recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win XP Pro driver til MCE remote savnes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin XP Pro driver til MCE remote savnes

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Emne: Win XP Pro driver til MCE remote savnes
    Sendt: 13-Juli-2011 kl. 22:40
Jeg har købt denne MCE remote http://cgi.ebay.de/MCE-Microsoft-Remote-Control-USB-IR-Receiver-Win7-Vista-/320635302414?pt=DE_Technik_Computerzubeh%C3%B6r_Multimedia&hash=item4aa75a720e. Den virker out of the box på min Windows 7 PC, men jeg vil også gerne have den til at virke på mit mediecenter som kører med Windows XP Pro SP3. I Windows 7 bliver IR modtageren korrekt genkendt som en eHome infrarød receiver (USBCIR), men i XP fremstår den som en BB+ Dongle (ed) og der bliver ingen driver installeret. Jeg har googlet mig frem til at det åbenbart er et almindeligt problem, men har ikke kunnet finde en løsning og håber derfor der er en herinde der har de vises sten, måske Patriarken eller ....

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 23:22
Kan denne tråd ikke hjælpe dig
Det lugter lidt af samme produkt.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Kan denne tråd ikke hjælpe dig
Det lugter lidt af samme produkt.

Nej, min virker som nævnt perfekt med Windows 7.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har købt denne MCE remote http://cgi.ebay.de/MCE-Microsoft-Remote-Control-USB-IR-Receiver-Win7-Vista-/320635302414?pt=DE_Technik_Computerzubeh%C3%B6r_Multimedia&hash=item4aa75a720e. Den virker out of the box på min Windows 7 PC, men jeg vil også gerne have den til at virke på mit mediecenter som kører med Windows XP Pro SP3. I Windows 7 bliver IR modtageren korrekt genkendt som en eHome infrarød receiver (USBCIR), men i XP fremstår den som en BB+ Dongle (ed) og der bliver ingen driver installeret. Jeg har googlet mig frem til at det åbenbart er et almindeligt problem, men har ikke kunnet finde en løsning og håber derfor der er en herinde der har de vises sten, måske Patriarken eller ....

Flemming

Du kan prøve med denne, desuden er jeg rimelig sikker på at du skal have ehtray.exe eller en replacement såfremt du ikke kører MCE2005 versionen...(ehtray kan jeg måske godt grave frem)

Proceduren er manuelt at opdatere driveren og patche med de regentries....Prøv og se om det virker...

Redigeret af Patriarken - 14-Juli-2011 kl. 08:08
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 08:43
Tak skal du have. Jeg vil prøve i aften. Kan jeg ikke få det til at virke vender jeg tilbage. 
Jeg kan se at flere brugere med en engelsk version af Windows XP Pro har løst problemet med denne rollup http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=7716. Af en eller anden grund er der ikke lavet en udgave der virker med bl.a. en dansk Windows XP installation. 

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du kan prøve med denne, desuden er jeg rimelig sikker på at du skal have ehtray.exe eller en replacement såfremt du ikke kører MCE2005 versionen...(ehtray kan jeg måske godt grave frem)

Proceduren er manuelt at opdatere driveren og patche med de regentries....Prøv og se om det virker...

Nå, den driver du linkede til viste sig at være en jeg allerede har prøvet. Den får en eHome device til at optræde i enhedshåndtering, men med fejl om at driveren ikke er installeret korrekt og gult advarselsskilt.

Det med ehtray og patche regentries, hvad er det for noget og hvordan gør man? 

Jeg vil lige sige, at jeg er tilfreds blot jeg kan få tænd/sluk knappen på remoten til at virke i Windows XP.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 17:54

Jeg vil lige sige, at jeg er tilfreds blot jeg kan få tænd/sluk knappen på remoten til at virke i Windows XP.

Jeg har en fil liggende som jeg downloadede fra MediaPortal for at par år siden.
Med den kunne jeg få en HP MCE remote til at virke på XP Home (uden MCE) med DVBViewer.
Gemte også link til deres download, men den er ikke gyldig mere.  Cry

Prøv at Google MCE_remote_driver.rar
Der findes en på mediafire.com som ser ud til at være den samme. Måske kan den hjælpe.

Mvh JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har en fil liggende som jeg downloadede fra MediaPortal for at par år siden.
Med den kunne jeg få en HP MCE remote til at virke på XP Home (uden MCE) med DVBViewer.
Gemte også link til deres download, men den er ikke gyldig mere.  Cry

Prøv at Google MCE_remote_driver.rar
Der findes en på mediafire.com som ser ud til at være den samme. Måske kan den hjælpe.

Mvh JørgenT

Jeg har fundet filen, pakket den ud og prøvet manuelt at installere driveren med den. Desværre melder Windows om fejl og driveren installeres ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 20:52

Jeg har fundet filen, pakket den ud og prøvet manuelt at installere driveren med den. Desværre melder Windows om fejl og driveren installeres ikke.

Flemming

Sådan en udfordring skal da prøves  LOL  så satte USB IR modtageren til XP Home PC'en (med alle servicepacks og opdateringer) igen.
Harddisk er vist formatteret i mellemtiden, der var ingen eHome Infrared receiver under USB i enhedshåndterig.

Lod den selv søge på net/Microsoft efter driver, og den gik igang. Kom til et punkt  hvor den ville have IrBus.sys, dirigerede til udpakket folder fra mediafire.com, og det gik OK.
Har efterfølgende prøvet i DVBViewer, og den virker med remote.  Big smile

Spørgsmål er så om der er forskel på XP Pro, eller det er forskel i USB IR enhed.

Mvh JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 21:05
Ifølge de mange tråde jeg har læst om emnet, så er der forskel på Home og Pro på netop dette område. Om der også er forskel IR modtagerne kan jeg af gode grunde ikke svare på.

Er det en dansk Windows version du har?

Flemming 
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 22:16

Ifølge de mange tråde jeg har læst om emnet, så er der forskel på Home og Pro på netop dette område. Om der også er forskel IR modtagerne kan jeg af gode grunde ikke svare på.

Er det en dansk Windows version du har?

Flemming 
Ja det er DK version.

Kom i tanke om at jeg også har en gammel Fujitsu/Siemens (nok omkring 2002) med DK XP Pro stående, så prøvede også herpå.
Den fandt så selv det hele den kunne tænke sig på MS Update, uden at skulle have noget fra min download. Confused

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 14-Juli-2011 kl. 22:16
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2011 kl. 22:43
P.S.
Det er med sådan et sæt det virker for mig:

Har købt 3 sæt, for ca. 100,- pr. sæt incl. forsendelse fra Hong Kong.

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu