|
Windows 10 - hjælp |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Thunderbird spiller bare, både på Mac og Windows. Desuden er opsætning meget nemt. Jeg bruger den selvom jeg har Office 365.
|
||
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der findes 2 forskellige protokoller til at hente mail, nemlig POP3 og IMAP. Hvis man bruger POP3 protokollen til at hente mail fra ens mailserver f. eks. yousee, vil mailen som udgangspunkt blive hentet ned og gemt på ens egen maskine, og derefter slettet på serveren. Dvs at hvis man herefter forsøger at tilgå ens mailkonto fra en anden maskine, vil mailen være forsvundet. Så vidt jeg husker, er det den eneste måde at hente mail fra yousee, idet de ikke understøtter IMAP.
IMAP protokollen virker på den måde, at den henter en kopi af mailen fra serveren, dvs at mailen bliver liggende i ens indbakke på serveren, indtil man sletter eller flytter den til en anden mappe (som også ligger på serveren). Fordelen er at man kan tilgå mailen fra flere enheder samtidig, og det er langt den mest brugte protocol i dag. Hvis man bruger POP3 og skifter til en ny maskine med et nyt mailprogram, skal man manuelt flytte og konvertere sine mail filer fra den gamle til den nye maskine - en ikke helt nem øvelse, afhængigt af hvad hvilket mailprogram man flytter fra og til. Mig bekendt findes der ingen nem måde at flytte fra Outlook Express til W10’s indbyggede mailprogram. Det kan lade sig gøre at flytte til Thunderbird ved hjælp af forskellige købeprogrammer, men det er ikke nemt. Jeg tror at trådstarter bruger pop3, og derfor kan han ikke finde mailen på den nye maskine, da den jo er fjernet fra serveren, jfr. ovenstående.
|
||
/Peter
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ifølge YouSee selv, så skulle de understøtte IMAP.
Hvem i dag kører med POP3???
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Emnet i tråden bør nok ændres fra "Windows 10 - hjælp" til "Windows 10 - mail problem"
|
||
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6668 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror på dig. Og skulle nok have prøvet Thunderbird da jeg brugte Windows.
Redigeret af Brixen - 10-December-2020 kl. 11:47 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Cyberguyen
Funktioner
Tak(0)
|
|
I flere virksomheder er der enten Google Workspace, Lotus Notes eller den mest kendte Microsoft Exchange (Office365) Hvis virksomheden benytter Exchange, så der der ikke rigtigt nogle alternativer til Outlook, selvom man mener det er horribelt ringe. Selvom Thunderbird er et godt program, så kan det ikke på nogen måde erstatte Outlook i en moderne virksomhed. |
||
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er derfor jeg kører med Thunderbird..... Klaus
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19549 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Korrekt. Klaus
|
||
bas
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske kan eM Client også være en mulighed?
|
||
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slettet
Redigeret af pfugl - 11-December-2020 kl. 09:04 |
||
/Peter
|
||
pfugl
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slettet
|
||
/Peter
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |