recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 7, beta 7077..Så fik jeg prøvede den
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin 7, beta 7077..Så fik jeg prøvede den

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Win 7, beta 7077..Så fik jeg prøvede den
    Sendt: 16-April-2009 kl. 12:19

Så fik jeg installeret den på min test partition.

På beta 7057, har jeg store stabilitets problemer, og musikken fungerede ikke

beta 7068, var mere stabil, men fik konstant en fejl med den ville opdatere playready, og efter det kunne jeg ikke se nogen kanaler..

beta 7077, playready delen er vist blevet fixet, det fik jeg lige testet igår, desværre har jeg igen fået en fejl på min tv2. grøn skærm og konstant pixelering, det problem havde jeg også med en af de tidligere betaer, kan ikke huske hvilken.. har ikke fået testet musikdelen i 7077 endnu, det må jeg lige få gjort.

Synes det er et skridt frem og 2 tilbage for microsoft, hver gang de har lavet noget, går der noget andet galt, og nogen fejl der har været tidligere kommer tilbage.. Men mon ikke de får de lavet så det virker på et tidspunkt..

andre der tester win 7, 7077, som har nogen input??

Update. Så fik jeg leget lidt mere med det, music wall gik ikke ned fungere rimelig stabil, men den finder ikke alt min musik, det gjorde de sidste versioner heller ikke, ved ikke helt hvad der er galt der..

Tv2, og DR2, har begge pixelering og grøn skærm, og sjovt nok kommer den nu nogen gange frem og siger signalet på de pågældende kanal er for svagt.. det synes jeg ikke den har gjort før.. signalet er dog som de skal være, da det fungere fint i den Vista MCE som jeg bruger normalt..

Redigeret af Pizzabager - 16-April-2009 kl. 13:20
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

beta 7068, var mere stabil, men fik konstant en fejl med den ville opdatere playready, og efter det kunne jeg ikke se nogen kanaler..

beta 7077, playready delen er vist blevet fixet, det fik jeg lige testet igår, desværre har jeg igen fået en fejl på min tv2. grøn skærm og konstant pixelering, det problem havde jeg også med en af de tidligere betaer, kan ikke huske hvilken.. har ikke fået testet musikdelen i 7077 endnu, det må jeg lige få gjort.

Synes det er et skridt frem og 2 tilbage for microsoft, hver gang de har lavet noget, går der noget andet galt, og nogen fejl der har været tidligere kommer tilbage.. Men mon ikke de får de lavet så det virker på et tidspunkt..

Update. Så fik jeg leget lidt mere med det, music wall gik ikke ned fungere rimelig stabil, men den finder ikke alt min musik, det gjorde de sidste versioner heller ikke, ved ikke helt hvad der er galt der..

Tv2, og DR2, har begge pixelering og grøn skærm, og sjovt nok kommer den nu nogen gange frem og siger signalet på de pågældende kanal er for svagt.. det synes jeg ikke den har gjort før.. signalet er dog som de skal være, da det fungere fint i den Vista MCE som jeg bruger normalt..

Tjae....Din grafikkortdriver er den bare lækker? Eller er det mon også i beta? Jeg vil gætte på at det har været samme driver i alle dine tests.(Til dit onboard ATI3200)

Hvis man nu satte sig ind i hvad fx Media Foundation er, så ville man forstå hvor vigtig blandt andet drivere til grafikkort er og hvilken indflydelse disse har på media pipeline'en.

Men det er symptomatisk og logisk for beta'ere at hardwareunderstøttelsen ikke er på plads. På samme måde er det symptomatisk at 90% af de der "betatester" windows 7 reelt ikke er kvalificeret til at teste.

Dette kan måske lyde nedladende, men sådan er det ikke ment...

Prøv at læse Wikien om Media Foundation (Pull) og evt læs lidt op på MFT vs. Directshow.

Alt i W7MCE foregår i Fullscreen Direct3d.....Alt medie afvikling igennem Media Foundation. Pullmode AV afvikling starter "graf" fra gfx/lydkort kort....

Redigeret af Patriarken - 16-April-2009 kl. 13:53
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:13

Til info er der netop kommet nye Catalyst drivere til ATI (9.4). I dem er der kommet fixes til Win 7:

Resolved Issues for the Windows 7 Operating System

This section provides information on resolved issues in this release of the ATI Catalyst™

Software Suite for Windows 7. These include:

�� City of Villains: Display now redraws correctly after changing graphics settings

�� Catalyst Control Center: 1080i@30hz and 1080i@25hz Component Video modes

can now be applied via Component Video - Advanced aspect

�� Custom formats modes can now be applied properly and will be available under "List

All Modes"

�� Display profiles will now be restored when displays are swapped while the system

sleeps

�� WinDVD9 HD playback doesn't cause the desktop to jitter or flicker anymore

�� Device Manager no longer displays error during express driver uninstall

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Tjae....Din grafikkortdriver er den bare lækker? Eller er det mon også i beta? Jeg vil gætte på at det har været samme driver i alle dine tests.(Til dit onboard ATI3200)

Hvis man nu satte sig ind i hvad fx Media Foundation er, så ville man forstå hvor vigtig blandt andet drivere til grafikkort er og hvilken indflydelse disse har på media pipeline'en.

Men det er symptomatisk og logisk for beta'ere at hardwareunderstøttelsen ikke er på plads. På samme måde er det symptomatisk at 90% af de der "betatester" windows 7 reelt ikke er kvalificeret til at teste.

Dette kan måske lyde nedladende, men sådan er det ikke ment...

Prøv at læse Wikien om Media Foundation (Pull) og evt læs lidt op på MFT vs. Directshow.

Alt i W7MCE foregår i Fullscreen Direct3d.....Alt medie afvikling igennem Media Foundation. Pullmode AV afvikling starter "graf" fra gfx/lydkort kort....

Jeg henter altid den nye grafikkort driver når jeg reinstallere, tror det var ati 9,3 sidste gang, ved faktisk ikke om det er 9,4 denne gang.. gik bare ind på siden og hentede den nyeste til win 7.

Ang. det med man ikke er kvalificeret til at teste, jamen det tager jeg skam ikke nedladende, Jeg har Win 7 liggende på sin egen partition, som jeg går og tester på, og når når en ny version dukker på, installere jeg den for at se om det er blevet bedre eller værre..

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:31

undskyld hvis jeg lige blander mig og ikke så meget hjælper men mere spørger til dit problem med grafikkort-driver. kører selv med v.7077 og findes der en beta driver til det on-board grafikkort som hedder x1200?

er det bare det som hedder: Motherboard/Integrated video driver>ATI Catalyst™ 9.4 Suite for Windows 7 (64 bit)??

http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 10:42

Har kun haft bøvl med win7 til mediacenter, Mine DVD film hopper den tilbage til start. vil ikke afspille dem.

Hvad installerer I at ting til afspilning fra MCE?

Til top
HypeTaxx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 16:32
Jeg har netop i dag installeret Win 7 Beta 7077 og ikke installeret andet end Win 7 og ALT fungere i modsætning til de problemer jeg stødte ind i med Vista (kunne ikke tilføje manglende kanaler længere)

Win 7 fandt selv og installerede mit Hauppauge HVR-1200, samt mit ATI 4550 GFX, det eneste den ikke fandt var mit lydkort (gammelt onboard Realtek 888 og mit W-Lan (gammelt NetGear).

Jeg startede Media center og kørte guiden igennem fik fundet alle kanaler bortset fra en og fik sat guiden op til de korrekte kanaler, billede kvaliteten er væsentligt forbedret i forhold til Vista og det lader til bare at spille.

Jeg vil ikke påstå at jeg er kvalificeret til at betateste, men jeg har da tidligere været registreret betatester, så ved da hvad det går ud på.

OT: Patriarken - Det skulle vel ikke være (boris) Becker?

Redigeret af HypeTaxx - 20-April-2009 kl. 16:33
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2009 kl. 20:59
WOW 

Gik fra XP til Build 7048.. Mit system kørte bedre og lettere. Har lige opgraderet til Build 7077 og damn, der er sgu lige tilføjet en Turbo på uhyret da

Helt klart forbedringer på performance, meget hurtigere til at åbne/starte mapper/programmer.. Det virkede næsten tungt før sammenlignet med den nye build..

Tog en system test som ligger under performence and tools i kontrolpanelet
Havde en systemtest fra tidligere build og samme hardware .. ved ikke hvor stabil sådan en test er sammenliget med andre benchmark test.. Men min overall rating gik fra 3,0 til 5,4 og det var faktisk "disk data transfer rate" som har ændret sig. Den lå på 3 før og nu 5,8.

Redigeret af - Dark Nebula - - 20-April-2009 kl. 21:03
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu