recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win7 vs mac vs Linux
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin7 vs mac vs Linux

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Afstemningsspørgsmål: Hvad fortræker i at bruge i det daglige
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
30 [46.15%]
25 [38.46%]
10 [15.38%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Dobbeltmoral?

Undskyld mig, men skal det være sådan, at hvis man foretrækker Mac OS X, så må man ikke kigge på andres styresystemer? Du kører jo selv både Windows 7 og Ubuntu.
Lige en ting, det er ikke dobbeltmoral at kører to pc systemer. men at man bruger en mac som pc, hvis det var meningen så ville man kunne får mac Os til pc, og ikke kun til mac.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:32
At have Windows 7 kørende i enten Bootcamp, VMware eller lignende fra tid til anden er da ikke at bruge en Mac som en PC (bortset fra at en Mac også er en Personlig Computer).

Jeg kan ikke lige se forskellen mellem at have to eller flere systemer på en Dell og på en Mac.

I denne tråd er der vist ingen der kun kører Windows på en Mac, men det er der stadigvæk nogen der gør, og der skyldes jo bl.a. at man gerne vil have hardwaren.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:47
Nej mac er ikke en PC, pc'en blev skabt af IBM i sin tid, og det stadig det system sin Windows og Linux køre med. men kan næsten sige at det er en IBM computer vi har, os som køre med PC. Men det egenlige bekræb er. at en Persional Computer, køre med windows eller linux, og så har vi Mac computeren. Der er en del mac bruger der duelbooter mac os og win, som ikke bruger vmware ol.

Redigeret af T-Duck - 18-September-2010 kl. 17:59
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej mac er ikke en PC, pc'en blev skabt af IBM i sin tid, og det stadig det system sin Windows og Linux køre med. men kan næsten sige at det er en IBM computer vi har, os som køre med PC.

Der er nu sket en hel del siden starten af 1980'erne og 8086'eren. Blandt andet at IBM er holdt op med at lave PC'ere...

Så vidt jeg har forstået det er Mac computere i dag lavet af et subset (særligt udvalgt fra Intel og Nvidia vil nogle måske sige...) af de komponenter som indgår i en normal x86 computer. På en x86 computer kan man efter eget valg installere Windows, Linux, Freebsd, Openbsd, Netbsd, Opensolaris, ReactOS og -- hvis hardwaren er leveret af Apple med Steve Jobs' velsignelse -- tillige OS X.

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 18:06
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:22
Okay. Gi' mig 10 grunde til at man skulle skifte til ma. hvis jeg ikke kan komme med mod agumenter så giver jeg mig

Redigeret af T-Duck - 18-September-2010 kl. 18:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:42

Okay. Gi' mig 10 grunde til at man skulle skifte til ma. hvis jeg ikke kan komme med mod agumenter så giver jeg mig

Det kan Lunddal helt sikkert...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Nej mac er ikke en PC, pc'en blev skabt af IBM i sin tid, og det stadig det system sin Windows og Linux køre med. men kan næsten sige at det er en IBM computer vi har, os som køre med PC.
Der er nu sket en hel del siden starten af 1980'erne og 8086'eren. Blandt andet at IBM er holdt op med at lave PC'ere...Så vidt jeg har forstået det er Mac computere i dag lavet af et subset (særligt udvalgt fra Intel og Nvidia vil nogle måske sige...) af de komponenter som indgår i en normal x86 computer.

Eller ATI for den sags skyld.

En Mac er hardwaremæssigt ikke anderledes fra mange andre x86 computere. Den "største" forskel er at der ikke er en BIOS men det mere moderne EFI.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det kan Lunddal helt sikkert...

Hvorfor skulle jeg det? Du har enten ikke læst eller forstået mit første indlæg i denne tråd.

Jeg er ikke ude på at "omvende" folk.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:00

Nej mac er ikke en PC, pc'en blev skabt af IBM i sin tid, og det stadig det system sin Windows og Linux køre med. men kan næsten sige at det er en IBM computer vi har, os som køre med PC. Men det egenlige bekræb er. at en Persional Computer, køre med windows eller linux, og så har vi Mac computeren.

Hverken Windows eller Linux eksisterede da IBM kom med deres PC. Teknisk er der reelt ingen forskel på en Dell Windows computer og en Mac - du må licensmæssigt bare ikke installere Mac OS X på andet end Apple hardware.

Der er en del mac bruger der duelbooter mac os og win, som ikke bruger vmware ol.

Det skriver jeg da også

Derudover er der i øvrigt også mange der har Mac OS X på deres "PC'er".

Redigeret af lunddal - 18-September-2010 kl. 19:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Derudover er der i øvrigt også mange der har Mac OS X på deres "PC'er".

Hackingtosh lyder da også meget fancy...LOLLOLLOL

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 19:09
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:07
Teknisk set så var den første Pc med MS dos. dvs. microsoft. Der er ingen forskel mere, bevares. Men i sin tid de selv udvikledet det hele stor respekt på apple, den gang 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:12

Teknisk set så var den første Pc med MS dos. dvs. microsoft. Der er ingen forskel mere, bevares. Men i sin tid de selv udvikledet det hele stor respekt på apple, den gang 

Apple er ikke det eneste firma som er gået fra speciel hardware til mainstream hardware. Sun (nu Oracle) har gjort det samme og erstattet mange Sparcstations med x86 baseret hardware fordi det er langt billigere at producere.

Det handler om penge...

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 19:12
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu