|
Wifi virker, men ingen internet på enkelt enheder |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Juli-2016 kl. 18:51 |
Hej,
Lad mig starte med at sige at jeg er ren novice når det kommer til opsætning/fejlfinding på netværk - kører det ikke når routeren er slået til, så er jeg på spanden.. Her kommer problemet: I forbindelse med en opgradering fra alm. langsomt internet til fibernet i vores ferielejlighed i Spanien har jeg pludselig svært ved at få enheder som Chromecast og WD Live TV koblet på internettet, mens enheder som iPhones, bærbar og tablets kommer problemfrit på!? På Chromecast finder jeg nemt netværket og indtaster password - får at vide at den er 'på' netværket, men bare ikke har adgang til internettet... Hvorfor har jeg enkelte enheder, som ikke kan få hul igennem? Er problematikken statiske/dynamiske IP-adresser, og hvad gør jeg når jeg ikke engang kan logge på routeren via min bærbar - jeg får bare beskeden 'server not found'. Håber at der er een som har et godt råd til en internet-rookie som mig, inden jeg går ned i butikken og puster mig op på engelsk overfor flokken som kun taler spansk ![]() mvh. Frank |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
det kan være mange ting. nu fortæller du ikke om det er en router der fulgte med fibernettet eller, om det egen router du har sat i fiber enheden
|
|
![]() |
|
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Det var en router der fulgte med da fibernettet blev installeret.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Hvad sker der, hvis du genstarter routeren?
Jeg har haft samme problemstilling. Jeg kunne konstatere, at iPhones, der blev koblet på wifi netop medførte, at de fleste øvrige enheder straks mistede internetforbindelsen.... Det skete på Yousees standard Netgear router. |
|
miri
|
|
![]() |
|
Faktisk sker der det efter genstart, at jeg overhovedet ikke har noget internet i 10-15 minutter.. Det virker som om at IP-adresserne bliver tildelt meget langsomt... Men indrømmer at jeg ikke rigtig har forstand på det. Det bliver naturligvis hellere ikke nemmere af, at jeg ikke lige har en hotline jeg kan ringe til.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |