recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win XP MCE og DVB-C? Det blev Win7 + DVBLogic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win XP MCE og DVB-C? Det blev Win7 + DVBLogic

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win XP MCE og DVB-C? Det blev Win7 + DVBLogic
    Sendt: 08-Maj-2012 kl. 22:01
Den korte:
Hvordan får man billigst Win XP MCE til at fungere med 2 stk. MyGear DVB-T/C MPEG2/4 Dongle? Det skal kun være DVB-C (Stofa).

Den lange:
Jeg har for 8 år siden lavet et mediacenter med dobbelt analog tuner som konen siden har brugt som optagerboks med forholdsvis stor succes. Den er nu blevet meget ustabil og jeg har ikke kunnet finde fejlen, så nu har jeg købt en ny PC. Meningen var at den skulle streame fra mit andet mediacenter som kører med DVBViewer Recording Service, hvor jeg for øjeblikket har 4 DVB-C tuner, den ene med CI modul (Stofa Canal+), og en DVB-S2, hvor jeg så ikke lige har fået parabolen op endnu. En iPAD skulle så bruges som interface til programmering og måske også afspilning. I mellemtiden har jeg så optaget de serie, hun nu følger med i, og da er det gået helt galt, den har kun optaget få programmer ud af 8-10 stykker. Fejlen er opstået efter opdatering af DVBViewer, så det skal jeg nok få løst, men konens tiltro til systemet er væk.

Så idéen med alt det fancy er faldet totalt til jorden, så lige nu vil jeg have den nye PC til at køre som den gamle hurtigst muligt så jeg kan få ro og hun kan optage som hun plejer. Det må helst ikke koste noget. Det gamle tunerkort passer ikke i den nye PC (low profile kabinet) og WIN XP MCE kan mig bekendt ikke umiddelbart håndtere mine DVB-C USB dongles. What to do?

På forhånd tak for hjælpen, også hvis der ikke findes en løsning til billig penge.

Redigeret af Steen6400 - 14-Maj-2012 kl. 20:37
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 22:19
En alternative løsning kunne vel være en Win7 upgrade til 599 kr og DVBLogic TVSource til 21€, men som sagt må det da gerne koste gratis Wink

Opfølgning: Jeg har valgt Win7/DVBViewer RS/XBMC, så må vi se hvad konen siger til det Wink
Opfølgning2: Jeg valgte alligevel MCE/DVBLogic for at det skulle ligne det gamle. Det gør det så ikke Confused

Redigeret af Steen6400 - 14-Maj-2012 kl. 20:39
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu