recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wimp Hifi vs Spotify Premium
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wimp Hifi vs Spotify Premium

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wimp Hifi vs Spotify Premium
    Sendt: 26-Marts-2014 kl. 20:41
Jeg har haft Spotify Premium i et par år, men da man nu kan prøve Wimp Hifi gratis i én måned har jeg valgt at oprette en sådan profil for at teste forskellen.

Spotify (Extreme) kører som i nok allerede ved Vorbis 320kbps, mens Wimp Hifi er lossless, så der burde være noget at hente der på kvaliteten.

MEN der er diverse irritationsmomenter ved Wimp som desværre gør at det er dømt ude af mig.

Jeg spiller via Airplay til et Airport Express, der sender signalet videre digitalt til en NAD D1050 DAC. Når jeg afspiller fra Spotify kører alt som smurt, med "gapless playback", jeg kan spole og skifte nummer som det passer mig. Med Wimp derimod skal DAC'en påny låse på det digitale signal hver gang et nummer ender, der skiftes nummer eller der spoles. Det giver en lille pause og et relæ-klik i DAC'en hver gang. Dødirriterende.

Andre der oplever det samme? For jeg vil jo gerne nyde godt at den potentielle lydforbedring ved Wimp Hifi, men ikke med de nuværende problemer.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 00:00
Har du prøvet at slå crossfade til i Wimp.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Har du prøvet at slå crossfade til i Wimp.
Lyder som et meget godt forslag (selvom jeg ikke gider at min musik crossfader, så ville det være nice hvis det kunne løse problemet). Desværre kan jeg ikke finde nogen crossfade-instilling i WiMP Hifi?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:03
Under indstillinger i menuen afspilning ligger crossfade.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Under indstillinger i menuen afspilning ligger crossfade.
Nej ikke hos mig. Det skal siges at jeg er på Mac og bruger WiMP Hifi (beta).
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:58
Så ved jeg det ikke, kender ikke Mac versionen.
Men underligt at funktionen ikke skulle være der.
Jeg er også HIFI abonnent, og på min pc, iPhone/iPad samt Android app er der mulighed for crossfade.

Prøv at kontakte deres support, de plejer at være gode til at vende tilbage med svar indenfor en fornuftig tid.
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 15:19
Men hvad med lydkvaliteten?

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2014 kl. 08:08
Fik dette svar fra Wimp support vedrørende crossfade.

"Tak for henvendelsen.

Vi har ikke crossfade i PC/MAC klienteren endnu. Grundet begrænsninger i Adobe Air, er det nogle features der er svært at implementere, eksempelvis crossfade, men vi håber at kunne finde en løsning efterhånden.

Venlig Hilsen

Wimp Support"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu