recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIMP via Airplay??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WIMP via Airplay??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WIMP via Airplay??
    Sendt: 03-Februar-2011 kl. 18:03
Super fedt at det nu kan blive tilgængelig for ikke-sonofon kunder. 

Men kan man afspille sin wimp musik via airplay til en airport express eller apple tv så?? kan det fungere sådan? anyone who har prøvet det?

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

Super fedt at det nu kan blive tilgængelig for ikke-sonofon kunder. 

Men kan man afspille sin wimp musik via airplay til en airport express eller apple tv så?? kan det fungere sådan? anyone who har prøvet det?

Har prøvet det (både IPAD og Touch til Apple Express tilsluttet DAC/forstærker/højtaler - og teknikken virker rigtig godt. Musik kvaliteten er bare ikke god nok. Kunne på wimp.no konstatere, at de på Apple produkter streamer med 96 kb modsat Android hvor du kan vælge at streame med 320 kb - og man kan tydlig høre forskel når det kommer ud af højtalerne (modsat direkte på høretelefoner).

Desværre!

/Jesper
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:35
Tak for svaret..

Det var dog mystisk. Det vil sige at din airport express enhed med dac og etc ikke gør synderlig meget ved lyden, da det rå materiale simpelthen er for dårligt. ??

kan det virkelig passe at androiden så kan streame det bedre ud? altså ikke ment at apple ligefrem skulle være bedre, men hvordan f..... kan man så få sin lyd rundt i huset med wimp?? alla sonos og airplay??

Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:44
Korrekt - materialet bliver streamet med 96 kb (altså en meget kraftig komprimering - og efter min opfattelse kun kan bruges som festmusik). Hvad jeg kan læse fra wimp.no skyldes det apple politik - altså at Wimp kun må streame i denne kvalitet til apple håndholdte enheder.

Ved stream til min macpro er kvaliteten rigtig god. PÅ min Android kan jeg vælge om jeg vil streame i høj eller lav kvalitet - så her - uden at vide det med sikkerhed - tror jeg streaming med høj kvalitet svare til 320 kb.

Du kan få wimp rundt i huset i høj kvalitet hvis du har et norsk telefonnr. (og melder dig til servisen i Norge) og bruger logitech produkter - ved ikke om wimp understøtter Sonos.

/Jesper
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 22:38
Pandora i USA streamer i lav kvalitet over G3, men er man på WiFi kan man vælge en højere kvalitet.

Måske har Wimp ikke gjort det muligt.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 22:53
Umiddelbart kan det lyde lidt mærkeligt at Apple forlanger en dårligere kvalitet på deres udstyr.
Ikke Apple-folk vil straks råbe - se der - ulven kommer.
Apple-folk kan så sige, måske er det for at beskytte telefonen, så al kraft ikke bruges til at streame.
Men helt enig 96 kb er da helt ubrugeligt.
Bruger selv Apple Lossless.
Mvh FNørd
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 00:08
Hvis det konkurrerer med services som Apple udbyder er det vel blot derfor at der er lagt begrænsninger ind på kvaliteten?
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 10:44
og har netop erfaret fra anden bruger at kvaliteten ikke er 96 (som jeg synes at have læst), men 64 kb.Cry

No-go

/Jesper
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 13:06
lad os håbe at apple snart gør brug af deres ny-byggede super server i usa, og lader os alle streame derfra. Det er planen i følge diverse rygter. Så kan spotify, yousee play osv godt pakke sammen. Med et månedlig abonnement og fri adgang til itunes streaming står jeg forrest i køen..

Redigeret af Thomaszulu - 04-Februar-2011 kl. 13:07

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4741
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 15:29
Kan den lave bitrate ikke omgås ved blot at anvende AirFoil, som kan sende lyd fra alle kilder videre til Apple Express?

Jeg har ikke prøvet hverken WIMP eller Airfiol, så det er blot en tanke.
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Kan den lave bitrate ikke omgås ved blot at anvende AirFoil, som kan sende lyd fra alle kilder videre til Apple Express?

Jeg har ikke prøvet hverken WIMP eller Airfiol, så det er blot en tanke.

Det kan den (da musikken til Mac/PC jo streames med 320), men...........så sker betjeningen på computeren og ikke på IPAD/Thouch og så forsvinder mobiliteten jo Tongue

/JS
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af jsmidt jsmidt skrev:

og har netop erfaret fra anden bruger at kvaliteten ikke er 96 (som jeg synes at have læst), men 64 kb.Cry
No-go
/Jesper

Synes derimod, at jeg har læst på Telenors Wimp forum, at bitraten er 96 (AAC). Hvis rigtigt er det vel fint nok til streaming til en mobil enhed med høretelefoner. Men ikke godt nok til streaming til eksterne højttalere.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu