|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
![]() |
Der findes et smart program, ISO Buster, der kan scanne bl.a. CD og DVD skiver og sommetider redde data fra ødelagte medier. Først ville jeg dog, ligesom foreslået et par gange i denne tråd, helt klart prøve skiverne i en anden DVD/CD læser/brænder. Må man spørge efter den aktuelle model og den tidligere model? Måske kunne man udlede noget inkompatibilitet ad den vej.
|
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
jhj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Tak for alle de fine svar - desværre har det ikke hjulpet.
Har omkring 20 cd/dvd'er. Har 2 nye PC'er med win7 - ingen af disse drev kan læse de gamle xp skiver...
Har lånt en gammel xp maskine - her kan jeg fint læse skiverne ind på disken - men kan ikke få dem videre derfra. Har en ekstern HD med USB 2 - den gamle pc vil ikke kendes ved USB 2, men kun USB 1. Det lykkes at lægge en smule ud på en usb nøgle - men det tager over 3 timer for 3 GB.
Det er altså ikke direkte skiverne/ de nye drev der er noget galt med, men et eller anden problem mellem xp / win 7's læsning af skiverne
måske der er nogle der har en løsning ud fra det ???
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
![]() |
Jeg synes det lyder underligt at der skulle være forskel på XP og Windows 7 mht. at læse cd'er og dvd'er. Der må være en anden forskel.
Kan det være et underligt antivirusprogram der forhindrer det? Ellers kan du prøve at sætte læsehastigheden ned på dit dvd-drev. Men det kræver sikkert et ekstra program, og jeg har ikke fulgt med i, hvad man bruger nu. Hvis det viser sig at det ER drevene i dine nye pc'er der ikke vil læse skiverne, må du købe et eksternt kvalitets-drev. Man kan få et Plextor til ca. 600 kr. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
![]() |
Et spørgsmål mere. Er de gamle skiver brændt med et brænderprogram, og hvilket, eller de brændt med Windows XP? Var XP opdateret til SP3, da du brændte?
Jeg har fundet ud af, at der var nogle problemer med XP 1a og brænding, så nogle cd'er blev brændt forkert, og ikke kunne læses i Vista. Det skal selvfølgelig kunne lade sig gøre at læse skiverne ind på den nye pc.
Redigeret af Brixen - 04-August-2010 kl. 10:45 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
De er brændt med et Nero program - kan ikke huske version.
Tror ikke det er kvaliteten af de nye drev det kan være galt med - den ene PC er en HP den anden en Fujitsu, så jeg håber at de har sat kvalitet i deres PC'er...
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Der er vel ikke tilfældigvis tale om CD-RW og DVD+/-RW som er formatteret med Nero InCD, og hvor der er brugt træk-og-slip i Windows Explorer for at skrive filerne til dine diske? En InCD formatteret disk kan nemlig ikke læses uden at installere enten InCD eller et kompatibelt program til læsning af UDF packet-writing diske. Hvis du derimod har brændt med Nero Burning ROM eller Nero Express, så bør selve formatet på diskene i hvert fald kunne læses på Windows 7, og der er så måske tale om fysiske læse problemer i dit drev. Redigeret af DrageMester - 04-August-2010 kl. 19:33 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med antivirusprogrammer? Er det ens på de to pc'er?
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Jeps Stofa Safe surf - har brugt det i mange år
mvh John
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |