|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() Sendt: 13-Juli-2011 kl. 22:40 |
|
Jeg har købt denne MCE remote http://cgi.ebay.de/MCE-Microsoft-Remote-Control-USB-IR-Receiver-Win7-Vista-/320635302414?pt=DE_Technik_Computerzubeh%C3%B6r_Multimedia&hash=item4aa75a720e. Den virker out of the box på min Windows 7 PC, men jeg vil også gerne have den til at virke på mit mediecenter som kører med Windows XP Pro SP3. I Windows 7 bliver IR modtageren korrekt genkendt som en eHome infrarød receiver (USBCIR), men i XP fremstår den som en BB+ Dongle (ed) og der bliver ingen driver installeret. Jeg har googlet mig frem til at det åbenbart er et almindeligt problem, men har ikke kunnet finde en løsning og håber derfor der er en herinde der har de vises sten, måske Patriarken eller ....
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
|
Kan denne tråd ikke hjælpe dig
Det lugter lidt af samme produkt.
|
||
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Nej, min virker som nævnt perfekt med Windows 7.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du kan prøve med denne, desuden er jeg rimelig sikker på at du skal have ehtray.exe eller en replacement såfremt du ikke kører MCE2005 versionen...(ehtray kan jeg måske godt grave frem) Proceduren er manuelt at opdatere driveren og patche med de regentries....Prøv og se om det virker... Redigeret af Patriarken - 14-Juli-2011 kl. 08:08 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak skal du have. Jeg vil prøve i aften. Kan jeg ikke få det til at virke vender jeg tilbage.
Jeg kan se at flere brugere med en engelsk version af Windows XP Pro har løst problemet med denne rollup http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=7716. Af en eller anden grund er der ikke lavet en udgave der virker med bl.a. en dansk Windows XP installation.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Nå, den driver du linkede til viste sig at være en jeg allerede har prøvet. Den får en eHome device til at optræde i enhedshåndtering, men med fejl om at driveren ikke er installeret korrekt og gult advarselsskilt.
Det med ehtray og patche regentries, hvad er det for noget og hvordan gør man?
Jeg vil lige sige, at jeg er tilfreds blot jeg kan få tænd/sluk knappen på remoten til at virke i Windows XP.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
Jeg har en fil liggende som jeg downloadede fra MediaPortal for at par år siden.
Med den kunne jeg få en HP MCE remote til at virke på XP Home (uden MCE) med DVBViewer.
Gemte også link til deres download, men den er ikke gyldig mere.
![]() Prøv at Google MCE_remote_driver.rar
Der findes en på mediafire.com som ser ud til at være den samme. Måske kan den hjælpe.
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
Sådan en udfordring skal da prøves
![]() Harddisk er vist formatteret i mellemtiden, der var ingen eHome Infrared receiver under USB i enhedshåndterig.
Lod den selv søge på net/Microsoft efter driver, og den gik igang. Kom til et punkt hvor den ville have IrBus.sys, dirigerede til udpakket folder fra mediafire.com, og det gik OK.
Har efterfølgende prøvet i DVBViewer, og den virker med remote.
![]() Spørgsmål er så om der er forskel på XP Pro, eller det er forskel i USB IR enhed.
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ifølge de mange tråde jeg har læst om emnet, så er der forskel på Home og Pro på netop dette område. Om der også er forskel IR modtagerne kan jeg af gode grunde ikke svare på.
Er det en dansk Windows version du har?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Kom i tanke om at jeg også har en gammel Fujitsu/Siemens (nok omkring 2002) med DK XP Pro stående, så prøvede også herpå.
Den fandt så selv det hele den kunne tænke sig på MS Update, uden at skulle have noget fra min download.
![]() Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 14-Juli-2011 kl. 22:16 |
||
![]() |
||
![]() |
|
P.S.
Det er med sådan et sæt det virker for mig:
Har købt 3 sæt, for ca. 100,- pr. sæt incl. forsendelse fra Hong Kong.
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |