|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Det er altid muligt at streame fra SBS til en hvilken som helst modtager. Det er beskrevet her http://wiki.slimdevices.com/index.php/Remote_streaming og det kræver ikke nogen plugin.
Men der er ingen metode til det omvendte. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Du kan kigge nærmere på Wave Input PlugIn - det er vist hvad du efterspørger:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/WaveInput_plugin http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=35718 Med dét kan du streame lyd fra din PC til Squeezebox Server. |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Både stream.mp3 og waveinput har den ulempe at det giver en forsinkelse i musikken.
Kort fortalt bruger de x sekunder på at fylde bufferen. Så der går x sekunder fra du søtter musik på eller skifter nr til det faktisk sker. X = noget lignende 15-30 sekunder vil jeg tro.
|
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Helt enig. Det er begge to nødløsninger og i realiteten ikke det han efterspørger. At få WinAmp til at være server for SB'erne er ikke noget man bare gør - OpenSource eller ej.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Arrgh, det er ikke ligefrem pænt eller rimeligt at kalde det "elendig software". Jeg bruger controlleren dagligt og er godt tilfreds. Jeg kan styre musikken, jeg oplever ikke fejl i softwaren og der er fasteknapper til de mest anvendte funktioner (mute, lyde op/ned, frem/tilbage). Børnene kan også finde ud af det. Er der noget der er nemmere på en touch-fjernbetjening? ja, det er nemmere at browse i store musiksamlinger, at taste bogstaver ved søgning (pain med scroll-hjul). Men det ligger jo ligesom i grundlæggende forskel i hardwaren. Hurtig mute af musikken når telefonen ringer er tilgengæld mere besværligt på en touchmobil med iPeng eller Android. |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Kurt: Jeg synes du har taget nej-hatten på i dette spørgsmål - først findes det ikke, så er det nærmest umuligt at lave, så findes det plugin jeg omtaler ikke og til sidst er det ikke hvad trådstarter vil have...
MEN: "Jeg kunne godt tænke mig at kunne bruge Winamp som afspiller, og streame til mine Squeezebox recievere" - det problem løses så vidt jeg kan gennemskue præcis med det plugin jeg linker til! At det så ikke er helt i tråd med hvordan mange bruger deres Squeezeboxe og samtidig introducerer mange nye problemstillinger er vel så dét som trådstarter skal vurdere om det er umagen værd... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Undskyld Tipsen.
Det har ikke været min mening at nedgøre dine løsningsforslag. Måske har jeg misforstået hvad WaveInput-pluginet kan. Alle de steder jeg hørt det omtalt har det været brugt til at afspille en cds indhold på en Squeezebox uden at rippe den. Men måske kan det mere. Under alle omstændigheder kan jeg ikke se at jeg på noget tidspunkt har påstået at de nævnte plugins ikke eksisterer! Som jeg forstår trådopretterens ønske så er det at han skifter SBS ud med WinAmp. hvis det er det han ønsker, kan vi så være enige om at dette findes ikke i dag? Kan vi også være enige om at få det op og stå ikke er nogen nem sag? Men alt kan lade sig gøre, så lang tid man har tid nok. Trådopretteren kan ikke selv lave det, så han skal have en anden til det, hvilket absolut ikke gøre det nemmere. Der er - som jeg tidligere har skrevet - flere der har forsøgt sig med at lave alternative servere. Uden det store held. Og det er personer der har programmeringsviden til at kunne gøre det selv. Derfor er det måske ikke så realistisk det der ønskes. Og det er det budskab jeg forsøger at få igennem, i stedet for at foreslå den ene efter den anden komplicerede løsning som der kræver en teknisk indsigt i at få til at virke. Beklager hvis det lyder som en nej-hat, men jeg tror ikke så meget på det der foreslås. Beklager. |
||
Mvh Kurt
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Jeg må give Kurt ret, jeg opfatter udsagnet "Logitech's egen serverløsning er bare ikke noget for mig" som om trådstarter ikke vil have SBS installeret på sin computer.
Det er der vel ingen af de beskrevne workarounds der undgår? eller hvad? bruger de ikke SBS i sidste ende og binder blot Winamp sammen med SBS.
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
Hvorfor bare ikke bruge din Desire som fjernbetjening til squeeze box? Squeeze commander bruger jeg selv og jeg har prøvet mange. denne er kanon lækker at bruge og virker meget bedre end en duet controller. det lyder til at du er på vej over åen efter vand. |
||
.....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
@Notfast: tror du skal nærlæse første post i tråden.
"Squeezebox server er ikke noget for mig" . Han vil bruge Winamp. Så hjælper det jo ikke at forslå squeezecommander som er software der kræver Squeezebox Server installeret.
Redigeret af Letten - 22-December-2010 kl. 12:32 |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Jeg tror at det er på tide at trådstarter spiller ind i debatten igen. Er det winamps måde at styre på? Squeezebox controlleren du ikke kan lide? Selve det at der skal køre en serverapplikation? Er det bare fordi det er rart at afspille i de samme program, som man organiserer sin musik i?
Har du kunne bruge de hidtidige svar til noget?
|
||
![]() |
||
Henrik Nygaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
|
Sikke en masse aktivitet.
Grunden til at jeg ønsker at bruge Winamp er, at det er langt hurtigere og nemmere ifht. Squeezebox Duet controlleren. Jeg har givet den en chance, men den er endt med bare at stå og samle støv fordi den simpelthen er for langsom, og mildest talt ringe til at navigere i en stor musiksamling med. Styring direkte fra computeren synes jeg ikke er meget bedre (nok fordi det heller ikke er ideen med softwaren). Jeg mangler funktionaliteten og det lynhurtige interface fra Winamp, som jeg efterhånden har været trofast bruger af i noget der ligner 10 år. EDIT: Lydkvaliteten er altafgørende og jeg har rippet alle mine CD'er i FLAC, så alle løsninger der giver komprimering er banlyst. Redigeret af Henrik Nygaard - 22-December-2010 kl. 15:25 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |