recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIMP nu i høj kvalitet på iPhone... men....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWIMP nu i høj kvalitet på iPhone... men....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
raunso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2004
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: WIMP nu i høj kvalitet på iPhone... men....
    Sendt: 09-Marts-2011 kl. 11:11
Hejsa

Blev glad da jeg fik update til Wimp App'en i går med mulighed for høj kvalitet stream (når man er på WiFi). Jeg har siddet i dag og testet og er ikke tilfreds.

Jeg sammenligner lyden af forskellige sange på alm stream kvalitet (som vist kun er 64 kbit) og høj kvalitet samt med et indkøb på iTunes. Købet på iTunes er væsentlig klarere i lyden. Specielt når Carpark North giver den mega gas i nogle numre så bliver lyden med Wimp høj kvalitet meget mudret.

- Er der andre, der har samme fornemmelse?
- Hvad er bitrate i Wimps nye høj kvalitet stream?
- Ved I hvordan man kan checke den bitrate man afspiller / streamer med på iPhone?
- Hvad er bitrate på iTunes indkøb?

Stream er fremtiden! Så tag jer sammen, Wimps, og send det ud i ordentlig kvalitet. Vi er mange, der gerne vil betale for kvalitet.

J
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 20:51
købe musikken leveres i 256kbit mp3 - så er det jo selvfølgelig spm om hvilken encoder de har anvendt, men i lige så høj grad hvilken Decoding algoritme de anvender i afspilleren. der er meget stor forskel i kvaliteten på afspillerprogrammer.Det er nok her udfordringen ligger. hvis du har købt nogle numre - så prøv eventuelt at se om de kan afspille i foobar2000 - men hvis det udelukkende er gennem deres egen afspiller er jeg lidt bange for du nok hænger lidt på kvaliteten.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

købe musikken leveres i 256kbit mp3

256 kbps AAC - ikke MP3.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 17:30
lunddal - tror så godt nok de har en lille misser i deres FAQ! 

HVILKET FILFORMAT OG HVILKEN KVALITET FÅR DOWNLOADET?

Musik som købes for nedlasting i WiMP leveres som MP3 med en bitrate på 256 kbps uden nogen form for kopispærre. Filerne er ID3-tagget og med albumcover.

Men det ændrer overhovedet ikke på udfordringen med at det er dekoderen der skal være af en ordentlig kvalitet for at lyden også er god. 

Redigeret af claus_jac - 10-Marts-2011 kl. 17:31
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 19:53
Der spørges om bitraten på musik købt i iTunes
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 20:12
ja direkte - men hans virkelige problem er jo netop at han ikke synes kvaliteten er så god - hvad enten det er 220kbit mp3 eller aac - så er kvaliteten høj nok til at være særdeles fortrinlig, så hvis der er noget så er det jo selve afspilleren. jeg kan huske da programmet digideck kom frem - programmet fyldte under 1MB og kunne kun en eneste ting - afspille mp3, men den gjorde det bedre end nogen anden afspiller på den tid fordi man havde optimeret dekoderdelen og der var pæn stor forskel.

Men vi svarede begge på et spm - du svarede på itunes - jeg svarede på WIMP delen. Men uanset hvad vil jeg stadig give afspilleren skylden for at det ikke er "tilfredsstillende" lyd.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu