|
WiMP – mange udfald |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
pmalm ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej!
Jeg oplever samme problemer på mit sonos. Både med wimp og google musik. Har en bridge samt en zoneplayer. Om jeg køre zoneplayer via bridge til netvæeket eller direkte trådløst på netværket er ligegyldigt... samme problemer. Har fået fortalt at det er den seneste opdatering af sonos som kan gå ind og forstyrre musik service. Tunein(radio) køre uden problemer hos mig. Redigeret af pmalm - 24-Januar-2015 kl. 21:40 |
|
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
|
![]() |
|
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
Tak for dit indlæg.
Jeg har lige fundet min SONOS Bridge frem igen. Jeg har sat den direkte til routeren med kabel. Er det rigtigt forstået, at det kun er SONOS Bridge og SONOS BOOST der etablerer forbindelse til SONOS eget netværk, og at det skulle være mere stabilt og isoleret fra det almindelige WiFi? Altså man kan jo selv prøve nok så meget, men hvis problemet ligger centralt hos SONOS og/eller musiktjenesterne, er man jo lige vidt ;-) |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Ja det er korrekt.
Med bridge laves et sonos netværk, men tror nu ikke det hjælper på dit problem. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Vi kører WiMP Hifi over Sonos herhjemme og oplever ingen udfald. Det kører bare.
|
|
![]() |
|
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
Hej
Tak, det er godt at høre. Jeg kunne godt være fristet til at prøve sonos boost: http://www.gadgetguy.com.au/product/sonos-boost/ |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg synes det er ved at være længe siden jeg sidst døjede med udfald på Sonos, men det har dæleme været slemt en overgang. Jeg kan ikke huske noget kritisk det sidste halve år.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Jeg har ind imellem problemer med Wimp HIFI lagger, ikke ofte, men det sker.
Syntes det er problemer der er opstået indenfor de sidste par måneder. Jeg har en del flere musiktjenester tilknyttet mit Sonos, Spotify, Deezer samt TDC Play, og de spiller fint. Enkelte gange for tid tilbage oplevede jeg at Deezer kunne finde på at stoppe og springe i afspilningen, men det er ved at være længe siden. Jeg køre med SonosNet for netop at få den bedste dækning, og flere af mine Sonos enheder er kablet, jeg på nettet via fiber 60/60 og Wifi via en Netgear R6300. Bor ikke i tætbebygget område og har lagt de trådløse kanaler, både SonosNet og alm. 2.4Ghz og 5Ghz, så de ikke genere hinanden. Jeg har stadigvæk en lille mistanke om at det øgede pres på Wimps servere efter lanceringen af deres Tidal lossless udenfor Skandinavien kan spille ind. |
|
![]() |
|
8sen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2009 Sted: dk Status: Offline Point: 69 |
Jeg er konverteret til TDC PLAY/MUSIK pga. lignende problemer med WIMP HIFI og Premium. TDC kører både hurtigere og mere stabilt. Troede faktisk, at det var huset trådløse netværk, der gav problemerne ...
Redigeret af 8sen - 26-Januar-2015 kl. 13:36 |
|
![]() |
|
AVnerd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2009 Sted: Frederiksberg Status: Offline Point: 78 |
Jeg bruger næsten udelukkende Wimp på mobilen.
Men oplever utrolig ofte at jeg enten ikke kan starte et nummer, at jeg bliver logget af eller at mit offline indhold bliver "corrupted". Det er uanset kvaliteten på mit 4G eller fibernet derhjemme. Så har Wimp mistænkt for at have generelle strukturelle problemer. Min løsning bliver at skifte til anden streamingtjeneste, for har ventet i over et år på at det blev bedre. Nogen bud? Hvem skal jeg skifte til? Hvem har bedste lydkvalitet (udover Wimp....) |
|
![]() |
|
Hej
Jeg har lige fået nedenstående besked fra Hi-Fi Klubben Europaplads i Aarhus.
Hej Martin Det lyder lidt til at den router du har, kan skabe nogle problemer. Hvis det er en lidt ældre router så ser vi tit at de kan have svært ved at få det her streming til at fungerer. Man kan enten tage ud og købe en router som koster ca. 1400 kr, eller så syntes jeg at en boost er et rigtig godt bud. Sonos har det nemlig med at køre mere stabilt når de bruger deres eget netværk, og det vil boosten nemlig lave. Hjælper boosten ikke så kan han hjælpe dig videre. Prøv evt at kable en af de sonos enheder først og se om det hjælper. Når du kabler en sonos enhed så laver den også sit eget netværk som de andre kan logge på. Virker det, så køb boosten og sæt til i stedet for, og stil din sonos enhed tilbage. Redigeret af bas - 26-Januar-2015 kl. 14:41 |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Nu hvor der er stor forskel på om Wimp kører problemfyldt eller ej, kunne det være interessant om det i stedet hænger sammen med ens internetudbyder. Selv har jeg haft problemer ca. siden jeg skiftede til Stofa.
|
|
![]() |
|
iVinther ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2010 Status: Offline Point: 111 |
Også Stofa her.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |