recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wimp streaming. Styret af app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wimp streaming. Styret af app

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slasker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2014
Sted: vallensbæk
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wimp streaming. Styret af app
    Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:28
Jeg kunne godt tænke mig at sætte en wimp hifi streamer til mit anlæg, men primært styre den fra en ipad.

Det skal ikke være airplay-streaming - dvs streameren skal selv hente wimp hifi fra nettet og sende det ud på digital udgang i bedste kvalitet uden konvertering undervejs.

Kun styringen skal foregå trådløst fra en app.

Findes sådan noget?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:36
Det kan du med SONOS Connect.

Jeg bruger det selv, og er meget tilfreds med den.

Redigeret af Brixen - 11-Februar-2015 kl. 12:38
Venlig hilsen
KB
Til top
slasker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:38
Cool - tak for hurtig svar
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:39
Jeg har lige købt mig en Raumfeld Connector2 og den styre jeg via min tablet til at høre Wimp Hifi på mit anlæg og det fungere godt

Der findes også mange andre produkter så som Sonos, Bluesound og Simple Audio plus mange andre.

Jeg valgte Raumfeld på grund af prisen og er blevet meget glad for den
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:40
Jeg så lige, at hvis man køber direkte fra Sonos har man 100 dages returret.

Venlig hilsen
KB
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:51
Hvis du vil have en billig løsning så køb en squeezebox duet brugt til 300 kroner.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Jeg har lige købt mig en Raumfeld Connector2 og den styre jeg via min tablet til at høre Wimp Hifi på mit anlæg og det fungere godt

Der findes også mange andre produkter så som Sonos, Bluesound og Simple Audio plus mange andre.

Jeg valgte Raumfeld på grund af prisen og er blevet meget glad for den

Den kendte jeg ikke. Det ser ellers godt ud.

Venlig hilsen
KB
Til top
slasker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 15:03
Raumfeld'en ser ellers også lækker ud.
Den mangler desværre en coax ud - hvis den skal sættes direkte på et par Dynaudio Focus.
Samme problem med Blue sound.

Sonos: kan det passe, at den ikke understøtter højere samplingrate end 44k?

Bedste bud virker så til at være Simple Audio - men den har ikke wifi... Det kan jeg så gøre noget ved.

Redigeret af slasker - 11-Februar-2015 kl. 15:26
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 16:26
Sonos understøtter op til 16 bit 44 kHz, som er det samme som CD og lossless, og det er også hvad Wimp HIFI spytter ud, så det burde vel ikke give problemer.

Men du skal være forberedt på at brugerinterfacet til Wimp i Sonos ikke er magen til deres iPad eller iPhone interface.
Alle du tjenester jeg efterhånden har, eller har prøvet, mangler altid lige det sidste.
Det som jeg indtil vidre syntes bedst om, som har fleste af de funktioner der også er i deres iOS/Android app, er pt. Deezer, efter deres nyeste opdatering.
Og de kommer jo også med lossless til Sonos nu.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af slasker slasker skrev:

Raumfeld'en ser ellers også lækker ud.
Den mangler desværre en coax ud - hvis den skal sættes direkte på et par Dynaudio Focus.
Samme problem med Blue sound.

Sonos: kan det passe, at den ikke understøtter højere samplingrate end 44k?

Bedste bud virker så til at være Simple Audio - men den har ikke wifi... Det kan jeg så gøre noget ved.
Du kan sætte Simple Audio Roomplayer op trådløst hvis du bruger deres Powerline adapter. Jeg bruger den selv, når jeg ind imellem bruger min Roomplayer+ som ren høretelefonafspiller i soveværelset. 
Der er høretelefonudgang på Roomplayer+ hvilket gør den noget mere fleksibel, end andre løsninger.

Jeg har været på Sonos Connect og Bluesound Vault og Node, men Simple Audio Roomplayer+ er i mine øjne og ører, en bedre løsning.

Muligheden for at have flere brugere på Roomplayer er smart, hvis man har flere forskellige musikbiblioteker (itunesbibliotek,musik rippet i Flac og mp3. o.s.v.) eller mange playlister. Alle brugerkonti kan også åbnes samlet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu