recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win7 WMC. DR1 findes men viser intet signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win7 WMC. DR1 findes men viser intet signal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win7 WMC. DR1 findes men viser intet signal
    Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 16:57
Hejsa,

Håber der er nogen som kan hjælpe. Har gennem længere tid har problemer med DR1 på mit windows 7 mediecenter. Har Yousee grundpakke + HD og bruger 2 floppyDTV tunere med smartWii kort. Bor i 3400 Hillerød.

Problemet er, at DR1 ofte ikke vil vises - billedet er sort og efter kort tid siger den noget i stil med "intet signal - prøv igen senere". Efter at have slettet alle kanaler og søgt igen virker det slet ikke. Da det virkede sporadisk tidligere havde jeg omkring 40 "sources" i nedenstående screenshot. Tænker Yousee har flyttet rundt løbende også har Wmc fundet de nye positioner i baggrunden.

Men altså nu vil det slet ikke virke og Wmc ser således ud:

Nogen der har ideer til hvad der kan være galt? Ser ovenstående fornuftigt ud. Undrer mig lidt over at kanalen bare hedder "DR1". Synes den tidligere har heddet "DR1 HD", men måske jeg husker galt.

Gode ideer modtages :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 21:38
Har her til aften prøvet med nyeste driver jeg kunne finde (5.7) og ny firmware. Skanner cable 6875 men lige meget hjælper det. Andre der lige kunne checke deres setup mod ovenstående evt?

Tia

Redigeret af NikolajC - 05-Oktober-2013 kl. 21:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 09:24
Problemet er i øvrigt det samme i FireDTV softwaren. DR1 findes men giver sort skærm. Så jeg mistænker driveren eller transponderlisten.

Nogen der ligger inde med ældre udgaver af FloppyDTV driverne (har selv 5.6 og 5.7) eller en opdateret transponderliste til Yousee?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 09:29
Dit signal er for dårligt...

M.v.h.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Nogen der ligger inde med ældre udgaver af FloppyDTV driverne (har selv 5.6 og 5.7) eller en opdateret transponderliste til Yousee?
Har fra 5.0 og opefter
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dit signal er for dårligt...

M.v.h.

Hvad bygger du det på? Alle andre kanaler virker fint med samme kvalitet (60%)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Har fra 5.0 og opefter

Kewl. Kunne du gøre dem tilgængelige et sted, tak? 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 17:46
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:33
Tusind tak MCF. Så har jeg da lidt forskelligt at prøve.

Ingen som har en Floppy/FireDTV transponderliste til Yousee?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 09:54
Har rodet lidt med de forskellige drivere. Eneste resultat er at FireDTV viewer slet ikke kan finde DR1 nu :). WMC finder den stadig men som sagt uden signal.

Har testet med et almindeligt fjernsyn med mpeg4 tuner og der findes DR1 fint med "god" signal kvalitet. Dog hedder kanalen "HD DR1" her, mens WMC bare finder den som "DR1". Har det nogen betydning måske?

Slet ingen der har en opdateret FloppyDTV DVB-C/DVB-T transponderliste til Yousee?

I øvrigt hvis alt andet fejler, kan jeg så købe en HDHomerun og "blande" dens kanaler med mine to eksisterende FloppyDTV DVB-C tunere?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2013 kl. 22:12
Nå nu har wmc efter flere uger fundet HD dr1 i baggrunden og den virker...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu