recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIN7OEM på Fabrikeret PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWIN7OEM på Fabrikeret PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Emne: WIN7OEM på Fabrikeret PC
    Sendt: 24-Februar-2010 kl. 20:52
Hej folkens.

Ville der være nogle problemer og installerer en Oem version af windows på en præfabrikeret stationære som feks. på en Fujitsu Siemens? Smile
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 22:11
Er OEM versionen ikke allerede installeret på den omtalte PC, eller har du den fra en anden PC? Hvis det sidste er tilfældet vil du nok støde på problemer allerede ved installationen, og i heldigste fald først når du vil hente opdateringer fra Windows Update. 
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 07:46
Er det ikke kun hvis OEM versionen er registreret hos MS, at der er problemer - mener at kunne erindre, at en præ installeret win udgave skal man selv registrere senest efter 30 dage ?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:04
Hej Rod83
 
Jeg har indtryk af at der er blødt lidt op fra M$ side ang. installation af deres OS. Jeg har ikke nogen direkte links men har selv flere gange brugt et OEM medie til, hovedsageligt, XP installation på forskellige maskiner for efterfølgende at have kontaktet M$ telefonisk for at få aktiveret denne. Mit indtryk er at hvis der ER en gammel produktnøgle knyttet til maskinen er der dermed en licens til denne og hvilket medie du bruger for at få installeret OS er underordnet (self ikke pirat). Det er kommet i forbindelse med downgrade optionen til Vista og ser ud til at have bidt sig fast.
 
Det skal siges at der aldrig har været problemer med opdateringer fra nettet. Du kan faktisk få vejledning i at ændre produktnøglen direkte fra M$ HER dog kun til volumenlicens.
 
BS
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 08:13
På Windows Vista/7 er en OEM version låst sammen med bios'en på den maskine det er leveret med (præinstalleret på). Operativsystemet har et digitalt certifikat der skal passe sammen med et tilsvarende i bundkortets bios, og kan derfor ikke flyttes til en anden maskine. Denne type skal ikke registreres hos MS. Hvis du vil installere på din Fujitsu/Siemens maskine, skal det således være fra det reetablerings image der er leveret med maskinen.

Men der er også blevet solgt "såkaldte OEM" versioner sammen med f. eks en mus eller anden HW, og de kan naturligvis installeres på alle maskiner, men skal registreres hos Microsoft.
/PF
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er OEM versionen ikke allerede installeret på den omtalte PC, eller har du den fra en anden PC? Hvis det sidste er tilfældet vil du nok støde på problemer allerede ved installationen, og i heldigste fald først når du vil hente opdateringer fra Windows Update. 
 
Flemming


Hej Flemming.

Jeg skulle nok lige have uddybet noget mere (havde ikke mere tid igår LOL). Dette er mine forældres PC og de har mistet deres recovery dvd/cd + at den inficeret og er gået helt amok. Derfor ville jeg formaterer computeren og fjerne alt det skidt der var på. Men tak for svaret.

mvh
Rod83
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 09:44
Tak for alle jeres svar. Så konklusionen er, som jeg forstår det udfra jeres respons, at XP er en mulighed mens vi godt kan glemme alt om win7?  
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 12:34
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Darknezs Darknezs skrev:

Jeg har da installeret Win7 Home OEM på en ren hdd, Den har kørt fint siden November 2009
Købt her:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=364147&SamleMenuID=13&gruppe=5066&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Microsoft&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
 
Ja, men det er heller ikke en OEM version der stammer fra en anden PC. Din version kan sidestilles med de ovenfor nævnte udgaver der leveres f.eks. sammen med en mus.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2010 kl. 15:18
Damm Tongue Jeg fik hverken mus eller andre gode ting med, men du har nok ret Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu