recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 opgradering påtvinges Windows 7

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Desuden gider jeg ikke reklamer i mit OS, som Microsoft kører forsøg med.

Say what?
Reklamer i et operativsystem?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 17:49
Min PC er 4 år gammel, den fungere faktisk bedre end med windåse 7
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Min PC er 4 år gammel, den fungere faktisk bedre end med windåse 7
Der er ingen forskel i hastighed imellem en Windows 8.1 og Windows 10, når man ikke kigger på ny DirectX teknology.
Windows 7 kan dog godt være mere krævende for hardwaren.

De tester reklamer på login skærmen, i screensaver og på startmenuen.
Der er ikke planlagt reklamer på volume license udgaverne.

Redigeret af Cyberguyen - 19-Marts-2016 kl. 19:40
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Marts-2016
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 21:27
Windows 10 kan sagtens køre på ældre hardware. Der bliver snakket for meget "ude i byen"uden reel viden. 

Min egen computer er fra 2008 og med et ældre lydkort fra 2004. det hele kørte fra start. du skal selvfølgelig være vågen når du under installationen skal unticke diverse funktioner som microsoft gerne vil have du skal have med. 

mvh
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2006
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2016 kl. 23:47
Enig.

Har en Dell E4300 fra 2008.

Den kører rigtigt godt med Windows 10.

Den er så godt nok blevet suppleret med 8 G RAM og en SSD.Wink
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 07:51
Nu har vi jo så alle forskellige krav til hvordan en computer skal virke. Jeg er dog desværre i den lejr som mener at "start" døde i XP. det er så ufattelig antikveret en måde at "organisere" noget som helst på. (husk på at dette ikke er noget som helst andet end en folder på din computer med links i!!!) win+s tasten har godt nok afløst start lige siden 2009 for mit vedkommende. (gik all in på mac som firmamaskine i en 3 år dengang og har ikke set mig tilbage)

jeg har sjovt nok ingen reklamer, men tror måske også jeg kom til at slå den funktion fra på et eller andet tidspunkt (og det er ikke "reklamer" i den forstand, men "forslag" til applikationer fra app storen!!) Men jeg har også slået cortana fra for der var nemlig reklamer i! (kan ikke tale til min stationære alligevel :-) og resten af maskinerne er enten elementary OS, ubuntu eller mac maskiner)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nu har vi jo så alle forskellige krav til hvordan en computer skal virke.

Jeps

Jeg er dog desværre i den lejr som mener at "start" døde i XP. det er så ufattelig antikveret en måde at "organisere" noget som helst på. (husk på at dette ikke er noget som helst andet end en folder på din computer med links i!!!)

Start menuen er en let og overskuelig måde at organisere sine links på - hvis man gider at rydde op i dem og lave undergrupperinger.

win+s tasten har godt nok afløst start lige siden 2009 for mit vedkommende.

Søgefunktionen er noget lort, når man nu har samme program installeret i 5 forskellige versioner, så er det ikke til at finde ud af.

Klaus
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 09:24
Hej.
Er Windows 10 bedre en W7 eller W8 / 8,1,bruger selv Windows 7.
Jeg bliver ved med at modtage meddelelser om opdateringer til W 10.
Jeg kan ikke ligge den på,i følge denne gamle tråd noget hardware relateret.
http://forum.recordere.dk/windovs-opdatering_topic141382.html
Jeg har ikke selv nogen forstand på at rette det til i min Bios.
Så jeg skal ud og købe hjælp,kan det betale sig.
Computeren er den her. http://aldi.medion.com/w6u9mdu38895/mkihzddk/?refPage=aldi
Mvh.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 09:49
Virker den fint med Win7?

Ja = så bliv ved det og slå de der win10 meddelelser fra.

Klaus
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Virker den fint med Win7?

Ja = så bliv ved det og slå de der win10 meddelelser fra.

Klaus

Hej
Det virker fint,men det kunne være sjovt at prøve W 10,og så er den jo " gratis "
Havde nok ikke haft interesse hvis jeg skulle købe den.
Mvh.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 12:00
Der er ikke noget som er gratis.

I øjeblikket tester microsft reklamer i nogle engelske udgaver.

Hvis man lægger Windows 10 på sin maskine, så mister man rettighederne til at kunne sige nej.
Jeg er ikke nervøs over snakken omkring gammel hardware, som ikke vil virke ved et skift nu. Men hvad når de skifter igen, hvor længe skal de støtte gammel hardware, da det forhindrer dem i at ændre driver arkitekturen på systemet.
Det ville nemlig gøre at Windows ret hurtig blev en håbløst forældet platform under hjelmen.
Så når du bliver tvangsopdateret til Windows 10 (2016), så kan det godt være at hardwaren holder op med at virke.
Det vil være lidt en Fejl 53 som med Apple. Eneste forskel er at det med Microsoft er gratis software og at det sker så sporadisk at et fælles søgsmål er umuligt.

Der er en grund til at Windows 10 er lavet i en LTSB udgave til virksomheder. Det er for at de kan styre uden om de opdateringer som vil give problemer med gammel hard- og software.

Redigeret af Cyberguyen - 20-Marts-2016 kl. 12:02
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 959
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2016 kl. 14:23
Min Medion blev pludseligt opgraderet til Win 10 iøvrigt den samme maskine som er omtalt længere oppe i tråden,
selvom jeg forsøgte at undgå det.
Men jeg må sige at det spiller fremragende, helt uden problemer, mistede ikke noget under installation.
Maskinen er nu væsentlig hurtigere spec. I opstart.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu