lave netværk sådan et sted, ville jeg blokere for at kunne sætte egne repeater på. Men jeg ville så også anbefale kunden at få sat nok WiFi op til de kan dække
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2022 kl. 22:07
Hej.

Du skriver ikke noget om hvilken enhed du bruger, eller om den bruger Windows 10?

Men kvaliteten af en WiFi forbindelse afhænger af antenne og transmitter i begge ender.

For nogle år siden brugte jeg en Alfa AWUS036NHR v2 USB WiFi enhed i udlandet, som denne:


Det er en High powered adapter med op til  2000mw output power. Så vidt jeg husker er den hvide designet til Windows.

Den forøgede WiFi rækkeviden og jeg kunne se adskillige flere trådløse netværk. Her er et link til drivere og PDF:


I dag tror jeg at man kan komme langt ved at skifte til bedre WiFi antenner.

Hilsen Carsten.

Til top
Vernerl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vernerl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2022 kl. 07:48
Nej, der er udelukkende wifi.
Til top
Vernerl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vernerl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2022 kl. 07:50
Jeg kender ikke opsætningen, alle brugere logger på med det samme password.
Det er helt almideligt på de fleste hoteller.
Til top
Vernerl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vernerl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2022 kl. 07:52
Jeg bruger Apple Airbook og iPad - der er vist ikke mulighed for ekstern antenne..
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2022 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Vernerl Vernerl skrev:

Jeg bruger Apple Airbook og iPad

Hej.

Der findes MacOS drivere til Alfa AWUS036NHR v2 USB WiFi enheden. Her er hvad en hurtig google viser. Det er fra March 24, 2021:


Spørgsmålet er vist, hvilken version af MacOS du bruger, og om din Apple Airbook har en Intel CPU eller en M1?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 29-Maj-2022 kl. 10:57
Til top
Vernerl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vernerl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 08:42
Enig i at wifi dækningen burde være bedre, men det er vist op ad bakke at gøre noget ved det som overnattende kunde..

Så kort og godt: er det muligt uden fysisk adgang til routeren, at tilkoble en repeater?

Verner
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 11:14
Ja... fås til at sætte direkte i stikkontakten - og til en pris fra, under, 200,- kr. er det da bare at prøve Wink

Bond Cool




Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 14:08
Jeg rejser meget og er afhængig af hotel Wifi til arbejdet.

Derfor vælger jeg hotel efter om de har godt wifi.

Synes efterhånden man skal langt væk for at finde dårlig wifi.

Tror ikke du får andet end bøvl med repeater. 😀
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu