recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 7 Mediacenter og TechnoTrend C-1501
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin 7 Mediacenter og TechnoTrend C-1501

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
daltron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Win 7 Mediacenter og TechnoTrend C-1501
    Sendt: 16-Juli-2009 kl. 20:22

Hej med jer

Jeg har besluttet mig at prøve Win 7 RC mediacenter. Før har jeg kørt Media Portal på Win XP 32 Bit. Mit problem er at Win 7 MC ikke kan tune ind på nogle kanaler, den kommer op med "no channels were found, make sure that your TV equipment is properly connected to your computer" Jeg har installeret de nyeste drivere til TT C-1501, hvilket er ttBudget2_5.0.0.19 og win 7 finder da også kortet, med den sædvanlige driver signatur advarsel. Er der nogen herinde der har de samme problemer eller evt en løsning på mit problem.

På forhånd tak

/daltron

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2009 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af daltron daltron skrev:

Hej med jer

Jeg har besluttet mig at prøve Win 7 RC mediacenter. Før har jeg kørt Media Portal på Win XP 32 Bit. Mit problem er at Win 7 MC ikke kan tune ind på nogle kanaler, den kommer op med "no channels were found, make sure that your TV equipment is properly connected to your computer" Jeg har installeret de nyeste drivere til TT C-1501, hvilket er ttBudget2_5.0.0.19 og win 7 finder da også kortet, med den sædvanlige driver signatur advarsel. Er der nogen herinde der har de samme problemer eller evt en løsning på mit problem.

På forhånd tak

/daltron

Daltron

DVB-C er IKKE understøttet af Vista eller 7MC. Technotrend har tidligere forsøgt sig med at lave drivere og utillities der som Digital Everywhere emulerer DVB-C til DVB-T....Således at den kan understøttes af VMC/7MC.

Dette har altid været fyldt med bugs(Technotrend). Hvis du vil bruge dine technotrend DVB-C tunere i 7MC er løsningen DVBlink/DVBViewer...

Redigeret af Patriarken - 16-Juli-2009 kl. 22:31
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
daltron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:40

Hej Patriarken

Tak for svar, dog noget nedslående... det kan da ikke passe at MS ikke kan lave et mediacenter der understøtter DVB-C direkte... Kom nu ind i kampen Microsucks..

Så lader det jo til at man skal tilbage i Mediaportal for at få tv til at virke.. DVBViewer/DVBlink koster jo... såå!!!

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 23:39
Hardware koster...
Windows 7 koser...
kabel tv koster...
Hvorfor stopper prisen på DVBViewer/DVBlink dig?
Til top
daltron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 00:24

Tja rigtigt nok.. nu har jeg hentet dvbviewer og en dvblink trial for at se hvordan funktionaliteten er. Mit problem er så nu at jeg ikke kan få dvbviewer til at tune på mit TechnoTrend C-1501 kort.. den står bare stille og laver nada når man sætter den igang med at scanne efter kanaler.. Jeg har valgt (kabel QAM64 med center frekvens på 6875 KHz) men ak..

Jeg har lidt på fornemmeren at det kan være driveren til mit C-1501 det kan være galt med, så mit spørgsmål til jer er: Er der nogen af jer der har fået et Technotrend C-1501 med CI til at virke med Win 7, og hvis i har, hvilke driver har i brugt samt hvordan har i fået det til at virke

På forhånd tak

/Daltron

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 00:58

Læs her: TT er noget lort, og læs andre steder, de er enige!

Skal du have noget til at fungere, så ender du med et FireDTV kort

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
daltron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 00:58
og det svar kunne jeg så ikke bruge til ret meget...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 01:17

Oprindeligt skrevet af daltron daltron skrev:

og det svar kunne jeg så ikke bruge til ret meget...

Jo det kan du godt: Har man købt en dims, som alle der ved noget om det, har konstateret at den ikke fungerer, så er det svært at få den til at fungere. Så må man overveje: Hvad gør jeg nu? Kæmper videre, eller gøre som dem der ved noget om det anbefaler?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
daltron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 01:23

Tja nu har jeg jo købt denne "ubrugelige dims" som har virket ganske udemærket i win xp, win vista, w2k8, så mon ikke den kan komme til at virke i win7 også...  Jeg vælger at "kæmpe videre" og håber på at der er andre der måske har en løsning til TT issuet som jeg oplever. Klart nok er FloppyDTV kortet over alle kort, men nu valgte jeg altså TT efter anbefalinger fra dette forum i sin tid "dengang kostede FloppyDTV mange knaster" og er jo stadig en forholdsvis dyr løsning.

/Daltron

Redigeret af daltron - 21-Juli-2009 kl. 01:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 01:36

Jeg kan godt forstå at der er pisseærgerligt, men TT er altså stået helt af hvad drivere angår. Prøvede lige deres hjemmeside, den fungerer ikke mere

Er det virkelig sandt at dette forum anbefalede TT?

Jeg ved godt at FireDTV er en dyr løsning, men som jeg ser det: jeg betaler 450 kr. om måneden for Canal Digital, så skal det bare fungere!!

Til top
daltron Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 01:39

TechnoTrend sitet virker fint, de har bare fået ny hjemmeside efter Kathrein har opkøbt dem, deres nye site ligger på: http://www.tt-pc.de/

Redigeret af daltron - 21-Juli-2009 kl. 01:40
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu