recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 7, ATI og DD/DTS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin 7, ATI og DD/DTS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Win 7, ATI og DD/DTS
    Sendt: 24-Maj-2009 kl. 16:07

Er det lykkedes nogen at få Dolby Digital og DTS til at virke i Windows 7 med ATI skærmkort? Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Uanset hvad jeg gør, så får jeg kun 2 kanaler via HDMI.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 17:53
Har du prøvet det der løste selvsamme problem som du havde på Vista?

Du skal muliggvis også ind i dit lydkort og hakke af at dit lydkort kan klare DTS/Dolby

Btw hvad præcist er det du afspiller? Livetv, Xvid med AC3 eller MVK med AC3?

Redigeret af Patriarken - 24-Maj-2009 kl. 17:53
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 19:53

Yeps, jeg ryger ikke på den samme igen, som sidst

Jeg afspiller DVD rips, men problemet er lidt anderledes her, for under selve afspilningsenheden, der står der nemlig at den kun understøtter 2 kanaler.

Jeg har installeret stort set alt hvad der kan installeres fra Realtek af deres HD Audio drivere, både R2.218 og frem til R2.24 inkl. HDMI driveren. Alt installeres faktisk som det skal, men jeg ender ud i kun 2 kanaler.

Der er flere som omtaler problemer med ATI kortene og Windows 7. Problemet er bare, der er ikke rigtig nogen der kommer med en brugbar løsning. Nogle har løst det uden at vide hvordan, mens andre beskriver nærmest umulige procedurer, (noget med, hvad der installeres først). Andre har som mig, nærmest bare givet op.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:12

Mit problem er lidt bedre beskrevet her i de første indlæg på side 66. Bemærk, hos mig skriver den også, at den ikke er HDCP kompatible. Og det er sandsynligvis derfor jeg kun får de 2 kanaler.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1029603& page=66

Problemet er bare, det er præcis samme setup, som kører på min Vista. Eneste forskel er, at det er to forskellige harddiske. Een til Vista og en til Windows 7

Redigeret af Kandersen - 24-Maj-2009 kl. 20:12
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 20:34

Hmm det er muligvis et gammelt ATI problem som er opstået igen. Sidste sommer havde ATI samme HDCP problemer med flere Yamaha receivere, (jeg bruger en RX-V661 receiver). Så mit problem ligger måske slet ikke i Realtek eller HDMI driveren, men derimod i Catalyst driveren til Windows 7.

Det burde bare ligge i HDMI driveren, skulle man mene. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu