recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - win xp & vista pro contra Win 7 pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketwin xp & vista pro contra Win 7 pro

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: win xp & vista pro contra Win 7 pro
    Sendt: 11-November-2009 kl. 18:51
Hejsa!

Jeg har nogle maskiner af lidt ældre årgang med xp pro som egenligt kører ok, samt nogle nyere med masser af ram også med xppro også en helt ny bærbar med vista business.

Jeg overvejer at opgradere nogle af maskinerne til win 7, nogle som kan pejle mig ind på hvordan de belaster systemet i forhol dtil xp pro og vista, og er der særlige features som er værd at fremhæve.. stabilitet osv, jeg vil gerne høre masser af bruger erfaringer både gode og dårlige historier Smile
Mvh

René
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:22
no problem - 1. kom væk fra XP - det er en gigantisk lappeløsning nu. 2 Win7 performer fortrinligt selv på middelmådigt hardware - dog kan man dræbe maskinen ved ikke at have dx10/11 kompatible grafikchips i. Så kan det gå rigtigt langsomt og CPU'en er ikke lige bygget til at overtage det arbejde.
må godt nok indrømme at jeg næppe får brug for de 2 XP oem licenser jeg har liggende i en skuffe i ubrudt tilstand. Det bliver win7 fra nu af. - Kører det også på en macbook pro på arbejde via bootcamp og det flyver afsted med 4gb ram.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

no problem - 1. kom væk fra XP - det er en gigantisk lappeløsning nu. 2 Win7 performer fortrinligt selv på middelmådigt hardware - dog kan man dræbe maskinen ved ikke at have dx10/11 kompatible grafikchips i. Så kan det gå rigtigt langsomt og CPU'en er ikke lige bygget til at overtage det arbejde.
må godt nok indrømme at jeg næppe får brug for de 2 XP oem licenser jeg har liggende i en skuffe i ubrudt tilstand. Det bliver win7 fra nu af. - Kører det også på en macbook pro på arbejde via bootcamp og det flyver afsted med 4gb ram.

Hvordan ser man om man har dx10/11 kombatible grafikchips i sin computer? 
Mvh

René
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 18:34
de skal som minimum være geforce 8000 serie kort for dx10 eller ati hd3000 serie kort. Alt nyere understøtter dx10, dx11 er knap nok understøttet endnu, det er vist kun de nyeste geforce 200 og næste 300-serie kort der er det. + de nye radeon 5000 serie kort.

Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Hvordan ser man om man har dx10/11 kombatible grafikchips i sin computer? 

Højre klik på et tomt område af skærmen og vælge properties/egenskaber eller screen resolution og vælge så advanced, her skulle det gerne stå.
Hvilket grafikkort har du i ?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu