Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Don Kristensen
Junior bruger
Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 31
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 19:29 |
Jeg har svaret Windows 7, af den årsag at jeg altid har brugt Windows. Jeg er vokset op med MS, min første pc havde DOS, min anden havde Win95 og senere 98, og så kom XP, Vista og så 7. Windows 7 er den udgave jeg har været allermest glad for. Microsoft har virkeligt strammet op, især ved stabiliteten og også en del ved brugervenligheden. Mange siger XP er/var klippestabilt, der er jeg ikke enig. Det hang tit, vinduer frøs, generalle stabilitetsproblemer og jeg skal komme efter dig. Vista var noget værre bæ, grundidéen var god nok, men microsoft var for sløsede. Nok om det. Jeg har prøvet Linux, det tiltalte mig, MEN Kæmpe (med stort k) driver problemer. Lyden virkede ikke, og grafikkortdriverne virkede delvist. Og der er også software problemet. Nu er jeg også vokset op med tons vis af spil, og spiller stadig, på det punkt har Linux også et kæmpe minus. Brugervenligheden var OK, men jeg synes Windows 7's brugervenlighed er bedre. Alle de små ting fik mig til at slippe Linux igen. Mac OS vil jeg ikke sige så meget om, da jeg aldrig sådan rigtig har prøvet det. Ved første øjekast virker det meget uoverskueligt, ved ikke lige om det er mig, men det kræver nok en tids tilvænning før man er gode venner med det.
//Don Kristensen
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 20:00 |
Jeg har stemt Linux, af samme årsag (plus flere) som Jesper ovenfor.
Jeg er, som Don, også vokset op med Windows helt tilbage fra de gamle DOS-dage, tilgengæld har jeg aldrig kunne fordrage MS' attitude, samt måde at opbygge et styresystem på. Så jeg har altid forsøgt at søge andre græsgange, og siden 2001 ca. har det været mere eller mindre Linux-only.
Det er godt vi har valget, men at dømme hvad der er bedst ud fra hvor mange der bruger hvad er direkte uintelligent IMHO  Der er en masse faktorer der spiller ind der.
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 21:47 |
Jeg bruger selv Mac OSX og er meget glad for det. Men derfor har jeg stadig Windows7 installeret med bootcamp så jeg kan dualboote hvis jeg får brug for det.
Alt efter hvad man skal bruge det til, så er der selvfølgelig plusser og minusser, men alt i alt synes jeg de to ligger meget tæt. Jeg ville overhovedet ikke være ked af at skulle bruge Windows7 hele tiden.
Linux har jeg ikke så meget erfaring med, omend det nok kommer her efter jeg er begyndt og uddanne mig som datalog :) I mit tilfælde er der én stor fordel ved Linux, og det er at det er "educational" :D Man kan få en idé for hvordan ens computer fungerer mere end man kan med de to andre :) Men det er selvfølgelig en niche "feature" :P
Overhørte i starten af min uddannelse en diskussion med to andre nye der diskuterede med en ældre studerende om hvad dr var bedst.. De snakkede for Mac og Windows og nævnte en masse ting.. hvortil han bare svarede, "jojo, men kan jeg modificere på kernen?" :P
|
 |
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 22:01 |
Vil lige tilføje noget. Jeg har arbejdet med mac, da jeg har arbejdet i et trykkeri. Syns at det er mere simpelt in win xp. men da jeg fik installeret diverse win 7 ting til xp'e, og fandt ud af hvor simpelt dte var blevet, så måtte jeg ha' win 7 ellers havde tænkt på mac. må dog indrømme at pga, jeg kan li' et skrivebord uden ikoner, og taskbaren ikke fyldt op med ikoner, som jeg sjældent bruger, så har jeg en dock liggende der skjuler sig automatisk, så jeg har alt på skrivebordet og dog ingen ting. hvis i forstår. men win 7 er det enkelste af de systemer jeg har prøvet indtil nu
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 22:16 |
Bruger XP som er klippestabilt...
|
 |
Ophørt
--
Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 22:20 |
For er være ærlig, syns jeg at win 95 er mest stabilt af windows
|
 |
Tallahassee
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2010
Point: 72
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 00:05 |
Som alle har nævnt, så er det en smagssag..
Jeg har i længere tid kørt Windows på flere maskiner, og Windows i flere udgaver. Har en ældre HP med Windows XP, der bare kører super godt! Den skal lige renses en gang eller 2 om året, men det er ikke et større problem. Jeg er rigtig godt tilfreds med XP, selvom der er et par ting der irriterer mig (og det er garanteret ting der kan indstilles til at virke som jeg vil have det…gider bare ikke lige bøvle med det  ).
Har også haft en Lenovo med Vista, hvilket jeg har været temmelig utilfreds med. Vista spørger om for mange ting, og så er det så fornærmende langsomt (i hvert fald på den maskine) at det ikke er til at holde ud… Derfor besluttede jeg mig for at gå på jagt efter en ny laptop, og var temmelig nysgerrig efter Windows 7. Min kæreste fik en Asus med Win 7 - hun er (lige)glad, men jeg er egentlig ikke så imponeret (igen det med nogle irriterende ting….der garanteret kan indstilles).
For at prøve noget helt andet, har jeg købt en æble bærbar, og er blevet ovenud tilfreds. Der skal lidt tilvænning til, men tror ikke jeg skal tilbage til Windows lige med det samme.
Men ja, smagssag :)
Edit: Ubuntu lyder egentlig ret spændende. Kender et par stykker der kører med det, og de er glade for det. Det virker smart - og egentlig vigtigst af alt…simpelt og lige til :)
Redigeret af Tallahassee - 17-September-2010 kl. 00:06
|
I haven't cried like that since Titanic!
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 08:28 |
Du skal bruge det styresystem der passer bedst til dig. I princippet et det jo ret ligegyldigt, eftersom styresystemet jo bare er grundlaget for de programmer du skal køre, og det er dem der tæller. Hvis dit behov er en statisk maskine med standardprogrammer så som office og mail etc. er det fuldstændig ligegyldigt om det hedder det ene eller det andet, bare det er stabilt. Men hvis du som jeg har et dynamisk miljø hvor jeg ofte downloader nye programmer fra nettet, så vil jeg vove den påstand at windows 7 er det bedste valg, idet udvalget er størst til dette system. Jeg kører selv windows 7 idag, og det kører bare bom stabilt, og skal ikke som winxp "renses/reinstalleres" efter et stykke tid for at køre optimalt.
I øvrigt undrer det mig da lidt at flere Mac brugere i denne tråd har windows installeret i vmware eller bootcamp...........
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 08:42 |
pfugl skrev:
I øvrigt undrer det mig da lidt at flere Mac brugere i denne tråd har windows installeret i vmware eller bootcamp........... |
Vi begår vel alle fejl !! Har vista installeret i bootcamp, men bruger det ikke. For langsomt, besværligt og ustabilt. Win 7 derimod er et realt alternativ til OS X.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 11:01 |
pfugl skrev:
I øvrigt undrer det mig da lidt at flere Mac brugere i denne tråd har windows installeret i vmware eller bootcamp........... |
Jeg har også VMware Fussion med Windows XP installeret. Og grunden er, at jeg før har haft Windows pc'er, men er skiftet over til en iMac.
Der er stadig et Windows-program (Microsoft Money), jeg er afhængig af, hvor jeg ikke har fundet en Mac-version endnu. Derfor. Alt andet har jeg fundet Mac-versioner af.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 14:54 |
pfugl skrev:
Hvorfor er det underligt?
Der er stadig nogle ting der kun kan lade sig gøre i Windows.. Hvis man engang imellem keder sig og vil game lidt, så er Windows den eneste mulighed :) Men det er kun meget sjældent (faktisk aldrig for mig indtil videre), for hvem køber i virkeligheden en Mac til gaming? :P
Men der kan jo være nogle kompatibilitetsproblemer indimellem med Mac og Windows, og da ca. hele verden kører Windows, så er det da meget rart at være dækket ind :)
Jeg gad nu godt at de ville porte Trackmania til Mac.. Dejligt lille spil til når man sidder og keder sig, men det duer jo kun i Windows :P
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Point: 1123
|
Sendt: 17-September-2010 kl. 15:30 |
Selv kører jeg pt win7 som jeg faktisk er meget begejstret for, det er let og skal ikke pille ved det for at få det til at virke som jeg vil. Havde kørt Ubuntu i en længere periode på den inden jeg skiftede i vrede over at min printer ikke var understøttet :)
Jeg kan bedre lidt gnome end win7 men linux understøtter bare ikke de spil og driverene til grafik på min bærbar er lidt tvivlsomme. Så for mig har der ikke været det store valg, bliver nød til at køre windows for at kører de programmer jeg vil og gider altså ikke at dualboote for det.
Jeg stemmer linux med den baggrund at det understøtter ens hardware og det software man bruger til dagligt.
edit: Hvor er jeg træt af bil-sammenligninger inden for hardware/software så skriv da om det vi reelt skriver om! Det er jo ikke et mekaniker forum.
Redigeret af Briam - 17-September-2010 kl. 15:32
|
 |