|
Win 8 ISO? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Det har jeg, og det virker "kun" til retail versioner, og ikke til OEM versioner, desværre. Jeg er nemlig i samme situation, bortset fra at jeg har et recovery drev. Problemet er bare at det også er fyldt med bloatware, da det er en OEM version. Thomas
|
|||||
---------------------
Thomas K |
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19564 |
||||
Hvor er jeg glad for at jeg har købt mig en Medion computer. Her kommer operativsystemet med på DVD (endda både i 32 og 64 bit version).
Klaus |
|||||
![]() |
|||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19564 |
||||
Hvad er det for en computer du sidder med? Hvordan er koden indkodet i motherboardet? Hvis koden er i motherboardet, er du så sikker på at det ikke er en specifik OEM version du skal have fat i? Klaus |
|||||
![]() |
|||||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
||||
DET HAR DU SÅ IKKE. Ellers ville jeg ikke foreslå det. Har du en pc der kører eller er den creashet? |
|||||
![]() |
|||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
||||
Kræver selvfølgelig at PC er i brugbar tilstand hvor den kører, kan ikke lige se af indlæg om det er tilfældet? Det henter diverse keys fra registreringsdatabase, ved ikke om der skulle være forskel på PC som din. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 11-November-2014 kl. 08:18 |
|||||
![]() |
|||||
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
||||
Windows 8 laver selv en recovery partition hver gang det bliver installeret.. ligesom mac OSX.. MEN det er ikke alle modeller du kan trykke på en knap for så at komme ind til den.. Det der plejer at virke for mig hvis du stadig kan komme ind i dit gamle OS er at holde shift nede (og bliver ved med at holde den) inden du trykker på genstart computeren.. derfra kommer du ind i "fejlfindingsmode" og du kan gendanne din computer til startpunktet..
Hvis ikke du kan komme ind i dit os, skal du bare genstarte din computer et par gange imens den loader OS.. på denne måde kommer du automatisk ind i samme menu.. Nu gendanner jeg til dagligt et par win8 maskiner, og dette har altid virket.. Hvis du skiftet harddisk er det self en anden snak.. Og hvis du virkelig mangler en WIN8 ISO så smid mig en PM så sender jeg et link til min server
|
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Microsoft ville have gjort alting meget nemmere, hvis de blot lod de ISO filer ligge til download. Der er ikke noget "farligt" i det, da det er 100% key styret, medmindre det er OEM version. Så burde OEM producenterne være dem der har ISO filerne til download.
Alternativ burde de droppe de rådne recovery, og vedlægge en ganske simpel USB nøgle. Det er alligevel det vi bruger, når vi installere noget. Hvem faen gider bruge CD/DVD skiver i dag. |
|||||
![]() |
|||||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
||||
Medion? åh gud! ville aldrig røre det lort med en ildtang! ![]()
En Asus bærbar På utrolig mange nye Win 8 pc'er er windows licensen kodet ind i bios og er altså IKKE fysisk tilgængelig på et klistermærke i bunden (bærbar) eller siden af kabinettet (gælder stationær) men der sidder blot et lille klistermærke der siger den indeholder Windows 8. Og det så den heldige del af det, de IKKE OEM specifik, har nemlig stået og arbejdet med den type installation før, det var bare på min praktikplads hvor de havde et image af cd'en liggende, den har jeg bare ikke, og spørg derfor om nogen har ![]()
"
![]() Jeg har en pc der kører det nu, men den har problemer med at opdatere til Win 8.1, derfor en re-formatering da det KAN afhjælpe problemet.
Hvor kunne du ikke have mere ret Kandersen! Dog KAN man være heldig at få ISO filerne af microsoft, det kræver dog man har kontakt til deres kundeservice og bla bla bla, lang historie! Men ja, USB nøgle ville være langt det nemmeste! |
|||||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||||
![]() |
|||||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
||||
Er lige faldet over disse:
tænker de måske kunne bruges Redigeret af Flmr77 - 12-November-2014 kl. 13:15 |
|||||
![]() |
|||||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
||||
Lige et spørgsmål:
Er Windows-licensen det samme, som produkt-id, som man kan finde, når man højreklikker på Denne PC, og derefter klikker på Egenskaber? Eller er det to forskellige ting?
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Fordomme lever godt...... "
http://www.asus.com/support/FAQ/1008267/ Klaus |
|||||
![]() |
|||||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
||||
- Mange tak, men ved nu godt hvordan jeg laver bootable usb samt dvd skriver, har arbejdet med det en hel del.
- Det 2 forskellige ting, windows licensen skal man som regel have en form for tool til at aflæse...
- JA! og med god grund... har ikke oplevet andet en problemer med det lort.
- kan ikke bruge den slags til en pind desværre. IGEN folkens, jeg er ked af at sige det, men jeg kan desværre ikke bruge diverse recovery, og microsoft download program links til en skid, jeg er NØD til at have fingre i et Image/en ISO fil af en ORIGINAL Win 8.0 64bit alm (IKKE PRO) på Dansk! Så er i ikke søde og venlige at lade være med at blive ved med at træde i recovery, og div. andre løsninger? hvis i ikke har sådan et image liggende, eller kan referere til et, så lad venligst være med at kommentere... - nitrotg er ved at kigge igennem om han har, jeg tager gerne imod hvis andre har, i tilfælde af han ik skulle have et liggende. Redigeret af Muffeh - 12-November-2014 kl. 19:52 |
|||||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |