|
Wimp Hifi vs Spotify Premium |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2014 kl. 20:41 |
Jeg har haft Spotify Premium i et par år, men da man nu kan prøve Wimp Hifi gratis i én måned har jeg valgt at oprette en sådan profil for at teste forskellen.
Spotify (Extreme) kører som i nok allerede ved Vorbis 320kbps, mens Wimp Hifi er lossless, så der burde være noget at hente der på kvaliteten. MEN der er diverse irritationsmomenter ved Wimp som desværre gør at det er dømt ude af mig. Jeg spiller via Airplay til et Airport Express, der sender signalet videre digitalt til en NAD D1050 DAC. Når jeg afspiller fra Spotify kører alt som smurt, med "gapless playback", jeg kan spole og skifte nummer som det passer mig. Med Wimp derimod skal DAC'en påny låse på det digitale signal hver gang et nummer ender, der skiftes nummer eller der spoles. Det giver en lille pause og et relæ-klik i DAC'en hver gang. Dødirriterende. Andre der oplever det samme? For jeg vil jo gerne nyde godt at den potentielle lydforbedring ved Wimp Hifi, men ikke med de nuværende problemer. |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at slå crossfade til i Wimp.
|
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Under indstillinger i menuen afspilning ligger crossfade.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Så ved jeg det ikke, kender ikke Mac versionen.
Men underligt at funktionen ikke skulle være der. Jeg er også HIFI abonnent, og på min pc, iPhone/iPad samt Android app er der mulighed for crossfade. Prøv at kontakte deres support, de plejer at være gode til at vende tilbage med svar indenfor en fornuftig tid. |
|
![]() |
|
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
Men hvad med lydkvaliteten?
|
|
![]() |
|
Fik dette svar fra Wimp support vedrørende crossfade.
"Tak for henvendelsen. Vi har ikke crossfade i PC/MAC klienteren endnu. Grundet begrænsninger i Adobe Air, er det nogle features der er svært at implementere, eksempelvis crossfade, men vi håber at kunne finde en løsning efterhånden. Venlig Hilsen Wimp Support" |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |