recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 - hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 - hjælp

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 06:43
Thunderbird spiller bare, både på Mac og Windows. Desuden er opsætning meget nemt. Jeg bruger den selvom jeg har Office 365.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 09:41
Der findes 2 forskellige protokoller til at hente mail, nemlig POP3 og IMAP. Hvis man bruger POP3 protokollen til at hente mail fra ens mailserver f. eks. yousee, vil mailen som udgangspunkt blive hentet ned og gemt på ens egen maskine, og derefter slettet på serveren. Dvs at hvis man herefter forsøger at tilgå ens mailkonto fra en anden maskine, vil mailen være forsvundet. Så vidt jeg husker, er det den eneste måde at hente mail fra yousee, idet de ikke understøtter IMAP.
IMAP protokollen virker på den måde, at den henter en kopi af mailen fra serveren, dvs at mailen bliver liggende i ens indbakke på serveren, indtil man sletter eller flytter den til en anden mappe (som også ligger på serveren). Fordelen er at man kan tilgå mailen fra flere enheder samtidig, og det er langt den mest brugte protocol i dag.
Hvis man bruger POP3 og skifter til en ny maskine med et nyt mailprogram, skal man manuelt flytte og konvertere sine mail filer fra den gamle til den nye maskine - en ikke helt nem øvelse, afhængigt af hvad hvilket mailprogram man flytter fra og til. Mig bekendt findes der ingen nem måde at flytte fra Outlook Express til W10’s indbyggede mailprogram. Det kan lade sig gøre at flytte til Thunderbird ved hjælp af forskellige købeprogrammer, men det er ikke nemt.
Jeg tror at trådstarter bruger pop3, og derfor kan han ikke finde mailen på den nye maskine, da den jo er fjernet fra serveren, jfr. ovenstående.
/Peter
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 10:45
Ifølge YouSee selv, så skulle de understøtte IMAP.

Hvem i dag kører med POP3??? Shocked
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 10:47
Emnet i tråden bør nok ændres fra "Windows 10 - hjælp" til "Windows 10 - mail problem"
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hvis du har Microsoft Office, har du også den “rigtige” Outlook men både mail og kalender.
Det synes jeg er det bedste mail, kalender mm. program til Windows.

Bruger Outlook erhvervsmæssigt, både på PC og iOS enheder.
Jeg finder det horribelt ringe!


Klaus

Jeg tror på dig. Og skulle nok have prøvet Thunderbird da jeg brugte Windows.


Redigeret af Brixen - 10-December-2020 kl. 11:47
Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 12:20
I flere virksomheder er der enten Google Workspace, Lotus Notes eller den mest kendte Microsoft Exchange (Office365)

Hvis virksomheden benytter Exchange, så der der ikke rigtigt nogle alternativer til Outlook, selvom man mener det er horribelt ringe.

Selvom Thunderbird er et godt program, så kan det ikke på nogen måde erstatte Outlook i en moderne virksomhed.


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Hvis man bruger POP3 og skifter til en ny maskine med et nyt mailprogram, skal man manuelt flytte og konvertere sine mail filer fra den gamle til den nye maskine - en ikke helt nem øvelse, afhængigt af hvad hvilket mailprogram man flytter fra og til.


Det er derfor jeg kører med Thunderbird.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvis virksomheden benytter Exchange, så der der ikke rigtigt nogle alternativer til Outlook, selvom man mener det er horribelt ringe.


Korrekt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2020 kl. 16:04
Måske kan eM Client også være en mulighed?

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 09:03
Slettet

Redigeret af pfugl - 11-December-2020 kl. 09:04
/Peter
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 09:04
Slettet
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu