recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIN 7: Tuner Not Available LØSNING !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWIN 7: Tuner Not Available LØSNING !!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Emne: WIN 7: Tuner Not Available LØSNING !!
    Sendt: 13-Juli-2009 kl. 19:40

Jeg har længe haft problemer med Windows 7 RC og mit FloppyDTV.

Der sker det, at når mediacentret starter op fra standby, så kan jeg ikke se tv, da den ikke kan finde tuneren, eller den siger at tuneren er optaget.

Det sker 2 ud af 3 gange, og er helt vildt irreterende.

Nu har jeg så fundet løsningen. Den går ud på, at disable og derefter enable enhedsdriveren når maskinen starter fra standby.

Men det er jo irreterende at gøre hver gang, så her er en metode til at gøre det automatisk:

Download og udpak Devcon.

http://support.microsoft.com/kb/311272

Læg devcon.exe filen fra den udpakkede sti i386 ind i c:\windows\system32\

HUSK AT SLETTE DEN ORIGINALE FIL SOM DU DOWNLOADEDE (den self-executable extration) !!!!!

Lig en batch fil et sted på din disk med indholdet:

devcon disable avc\*
devcon enable avc\*

Lav en scheduled task som følger: (På engelsk)

1. Open task sheduler [press windows key, type task, click on task scheduler at the top of the menu list]
2. In Actions [menu or right pane] click 'new task'
3. In General tab, give your task a name
4. In Trigger tab, click 'new'
5. Choose 'on an event' in the top drop-down list.
6. Choose 'custom' radio button
7. Click on the 'new event filter' button that now appears.
8. For event level, choose 'information'
9. In 'event logs' drop-down menu, choose windows logs > system. Put a tick next to 'system' only
10. Click on the text 'All event ID's' [the text will clear] and insert 1
11. Click ok
12. In the 'Actions' tab, choose the program you want to start by clicking 'new'
13. In the 'new action' window, use the browse button to navigate to the .exe (DEN BATCH FIL SOM DU LAVEDE FØR) of the program you want to run. If you have a shortcut on your desktop for the program, you can simply choose that and scheduler will extract the path from the shortcut.
14. [optional] Add -fullscreen to the 'arguments' box if you want your program to start full screen and it supports this switch [argument]

ok your way back out of scheduler and try it!

Så virker det !!

Det er alt for NICE !!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu