recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7
    Sendt: 16-Marts-2016 kl. 11:24
Denne måneds Windows opdateringer viser Microsofts sande ansigt. Angry

Hvis man har Windows 7 på sin maskine og man på et tidspunkt har været nysgerrig og lavet en reservation af Windows 10.
Så vil man efter i tirsdags opleve at Windows 10 automatisk planlægger at opgradere Windows 7.

Hvis man ikke aflyser sin reservation, så sker opdateringen automatisk.

Er man så uheldig og har fået tvangsopdateret sin maskine, så har man 30 dage til at forsøge at vende tilbage til Windows 7.

Det er endnu uvist hvornår Windows 8 bliver mål for tvangsopopgraderingen.

GWX Control Panel er vidst nok i stand til at stoppe opgraderingen:




Redigeret af Cyberguyen - 16-Marts-2016 kl. 11:39
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 23:56
Kan dog bremses ved at slå automatiske opdateringer fra !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 07:51
De to registry keys beskrevet i denne Microsoft KB artikel skulle sørge for ikke at installere Windows 10.

Men ellers, ja, sørg for at Windows Update står til kun at informere om nye opdateringer og ikke downloade og/eller (gud forbyde) automatisk installere dem.

Det hjælper for øvrigt ikke at skjule de givne opdateringer. Så snart Microsoft kommer med en ny version af dem, så er de synlige og forvalgt igen.

Men alt dette ved Cyberguyen selvfølgelig. Det kan dog være, at andre ikke gør... Smile
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 07:54
Det er gratis og godt.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 09:16
Jeg valgte at bruge GWX Control Panel. Hentet fra http://ultimateoutsider.com/downloads/. Det var nemt "Disable Operating System Upgrads in Windows Update"

Tak for info
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Det var nemt "Disable Operating System Upgrads in Windows Update"

Hvor finder du ovenstående tekst henne i programmet? Jeg kan nemlig ikke finde den.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2016 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Det var nemt "Disable Operating System Upgrads in Windows Update"

Hvor finder du ovenstående tekst henne i programmet? Jeg kan nemlig ikke finde den.

Flemming
Godt spørgsmål. Har den ikke mere efter at den er brugt (brugte google til at se navnet). Har lige kørt GWX på en anden Windows 7 pc og teksten er "Click to Prevent Windows 10 Upgrades".
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Det er gratis og godt.
Der er intet i denne verden som er gratis.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 02:14
Måske var det på tide at opgradere sin computer med windows 10 istedet for at køre med det gamle? 
mvh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 07:47
Og risikere at stå med en død computer, bare fordi man har nogel ældre hardware, som mange andre har oplevet?

Nej tak, Win 10 kommer til mig, når jeg skal have ny computer, ikke tidligere. Og helt seriøst, på grund af den opførsel Microsoft har haft med at forsøge at tvinge Windows 10 ned i halsen af folk, så har jeg ikke den store lyst til at putte ders operativsystem på min næste computer!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af mrjocs mrjocs skrev:

Måske var det på tide at opgradere sin computer med windows 10 istedet for at køre med det gamle? 
Jeg har ALTID været firstmover på OS-siden. Har også kørt med både Chicago og Memphis, før Win 95 og 98.
Så derfor tog jeg også ret hurtigt beslutningen og fjernede Windows 10, da jeg opdagede hvor hæmmende det er for superbrugere.

Desuden gider jeg ikke reklamer i mit OS, som Microsoft kører forsøg med.
Windows 7 er et fint OS, men jeg synes Windows 8.1 er det bedste OS på markedet i øjeblikket.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Der er intet i denne verden som er gratis.
Jo, din mor.. LOL

...jaja, I know, I know, men den lå sgu lige til højrebenet..

Linux er vel i princippet gratis, med mindre du indregner den tid det tager at sætte sig ind i det? På den anden side, man har jo også brugt tid på at sætte sig ind i Windows..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu