recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wimp, aktive højttalere og ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWimp, aktive højttalere og ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
henrikv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Wimp, aktive højttalere og ?
    Sendt: 07-November-2011 kl. 19:04
Jeg har bestilt et sæt Elac AM 150, aktive højttalere.
Jeg havde oprindeligt planlagt også, at investere i en Squeeze box, til afspilning af bl.a. Wimp (slut med CDerne).

Men jer er blevet i tvivl, om det måske vil være klogere, at købe en lille bærbar eller en touchpad til formålet?

Hvad ser I som fordele og ulemper ved de forskellige løsninger?

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 22:24
SB har en fjernbetjening og støjer ikke.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
henrikv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 08:50
Fjernbetjening er selvfølgelig et stort plus og mindre støj tæller selvfølgelig også på plus siden.

Men hvad med betjenings venlighed på en SB? Her tænker jeg, at en mini bærbar med gammeldags tastatur er nemt, at betjene når der skal søges på f.eks Wimp.

og er der nogen der ved hvordan det forholder sig med, alsigheden på en SB? Her tænker jeg, at alle musiktjenester er tilgængelige via en bærbar, men er det også tilfældet med en SB?

Andre fordele jeg umiddelbart ser ved en mini bærbar er, HDMI tilslutning til fjensyn, samt
brug af harddisk eller tilslutning af harddisk. Det til video, film, sjælden musik, you tube, foto m.m.

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 09:15
Med mindre du investerer i et ordentligt ekstern USB lydkort så er lydkvaliteten på f.eks en SB touch langt bedre end det du får med den anden løsning.
Til top
henrikv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Med mindre du investerer i et ordentligt ekstern USB lydkort så er lydkvaliteten på f.eks en SB touch langt bedre end det du får med den anden løsning.

Hvordan det?
Jeg troede, at de aktive højttalere stod for forstærkningen af de digitale signaler.
Er det du siger, at de digitale signaler fra en SB er bedre end signalerne fra en bærbar computer?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 19:51
De fleste af de tjenester du kan få adgang til i DK findes også til SB.

Hvad angår søgning af numre, så kommer det meget an på hvilken SB du vælger. Der er ingen tvivl om at en Duet er sværere at søge med end f.eks. en Touch. Men bruger du f.eks. en smartphone til at styre din SB så er indtastningsmulighederne som en pc.

Men en SB er til musik og kun musik. Det gør den tilgengæld så bedre end hvad man ellers kan sætte op.

Når NikolajC skriver at SB giver bedre lydkvalitet så er det fordi at en pc afgiver så meget elektronisk støj at det påvirker lydsignalet. Det har du ikke fra en SB. Den eneste måde du kan undgå det med en pc er ved at købe et forholdsvis dyrt USB-lydkort.

Men selvfølgelig er det fordi du vil bruge pc'en til video, photos osv. så kan SB ikke være med.

Redigeret af Kurt Poulsen - 08-November-2011 kl. 19:51
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 20:01
Altså hvis du har digital indgang på de aktive højttalere og digitale udgange på enten den lille bærbare eller touchpad'en er problemet mindre. Er det hvad du sigter efter?
Til top
henrikv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

De fleste af de tjenester du kan få adgang til i DK findes også til SB.

Hvad angår søgning af numre, så kommer det meget an på hvilken SB du vælger. Der er ingen tvivl om at en Duet er sværere at søge med end f.eks. en Touch. Men bruger du f.eks. en smartphone til at styre din SB så er indtastningsmulighederne som en pc.

Men en SB er til musik og kun musik. Det gør den tilgengæld så bedre end hvad man ellers kan sætte op.

Når NikolajC skriver at SB giver bedre lydkvalitet så er det fordi at en pc afgiver så meget elektronisk støj at det påvirker lydsignalet. Det har du ikke fra en SB. Den eneste måde du kan undgå det med en pc er ved at købe et forholdsvis dyrt USB-lydkort.

Men selvfølgelig er det fordi du vil bruge pc'en til video, photos osv. så kan SB ikke være med.
Ok, jeg forstår, men hvor stort er problemet med elektronisk støj og hvad koster det, at løse problemet med et USB lydkort?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 20:19
Tja det er jo en smagssag, men jeg personlig synes at lyden fra en pc er forfærdelig. Og jeg aner ikke hvad et godt usb-lydkort koster. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
henrikv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Altså hvis du har digital indgang på de aktive højttalere og digitale udgange på enten den lille bærbare eller touchpad'en er problemet mindre. Er det hvad du sigter efter?

De aktive højttalere har ihvertfald digital indgang og det er vel også en digital udgang der findes på en bærbar? 
Så det er sikkert den løsning jeg har tænkt mig.
Når du skriver, at problemet er mindre, mener du så ikke hørbart?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 20:31

Ja hvis du har digital udgang på den bærbare så skal det nok blive fornuftigt. Har du evt. et eksempel på en bærbar der har det?
Til top
henrikv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 20:36
Nej det har jeg ikke, men den skal ligge i cirka samme prisniveau som en SB touch.
Hvad skal jeg kigge efter på en bærbar for, at mindske problemet med elektronisk støj?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu