recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wii og PV60 - problem!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWii og PV60 - problem!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Emne: Wii og PV60 - problem!
    Sendt: 06-December-2008 kl. 18:27

Jeg har lige fået min Wii ind af døren i dag, og har sat den op/til mit Panasonic PV60.

Al opsætning gik som en leg, med billede, lyd, wifi, system update etc.

Så gik jeg på wii shop og købte Bubble Bobble, og ville spille det. Jeg starter spillet, og så begynder tv'et at opføre sig underligt!

Når spillet startes, ser jeg lige start-skærmen og lyden af Bubble Bobble, hvorefter skærmen bliver "delt i 2" så venstre side af banen ligger i højre side og omvendt, og så går tv'et i sort. Lader jeg det stå lidt, sker det samme igen, og jeg forstår ikke helt hvad der sker? Alt er sat til 16:9, jeg har prøvet alle 3 settings for tv-type (altså 480p, 480i og 576i), men ingen gør en forskel :-(

Jeg bruger component fra Wii til Onkyo 805, og derfra videre med HDMI til PV60.

Nogen der har lidt erfaring i den slags?

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 18:31

Hvad med at tilslutte konsollen direkte til TVet.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 18:35

Jeg har ikke prøvet det, og det burde vel heller ikke være nødvendigt?

Billedet vises jo godt nok så længe jeg er i menuen på Wii, det er kun når jeg starter spillet det går galt.

Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 18:45

Det er jo ikke nødvendigt at gå den vej med signalet, så prøv nu at udelukke det som en årsag.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 19:21
Nu har jeg lige spillet Wii Sports, og så er der ingen problemer. Hmm...the plot thickens!
Mvh. Mureren

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 22:16

Nå, men jeg har googlet min røv i smadder, og fundet frem til jeg langt fra er den eneste med det problem, og Nintendo mener at sådan er DET bare.

Det fungerer hvis jeg bruger Composit direkte i tv'et, men ikke component. Det lader til at den opløsning de gamle spil kører i, ikke er understøttet af hverken HDMI eller component, og så kan man lære det. Jeg fandt et "fix", både på Nintendo's hjemmeside og et forum, hvor man skulle ind i "Operations Guide", og trykke Z+A+2 på samme tid på en wiimote og en nunchuck, men det gjorde ikke nogen forskel da jeg satte component til over receiveren igen

Det irriterer mig helt vildt at jeg skal skifte kabel for at spille Virtual Console spil, det står der ikke noget om nogen steder, heller ikke når man køber spillet i Wii Shop!

Mvh. Mureren

Til top
Container Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 21:56
når du spiller gamle spil så ændres outputtet til 576i, men det er kun de helt gamle spil hvor det ændres. Jeg har ikke haft de problemer du beskiver. Jeg har et PX70, men det er også sat direkte sammen med wii'en.

TV: Panasonic TH-42PX70EA
DVD: Panasonic DVD-S53EG-K
Konsol: Wii
Forstærker: Beocenter 3500
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu