recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7 64-bit = lavere frame rate ved spil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7 64-bit = lavere frame rate ved spil?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 7 64-bit = lavere frame rate ved spil?
    Sendt: 05-Marts-2011 kl. 14:58
Jeg havde tænkt mig at køre med operativsystemet i 64-bit for at installere mere RAM til spil, men nu har jeg læst masser af eksempler på, at hastigheden ligefrem bliver lavere i forhold til 32-bit (som jeg kører med nu)
Hvordan kan det nu være?
Så burde man vel lade være Confused 
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 15:26
Nu er det ikke noget jeg ved med sikkerhed, men man kunne måske forestille sig at grafikkortsdriveren til 64bit ikke var lige så god som 32bit?
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg havde tænkt mig at køre med operativsystemet i 64-bit for at installere mere RAM til spil, men nu har jeg læst masser af eksempler på, at hastigheden ligefrem bliver lavere i forhold til 32-bit (som jeg kører med nu)
Hvordan kan det nu være?
Så burde man vel lade være Confused 


Det passer ikke
http://www.tomshardware.com/reviews/64-bit-vista-gaming,2250-9.html

Men hvis du har under 4 Gb ram, og ikke har planer om at købe flere ram, er der ingen grund til at begynde og installere 64bit.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 22:17
Det er jeg nu ikke helt enig i. Der ligger også den forskel i 64 bit udgaven, at du kan håndtere flere cifre pr. clockcycle. Altså du udnytter din 64-bit processor bedre. Men det er klart at på en 64-bit maskine vil du opnå den største effekt med 64 bit software (altså udover OS'et). Hvis du udelukkende bruger 32 bit software vil du måske opnå en lille hastighedsændring, men det meste vil ligge i de medfølgende programmer.
Men hvis du vil udnytte 4GB ram eller mere, er 64 bit essentielt.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2011 kl. 10:23
Hvis nogle mener hastigheden er lavere i 64bit kontra 32bit Windows7 så må det vidst være mere teroretisk end mærkbart i praksis.

Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2011 kl. 11:07
Det er korrekt at der rent teoretisk er et gain i performance i 64bit mod 32bit hvis og kun hvis det program du kører er skrevet direkte til at køre i 64bit miljøet, og ikke bare være "64bit kompatibel" - her ligger en stor forskel, og det er desværre langt fra alle programmer der opfylder dette punkt. Dette teoretiske performance gain er der uden tvivl, men det er ikke noget voldsomt. Det der tilgengæld er voldsomt, og skaber et mærkbart performance gain er at dit program i 64bit ikke længere er begrænset ved kun at kunne få adresseret 2Gb ram, som det ellers er i 32bit.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu