|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
Krog
Junior bruger
Oprettet: 26-August-2009 Sted: Sweden Status: Offline Point: 25 |
Emne: Win 7 MCE + HDMI (+ splitter) = AC3 lyd?Sendt: 31-August-2009 kl. 13:03 |
|
Hej alle. P.t. benytter jeg en HDMI splitter til mit MCE setup (en notebook i midten med HDMI-out og en splitter til at få signalet ud til et TV i stuen og ét i soveværelset). Problemet: Det ene TV har en surroundprocessor (BeoVision 7) og det andet har ikke (BeoVision 8). Hvis jeg vælger en surroundkonfiguration på HTPC'en, virker det fint på stue-TV'et (m. surroundprocessor), men der kommer ikke lyd på surround-udsendelser på soveværelset-TV'et. Formodentlig er problemet at Win7 MCE kun sender én lydstrøm ud - og laver ingen form for downmixing. Nogen der har en løsning til dette problem? P.t. har jeg valgt en 2.1 højttalerkonfiguration, men dette er jo ikke helt optimalt når jeg egentlig gerne vil have surroundlyd på mine HD-udsendelser når jeg sidder i stuen og alm. 2.1 når jeg ligger i soveværelset... Mvh Michael |
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 31-August-2009 kl. 13:36 |
|
Well, fjernsynet skulle gerne kunne tage 2.0 digital PCM hvis der er en HDMI indgang. Du skal altid benytte laveste fællesnævner hvis du bruger en splitter/Matrix switcher. Jeg kan fortælle dig hvordan du kan skifte dit lydsetup vha et script. Men spørgsmålet er om ikke det ville være bedre at have en surround processor i dit soveværelse
|
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |