|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Torben, Kolding ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 04-Marts-2009 kl. 17:46 |
|
Hej Forum Jeg er kørt fast i setuppet til mit nye MCE og har brug et par gode indspark til at komme videre. Sagen er den, at jeg i dag bruger en HP Pavillion m7360.dk som mediecenter med Vista Home Premium. Den fungerer sådan set fint nok til at optage TV og se DVD’er. Altså bortset fra at tuneren er analog. Samtidig plager min søn om at få en afløser for hans gamle Pentium 4 maskine. Godt så, tænkte jeg – endelig en undskyldning for at købe noget nyt grej - he he. Sønnike får HP-maskinen og far bygger et digitalt mediecenter. Mit udgangspunkt er: Stofa digitalt spejl og HD-pakken. Windows 7 MCE. Skal optage og vise digitalt HD TV. Skal afspille Blu Ray film i form af lejede skiver. Maskinen står i et skab, så design, størrelse og støj har ingen betydning. Al afspilning skal ske med kraftoverskud uden noget hakkeri, så den fejlfrit kan afspille mens den optager. Her er hvad jeg har i tankerne: Kabinet: Antec Three Hundred kr. 380,- Strømforsyning: LC Power Silent kr. 275,- Bundkort: ?? kr. 1.000,- Processor: Intel Core 2 Duo E8400 (3,0GHz) kr. 1.200,- RAM: Corsair 2x2GB kr. 350,- Harddisk: Samsung SpinPoint 1TB kr. 700,- Optisk drev: LG Super Multi Blue kr. 790,- Grafik: Asus EAH4850 512MB kr. 1.000,- Tuner: FloppyDTV kr. 1.300,- CAM: Irdeto kr. 500,- Kortsplitter: SmartWi m. 2 klientkort kr. 800,- Og hvis man lægger det hele sammen: kr. 8.295,- Over 8.000 kr. - og så har jeg ikke engang betalt for Win7! Jeg har på fornemmelsen, at jeg skyder over mål nogle steder, men jeg kan ikke sætte fingeren på hvor det er. Kan man få et bundbræt med onboard grafik der kan klare ærterne? Kan en mindre processor gøre det godt nok? Jeg ved godt at der er snakket hardware i mange tidligere tråde, men jeg håber at I vil komme med nogle konstruktive input. På forhånd tak. Torben, Kolding |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du kan sagtens spare flere penge....Jeg ser ingen fjernbetjening i dit setup, og ville det ikke være rart med en extender til et andet rum?
Hardware: ASUS M3N78-EM 590KR (Nforce 8300 med LPCM 7.1 og onboard GFX med HDMI og Full HD support) Athlon X2 4850e 431kr( Prisbillig og strømbesparende CPU der er tilstrækkelig til en HTPC) Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB 702kr PioneerBDC-202BK 782kr BD-R + DVDbrænder Antec VERIS Fusion Remote Black 1107kr(Her kan du spare lidt, men der er indbygget ir modtager i dette kabinet) Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 220kr DE FloppyDTV DVB-C x 2 2500kr(Hos DVBshop) Irdeto CAM by SMIT x 2 580kr(Hos DVBshop) Logitech Harmony 525 x 2 762kr(En af dem kan spares væk) LINKSYS Media Center Extender DMA2100 1058kr(Kan spares væk hvis ingen multirum) Software: Microsoft Windows Vista Ultimate w/SP1 1299kr Arcsoft TotalMedia Theater 400 kr I alt 10436kr For Dualtuner, Bluray(med 7.1lyd LPCM), Multirum (to universalremotes og en extender) 1 GB harddisk, 2 GB ram. Redigeret af Patriarken - 04-Marts-2009 kl. 20:08 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Torben, Kolding ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|
Tak for dit hurtige svar, som endnu ikke er sunket helt på plads. Jeg bad jo om et billigere alternativ til mit 8.000 kr's setup, og du svarer med et forslag til kr. 10½... :-)? Men ved nærmere eftersyn er det måske ikke så tosset alligevel. Hvis Asus-bundkortets onboard grafik kan klare skærerne, sparer jeg kr. 1000 til et grafikkort. Findes der et tilsvarende kort med 775-sokkel? Og er det tilstrækkeligt med ”kun” 2GB RAM? Fjernbetjening og IR-modtager HAR jeg allerede fra HP'en, så jeg kan holde mig til det billige kabinet, der alligevel skal ind i et skab. Hvis jeg nøjes med én FloppyDVT og tilhørende CAM (tak for tippet til DVBShop) begynder det at ligne noget. Extenderen er nice-to-have, men kan komme på ønskesedlen. SmartWi kortsplitteren kan dog ikke undværes, men nu er jeg vist også nede i nærheden af kr. 5.000 for hardwaren. Mht. software foreslår du Ultimate og TotalMedia Theater. Jeg havde egentlig forestillet mig at køre med Win7 beta indtil den færdige version frigives til efteråret. Jeg vil nødig købe en Vista nu, hvis jeg alligevel gerne vil skifte til Win7 om få måneder. De kommende dage vil jeg studere dit forslag nærmere inden jeg beslutter mig til noget. Håber du er frisk på at svare på nogle flere spørgsmål? I første omgang takker jeg for dit konstruktive indlæg. Venlig hilsen Torben, Kolding |
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
Ved ikke lige hvad du vil bruge Smartwi med 2 klient kort (medfølger forøvrigt vist 3 kort) medmindre du har et tv som kan bruge kortet. Har kørt på et setup lig det Patriarken foreslår, samme bundkort og cpu, det kører super og kan også klare mkv, som kræver noget cpu kraft. 2 gb ram er rigeligt. Hardware kan måske også købes billigere på køb og salg her på sitet, har selv sparet en del ved at købe der.
|
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Hvis du nærlæser....Så er der penge at spare....Men dette er hvad jeg ville købe i en prisbillig løsning med multirum...I øvrigt skal du have Thirdparty software som PowerDVD eller Arcsoft TMT for at afvikle Bluray, også selvom du bruger Windows 7. Ovenstående setup, kører fortræffeligt med Vista + TV pack og Stofa....Kan vise HDTV og bluray med disse specs... Vær desuden opmærksom på at SmartWi ikke virker med T-0/T-1 Zaptor kort på Stofa(jeg kan i hvert fald ikke få det til at virke)....Det virker til gengæld fortræffeligt med t-14 kortene(som udleveres til Samsung STB) Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2009 kl. 05:01 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har et Sony W4500 med mpeg4 og kortlæser som skal bruge SmarWi's ene klientkort. Det andet skal i FloppyDTV. Man kan vælge SmartWi med enten 2 eller 3 klientkort - http://www.licotronic.com/product.asp?product=2897 Du skriver at setuppet kan køre "mkv". Hvad er det? Til Patriarken: Mht. at få mit Stofa-kort til at virke i SmartWi er jeg på tynd is. Jeg føler mig i samme situation som anmelderen her http://www.nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=96 så det burde jo virke... Kan man se på kortet om det er T0, T1 eller T14? Er det naivt af mig at tro, at jeg vil kunne køre Win7MC beta med tilfredsstillende resultat (og acceptabel WAF) indtil Win7 releases? Venlig hilsen Torben, Kolding |
||
![]() |
||
![]() |
|
Anmelderen er mig..... ![]() ![]() ![]() Sorry billederne er taget med min mobil der ikke har blitz.... Ja det er naivt at tro at WMC 7 er tæt på RTM og brugbart....Selvom WMC7 grundlæggende ser fornuftigt ud har har stort potentiale og det er en god benchmark til indkøb, så er det ikke klar til at aggere hjørnesten i en HTPC.. Men altså Vista med TVpack og et par hack og updates er fremragrende, og kan det meste af det WMC7 tilbyder og så er det klippestabilt! Faktisk kører det så godt at undertegnede er begyndt at kede sig. Redigeret af Patriarken - 05-Marts-2009 kl. 12:40 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
mkv fil er en fil som typisk indeholder rips af blueray eller HD, en contianer som indeholder billede, lyd evt undertekster, man skal så have splittet filen op via f.eks. Haali splitter, det kræver en del cpu kraft at decode en sådan film, derfor siger det lidt om hvor god cpu 4850e er.
|
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() |
|
Tillad mig at stille et spørgsmål i din tråd :) Nu tager jeg selv udgangspunkt i det opstillede setup mht. hardware, men er der nogen speciel grund til du har valgt to tunere ? Eller er det bare for at kunne optage og se en anden kanal på samme tid? |
||
![]() |
||
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() |
|
ja, enten for at optage mens du ser en anden kanal, eller vis en extender skal se en anden kanal end media centret :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej igen Takket være jeres konstruktive input er min højre pegefinger ved at nærme sig "bestil-knappen". Men inden jeg taster koden på dankortet, er der lige et par småting, jeg gerne vil spørge om. Mit setup ser nu sådan ud: Der er ikke så stor forskel på processorpriserne, så jeg har valgt en 6000+ i stedet for en 4850e for at have lidt ekstra power i reservetanken. FloppyDTV har jeg dog tænkt mig at bestille hos DVBSHOP, som har lidt lavere priser. Dér bestiller jeg også et CAM-modul, som skal være af typen Irdeto, så det passer til Stofas digitale spejl. Har jeg ikke ret i at jeg skal købe det CAM, der er vist øverst på billedet? Jeg har også tænkt mig at købe en SmartWi. Og belært at Patriarkens erfaringer har jeg tjekket, at mit Stofa-kort er et T-14. Det ligner dog ikke hans kort til forveksling, men mon ikke det går? Eller tror I at der grund til at kontakte SmartWi inden jeg køber? Min hensigt er at trodse jeres gode og velmente råd og forsøge mig med W7MC og samtidig holde bagdøren åben for en Vista-ominstallation, hvis jeg får malet mig inde i hjørnet I hører nærmere. Torben, Kolding |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |