|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() Sendt: 17-December-2010 kl. 11:34 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at kunne bruge Winamp som afspiller, og streame til mine Squeezebox recievere. Fjernbetjeningen og Logitech's egen serverløsning er bare ikke noget for mig..
Jeg har googlet lidt rundt efter et in-put til Winamp, men er ikke faldet over mere end lidt snakken i krogene: http://forums.winamp.com/showthread.php?t=284618 Nogen der har forslag til en løsning? |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Jamen, hvis du ikke er til Squeezebox' "økosystem", så er det da noget andet du skal gå efter.
F.eks. en blueetooth modtager ved anlægget.
Der findes mange forskellige, men her er en:
Redigeret af Muele - 17-December-2010 kl. 12:00 |
||
![]() |
||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
|
Jeg har allerede 2 recievere og en Boom, så den nemmeste og billigste løsning ville jo være, om jeg kunne få det her til at fungere :)
Og der går også lidt hi-fi snobberi i det hehe. Squeezebox recieveren kører over wi-fi og har derfor en langt større båndbredde end en BT løsning (jeg har kun ukomprimeret musik, så det har jeg brug for). Og så har Squeezebox recieveren dertil den fordel, at den tilbyder blot at være transporter og smide signalet direkte videre til min DAC, uden at pille ved det. |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Squeezeboxes kan kun få sin musik 2 steder fra. Fra en lokal installeret Squeezebox server eller fra mysqueezebox.com. Du kan ikke sende musik til dem uden 1 af de to. Sådan er det bare.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|
Lav din egen netradio på lokalnetværket hvor der streames fra winamp SHOUTcast DSP Plug-In for Winamp
http://www.shoutcast.com/broadcast-tools sammen med en Shoutcast server Redigeret af michael9000 - 18-December-2010 kl. 00:21 |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Men du skal ind til computeren for at styre musikken. Du kan ikke bruge knapper på Boom eller dens remote.
Ved ikke om der findes software til at fjernstyre winamp fra en smartphone f.eks..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er ikke korrekt. Squeezebox softwaren er open source, så al kode og netværksprotokollerne er tilgængelige. Det samme gør sig gældende for en masse media afspillere, bla. Winamp. Det eneste det kræver, er en programmør der har tid og lyst til at lave et output plug-in til Winamp, som det der er lavet til Airport Express (der ellers kun fungerer med iTunes). Programmering er desværre bare ikke min force ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den løsning har jeg undersøgt, og den er ikke sund for signalvejen... Desværre. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Præcis ![]() Og Winamp remotes er der masser af, har testet et par stykker på min Desire. De fungerer fremragende. |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Det er jeg ganske godt klar over, men det er en sandhed med modifikationer. Det er altså ikke "bare" noget man lige sætter sig ned og laver som et simpelt plugin til WinAmp. Der findes flere der har forsøgt sig med med at lave alternative servere til SB uden det store held. Det er noget der kræver en pæn stor indsats og ikke noget man bare sætter sig ned og laver en lørdag eftermiddag. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Der findes vist et plugin til Squeezebox Server, så du kan streame lyd fra winamp til Squeezebox Server, men jeg kunne forestille mig at dét heller ikke er sundt for signalet...
Derudover findes der jo også noget software til din desire, som kan styre squeezebox server - der findes vist hvert fald 2-3 forskellige udgaver, som det måske var værd at undersøge nærmere.. |
||
![]() |
||
Pongman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 259 |
![]() |
|
Det besvarer nok ikke dit spørgsmål men som nævnt ovenfor findes der alternativer til logitechs fjernbetjening.
Ingen tvivl om at Squeeze Commander til android er langt overlegen logitechs egen løsning (sammenligner med Duet fjernbetjeningen). Det viser faktisk hvor elendig softwaren i fjernbetjeningen er. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |