recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiMP – mange udfald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiMP – mange udfald

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2015 kl. 21:39
Hej!
Jeg oplever samme problemer på mit sonos. Både med wimp og google musik.
Har en bridge samt en zoneplayer. Om jeg køre zoneplayer via bridge til netvæeket eller direkte trådløst på netværket er ligegyldigt... samme problemer.

Har fået fortalt at det er den seneste opdatering af sonos som kan gå ind og forstyrre musik service. Tunein(radio) køre uden problemer hos mig.

Redigeret af pmalm - 24-Januar-2015 kl. 21:40
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 19:02
Tak for dit indlæg.
Jeg har lige fundet min SONOS Bridge frem igen. Jeg har sat den direkte
til routeren med kabel. Er det rigtigt forstået, at det kun er SONOS Bridge
og SONOS BOOST der etablerer forbindelse til SONOS eget netværk, og
at det skulle være mere stabilt og isoleret fra det almindelige WiFi?

Altså man kan jo selv prøve nok så meget, men hvis problemet ligger centralt
hos SONOS og/eller musiktjenesterne, er man jo lige vidt ;-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 19:54
Ja det er korrekt.

Med bridge laves et sonos netværk, men tror nu ikke det hjælper på dit problem.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 20:25
Vi kører WiMP Hifi over Sonos herhjemme og oplever ingen udfald. Det kører bare.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 20:37
Hej
Tak, det er godt at høre.
Jeg kunne godt være fristet til at prøve sonos boost:
http://www.gadgetguy.com.au/product/sonos-boost/
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 20:46
Jeg synes det er ved at være længe siden jeg sidst døjede med udfald på Sonos, men det har dæleme været slemt en overgang. Jeg kan ikke huske noget kritisk det sidste halve år.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 20:57
Jeg har ind imellem problemer med Wimp HIFI lagger, ikke ofte, men det sker.
Syntes det er problemer der er opstået indenfor de sidste par måneder.
Jeg har en del flere musiktjenester tilknyttet mit Sonos, Spotify, Deezer samt TDC Play, og de spiller fint.
Enkelte gange for tid tilbage oplevede jeg at Deezer kunne finde på at stoppe og springe i afspilningen, men det er ved at være længe siden.
Jeg køre med SonosNet for netop at få den bedste dækning, og flere af mine Sonos enheder er kablet, jeg på nettet via fiber 60/60 og Wifi via en Netgear R6300.
Bor ikke i tætbebygget område og har lagt de trådløse kanaler, både SonosNet og alm. 2.4Ghz og 5Ghz, så de ikke genere hinanden.

Jeg har stadigvæk en lille mistanke om at det øgede pres på Wimps servere efter lanceringen af deres Tidal lossless udenfor Skandinavien kan spille ind.
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 13:31
Jeg er konverteret til TDC PLAY/MUSIK pga. lignende problemer med WIMP HIFI og Premium. TDC kører både hurtigere og mere stabilt. Troede faktisk, at det var huset trådløse netværk, der gav problemerne ...

Redigeret af 8sen - 26-Januar-2015 kl. 13:36
Til top
AVnerd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2009
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AVnerd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 14:17
Jeg bruger næsten udelukkende Wimp på mobilen.
Men oplever utrolig ofte at jeg enten ikke kan starte et nummer, at jeg bliver logget af eller at mit offline indhold bliver "corrupted".

Det er uanset kvaliteten på mit 4G eller fibernet derhjemme.
Så har Wimp mistænkt for at have generelle strukturelle problemer.

Min løsning bliver at skifte til anden streamingtjeneste, for har ventet i over et år på at det blev bedre.

Nogen bud?
Hvem skal jeg skifte til?
Hvem har bedste lydkvalitet (udover Wimp....)
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 14:40
Hej
Jeg har lige fået nedenstående besked fra Hi-Fi Klubben Europaplads i Aarhus.

Hej Martin
Det lyder lidt til at den router du har, kan skabe nogle problemer. Hvis det er en lidt ældre router så ser vi tit at de kan have svært ved at få det her streming til at fungerer. Man kan enten tage ud og købe en router som koster ca. 1400 kr, eller så syntes jeg at en boost er et rigtig godt bud. Sonos har det nemlig med at køre mere stabilt når de bruger deres eget netværk, og det vil boosten nemlig lave.
Hjælper boosten ikke så kan han hjælpe dig videre. Prøv evt at kable en af de sonos enheder først og se om det hjælper. Når du kabler en sonos enhed så laver den også sit eget netværk som de andre kan logge på. Virker det, så køb boosten og sæt til i stedet for, og stil din sonos enhed tilbage.


Redigeret af bas - 26-Januar-2015 kl. 14:41
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 23:00
Nu hvor der er stor forskel på om Wimp kører problemfyldt eller ej, kunne det være interessant om det i stedet hænger sammen med ens internetudbyder. Selv har jeg haft problemer ca. siden jeg skiftede til Stofa.
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 01:31
Også Stofa her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu