|
wimp streaming. Styret af app |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
slasker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2014 Sted: vallensbæk Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:28 |
Jeg kunne godt tænke mig at sætte en wimp hifi streamer til mit anlæg, men primært styre den fra en ipad.
Det skal ikke være airplay-streaming - dvs streameren skal selv hente wimp hifi fra nettet og sende det ud på digital udgang i bedste kvalitet uden konvertering undervejs. Kun styringen skal foregå trådløst fra en app. Findes sådan noget? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du med SONOS Connect.
Jeg bruger det selv, og er meget tilfreds med den.
Redigeret af Brixen - 11-Februar-2015 kl. 12:38 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
slasker ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2014 Sted: vallensbæk Status: Offline Point: 12 |
Cool - tak for hurtig svar
|
|
![]() |
|
filmtosse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2005 Status: Offline Point: 158 |
Jeg har lige købt mig en Raumfeld Connector2 og den styre jeg via min tablet til at høre Wimp Hifi på mit anlæg og det fungere godt
Der findes også mange andre produkter så som Sonos, Bluesound og Simple Audio plus mange andre. Jeg valgte Raumfeld på grund af prisen og er blevet meget glad for den
|
|
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Jeg så lige, at hvis man køber direkte fra Sonos har man 100 dages returret.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Hvis du vil have en billig løsning så køb en squeezebox duet brugt til 300 kroner.
|
|
![]() |
|
Den kendte jeg ikke. Det ser ellers godt ud. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Raumfeld'en ser ellers også lækker ud.
Den mangler desværre en coax ud - hvis den skal sættes direkte på et par Dynaudio Focus. Samme problem med Blue sound. Sonos: kan det passe, at den ikke understøtter højere samplingrate end 44k? Bedste bud virker så til at være Simple Audio - men den har ikke wifi... Det kan jeg så gøre noget ved. Redigeret af slasker - 11-Februar-2015 kl. 15:26 |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Sonos understøtter op til 16 bit 44 kHz, som er det samme som CD og lossless, og det er også hvad Wimp HIFI spytter ud, så det burde vel ikke give problemer.
Men du skal være forberedt på at brugerinterfacet til Wimp i Sonos ikke er magen til deres iPad eller iPhone interface. Alle du tjenester jeg efterhånden har, eller har prøvet, mangler altid lige det sidste. Det som jeg indtil vidre syntes bedst om, som har fleste af de funktioner der også er i deres iOS/Android app, er pt. Deezer, efter deres nyeste opdatering. Og de kommer jo også med lossless til Sonos nu. |
|
![]() |
|
Claus P ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 358 |
Du kan sætte Simple Audio Roomplayer op trådløst hvis du bruger deres Powerline adapter. Jeg bruger den selv, når jeg ind imellem bruger min Roomplayer+ som ren høretelefonafspiller i soveværelset. Der er høretelefonudgang på Roomplayer+ hvilket gør den noget mere fleksibel, end andre løsninger. Jeg har været på Sonos Connect og Bluesound Vault og Node, men Simple Audio Roomplayer+ er i mine øjne og ører, en bedre løsning. Muligheden for at have flere brugere på Roomplayer er smart, hvis man har flere forskellige musikbiblioteker (itunesbibliotek,musik rippet i Flac og mp3. o.s.v.) eller mange playlister. Alle brugerkonti kan også åbnes samlet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |